Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBloed vergiftiging door speed

Bloed vergiftiging door speed

15 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
:beer: dankje :grin:
B
BombLid
01-01-2024, 00:00
#2
de infectie zelf komt wel van vuil of bacteriën, maar speed laat het hart sneller kloppen => bloed circuleert sneller => dus daarom verspreidde die infectie zich zo snel denk ik?
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#3
Delirium zei:
Bah, ik krijg pijn aan mijn plasser van dit verhaal :(
Klik om te vergroten...

Hij had toch geen snee in z'n edele delen of wel? :P
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#4
Pikachu zei:
Delirium zei:
Bah, ik krijg pijn aan mijn plasser van dit verhaal :(
Klik om te vergroten...

Hij had toch geen snee in z'n edele delen of wel? :P
Klik om te vergroten...
Zijn EQ is veel hoger dan goed voor 'm is :)
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je de speed als dipsaus hebt gebeuikt voor je wond zou het ook nog te verklaren zijn.
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Solidius zei:
Als je de speed als dipsaus hebt gebeuikt voor je wond zou het ook nog te verklaren zijn.
Klik om te vergroten...

omg, iemand, raap me op :"D

dipsaus
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#7
-Ellesdee opraapt-
R
RobdebobLid
01-01-2024, 00:00
#8
Speed zorgt er overigens wel voor dat je bloedvaten zich samentrekken, waardoor bloedplaatjes en witte bloedcellen minder makkelijk bij de wond kunnen komen.
Ook dacht ik dat speeds de algehele weerstand van het lichaam enigzins naar beneden haalt...
N
NorthawkeLid
01-01-2024, 00:00
#9
De speed zal vast wel meegeholpen hebben. Zowiezo in de verspreiding van de infectie. De meeste bloedvergiftingen gaan volgens mij niet zo snel.
K
KimmerdLid
01-01-2024, 00:00
#10
Northawke zei:
De speed zal vast wel meegeholpen hebben. Zowiezo in de verspreiding van de infectie. De meeste bloedvergiftingen gaan volgens mij niet zo snel.
Klik om te vergroten...
goede morgen=D
a
afkickerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Komt niet door de speed.

Bloedvergiftiging of een ontsteking komt puur door het feit dat je lichaam in aanraking is gekomen met bepaalde bacterien of parasieten. In jou geval kan het zijn geweest doordat het voorwerp waar jij je aan hebt gesneden vuil was of er is in het bos/speeltuin iets in de wond gekomen of op een andere manier vuil in je wond gekomen.

Dus nogmaals: Het heeft totaal niks te maken met de speed!
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#12
Robdebob zei:
Ook dacht ik dat speeds de algehele weerstand van het lichaam enigzins naar beneden haalt...
Klik om te vergroten...

Als je iedere dag speed gebruikt, gaat je weerstand inderdaad flink omlaag. Maar als je het pas voor de vierde keer in je leven doet, valt dat denk ik wel mee....
N
NorthawkeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kimmerd zei:
Northawke zei:
De speed zal vast wel meegeholpen hebben. Zowiezo in de verspreiding van de infectie. De meeste bloedvergiftingen gaan volgens mij niet zo snel.
Klik om te vergroten...
goede morgen=D
Klik om te vergroten...

Jij ook nog goede morgen. :mrgreen: Zie dat ik niet de enige ben die zo vroeg op het forum zit.
n
notanaddictLid
01-01-2024, 00:00
#14
Beste mensen ik heb een vraagje.
Voor ongeveer een jaartje terug heb ik me op het werk een keertje in mijn hand gesneden, dit was niet eens een grote snee maar wel een beetje ontstoken.
Een paar dagen later ging ik voor de 4e of 5e keer speed snuiven.
We waren in het bos in een grote speeltuin (deze was gesloten en we hadden het hele park voor ons alleen) daar konden we ons flink uitleven.
Ik was hier al in jaren niet meer geweest en zag het ook een beetje als jeugd sentiment.
Een kwartier na het eerste lijntje begon mijn hand ontzettend pijn te doen.
Een half uur daarna was mijn hand net een meloen zo dik was ie.
Hier heb ik 2 uur mee rond gelopen
Toen was mijn hand pimpel paars en er liepen over mijn arm allemaal rode strepen naar boven tot net niet op mijn borst.
Een vriend van mij maakte zich zorgen en zei dat ik ermee naar de ehbo moest gaan voor de zekerheid.
Ik zelf wou hier een dagje mee wachten en dacht dat het wel over zou gaan.
Om van zijn gezeik af te zijn, want hij bleef er maar over door zeuren ben ik toch maar gegaan.
Ik heb daar niets verteld over de speed die ik gebruikt had en ze hebben daar ook niets van gemerkt.
Nu bleek dat mijn hand zo ontzettend was gaan ontsteken dat als die rode lijntjes op mijn borst bij mijn hart waren gekomen zou dat fataal kunnen zijn geweest.
Er werd een sneetje in mijn hand gemaakt en ze drukte de rotzooi er uit, wat geen al te prettige ervaring was.
Ook kreeg ik een antibiotica kuur.

Ik ben mijn vriend erg dankbaar voor zijn bezorgdheid.
Was ik een dag of zelfs een paar uurtjes later geweest was ik er nu mischien niet meer.

Nu is mijn vraagje: Kan dit door de speed zijn gekomen (deze was de beste die ik ooit gehad heb en waarschijnlijk ook nooit meer tegen kom) of is het gewoon vuil uit het bos geweest?
Zijn er mensen met nog zulke ervaringen hoor ik ze graag van jullie.

Gr notanaddict
D
DeliriumLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bah, ik krijg pijn aan mijn plasser van dit verhaal :(
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#16
nee dat had mijn hond laatst ook in haar poot.
Heel simpel : is het gewoon een acute ontsteking en het onstekingsvocht bouwt maar op.
De enige oplossing is een kleine inkeping maken en het wondvocht + de pus eruit te duwen in de soda en aan de antibiotica.

Geen speed probleem hoor.

:hearteyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."