Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe moet ik omgaan met zijn terugval?

Hoe moet ik omgaan met zijn terugval?

5 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
a
abcLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste allemaal,

Een vraag; mijn partner is weer verslaafd. Hij geeft het zelf nog niet toe maar ik zie, weet en vertel het ook tegen hem.

Hoe moet ik hier mee omgaan? Moet ik op zoek gaan naar harde bewijzen zodat hij het wel moet toegeven? Moet ik hem negeren? Moet ik hem de tijd gunnen tot hij het zelf verteld zodat we dan kunnen kijken naar een oplossing?
Of wat dan ook.

Ben niet van plan om hier te lang mee door te gaan. Uiteindelijk moet hij er wat aan gaan doen anders dan verlaat ik hem.

Weet dat het beter is om bij hem weg te gaan, sowieso zodra je het woord heroine hoort moet je rennen maar dat heb ik dus niet gedaan.
Weggaan kan en wil ik op dit moment niet (of hij moet er niets aan willen doen maar ik geloof dat hij het zelf ook super kut vind dat het weer zover is).

Samenwonen doen we niet meer dus afstand nemen gaat een stuk gemakkelijker.

Hoop dat iemand mij hier kan helpen.

Thanks en veel geluk!
K
K-rboLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zou je partner er eens over aanspreken.Het is heel belangerijk in een relatie om eerlijk te zijn over alles.Ik denk dat hij zich ook schuldig moet voelen tegenover jou dat hij weer moet liegen en zo.Maar geloof me, als je van zijn doel en weten op de hoogte bent, kan je hem dan mss beter bijsturen om dan mss tot een oplossing te komen waarmee hij zich kan verzoenen en ik hoop het echt voor jou, mss helemaal stoppen.spreek erover en je zult zien, als hij ook wil spreken zal dat al een hele grote eerste stap zijn.probeer hem evenwel niet te verplichten om aan zijn probleem te werken, maar doe hem inzien wat hij allemaal mist erdoor.het is maar een tip.groeten en veel succes, een ex-junk :wink:
a
abcLid
01-01-2024, 00:00
#3
K-rbo zei:
Ik zou je partner er eens over aanspreken.Het is heel belangerijk in een relatie om eerlijk te zijn over alles.Ik denk dat hij zich ook schuldig moet voelen tegenover jou dat hij weer moet liegen en zo.Maar geloof me, als je van zijn doel en weten op de hoogte bent, kan je hem dan mss beter bijsturen om dan mss tot een oplossing te komen waarmee hij zich kan verzoenen en ik hoop het echt voor jou, mss helemaal stoppen.spreek erover en je zult zien, als hij ook wil spreken zal dat al een hele grote eerste stap zijn.probeer hem evenwel niet te verplichten om aan zijn probleem te werken, maar doe hem inzien wat hij allemaal mist erdoor.het is maar een tip.groeten en veel succes, een ex-junk :wink:
Klik om te vergroten...

Beste K-rbo,

Bedankt voor je reactie.
Heb hem er al mee geconfronteerd, hij weet dat ik het weet. Het zal ook niet lang meer duren voordat hij het uit zichzelf gaat vertellen. ( nog geen 6 mnd geleden was ik op zoek gegaan naar bewijs zodat hij wel moest )

Maar ik zit er een beetje mee met hoe ik er mee om moet gaan. Ik wil dat hij stopt, hij waarschijnlijk ook, maar ik wil niet dat hij onder druk/invloed van mij stappen gaat ondernemen. Want dat heeft, denk ik geen zin, of wel?

Moet ik hem laten gaan en wachten tot hij zelf met een oplossing komt of mag ik er wel wat van zeggen en hem " onder druk zetten" .

Ben 5 maanden zwanger en heb dus niet heel erg veel tijd maar wil geen verslaafde vader voor ons kind. Maar wil hem ook niet pushen, hij moet het zelf willen.

We wonen niet meer samen dus afstand nemen is geen probleem. Hoop dat ik het iets beter heb kunnen uitleggen en dat je mij begrijpt.

Bedankt!
K
K-rboLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hallo,
In dat geval mag je hem wel helpen zoeken naar een oplossing als hij het zelf wil en zeg het hem gewoon zoals je in je ost geschreven hebt.Dat je hem niet wil forceren maar dat hij eens moet overdenken wat hij nog kan betekenen voor jou en zijn kindje.Het zal ook allemaal niet opgelost raken in 1,2,3 maar stap voor stap.Iedere stap naar een beter leven voor jullie.Een betere raad kan ik je niet geven, maar als je met vragen zit mag je altijd posten, ik zal je proberen te informeren zo goed ik kan en eventueel helpen zoeken naar een oplossing.
grtn :) :wink:
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik mis een beetje hoe lang hij al verslaafd was en nu weer is om echt een goed antwoord te kunnen geven. maar, je schrijft dat je 6 maanden geleden naar harde bewijzen zocht. dus hij is al zeker weer 7 maanden of zo verslaafd, helaas is dat dan wel een probleem. zou hij nu net een paar weken weer bezig zijn dan is stoppen 'veel' makkelijker dan na een dik half jaar weer gebruiken. hij zit nu alweer zo diep in het dagelijks tafereel van gebruiken, en de herinnering aan een clean leven is nu al weer zo diep weggezakt dat t moeilijk is om dat weer in zijn herinnering terug te roepen. daarbij, hoe lang was hij hiervoor verslaafd, was dat vele jaren of nog maar een korte tijd. ook dat speelt mee.

toch, alles is nog niet verloren.
'gelukkig' wonen jullie niet meer samen, dus ben je niet meer zo betrokken bij zijn dagelijkse beslommeringen. en dat is wel goed, zeker nu je al zo lang zwanger bent.

over hem dwingen, helaas zal dat niet echt meer werken vrees ik, zeker nu hij alweer zo lang bezig is. naar harde bewijzen zoeken heeft niet echt zin denk ik, hij weet dat jij t weet en dat is genoeg. want zelfs al zou je een hard bewijs hebben, dan nog zal hij daar dan over liegen en met een verhaal aankomen wat dat harde bewijs zou kunnen weerleggen. hoe dan ook, dat lost niets op, en helpt ook niet echt. dat hij weet dat jij t weet is al meer dan genoeg.

waren jullie ook al samen toen hij hiervoor gebruikte, en hoe is hij toen gestopt?
misschien kan hij die weg weer bewandelen?
maar, zoals ik al zei, het is moeilijk antwoord en raad te geven. denk dat het beste is, zeker in jouw situatie met je zwangerschap, dat je hem verteld dat je zo niet met hem verder kan. zeker wanneer het kind er dadelijk is, dan heb je je handen al daaraan vol en kun je er niet een verslaafde man bij hebben. het is aan hem of hij dan daadwerkelijk stappen wil ondernemen om te stoppen of niet. mijn volgende vraag is wel persoonlijk, maar, wil hij dit kind ook? zoja, dan is stoppen een goede optie, maar mocht t niet zo zijn dan is de heroine een 'mooie' uitvlucht voor het op komst hebben van een kind.
maar, hier hoef je geen antwoord op te geven hoor.

hoe dan ook, ik hoop dat hij de kracht en moed kan vinden om weer te stoppen. maar, met langdurig verslaafden is dat erg moeilijk, spreek helaas zelf uit ervaring en ben dan ook nog niet gestopt, maar ik heb geen relatie en geen kind of komst.

hoop dat dit forum een beetje antwoorden kan geven op je vragen en je kan bijstaan met raad en daad, en dat alles weer goed tot een einde kan worden gebracht.
heel veel succes, verder moet hij zelf tot inkeer komen en het willen. afkicken voor iemand of iets anders heeft nog nooit voor iemand gewerkt. hij zal t dus echt vanuit hemzelf willen en moeten doen. mocht hij willen dan is professionele hulp aan te raden, zeker omdat jij nu al zo ver zwanger bent.

succes,
a
abcLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hey leveldesigner,

Bedankt voor je reactie.

Zal proberen iets duidelijker te zijn. Volgens mij is hij nu ongeveer weer 1 maand lichamelijk verslaafd. Kan iets langer of korter zijn.

Hij was net iets langer dan 1 jaar clean dmv Iboga wat hem goed bevallen was. Hij is al op alle mogelijke manieren afgekicked, jellinek klinieken, methadon, narcose en als laatste iboga waarvan hij zei dat het de best mogelijke manier was.

Zoals je leest kampt hij dus al best lang met zijn verslaving. Met afkicken, beginnen enz. enz is hij al bijna 25 jaar bezig.

Wat betreft mijn zwangerschap stond hij daar niet om te springen. Het ging in die tijd slecht met ons, ik was weg uit huis, zn werk wat hij super tof vond bleek 1 grote fars. Ben daar nog achteraan gegaan omdat ik bang was dat hij het zelf had verpest ivm dope maar dat was niet het geval.

Door al dit gezeik vond hij het niet de goede tijd om een kindje te laten komen, rationeel gezien had hij gelijk maar ik emotioneel kon ik het niet. Heb het ook niet gedaan en besloten om het zelf te doen zonder hem.
na verloop van tijd is hij toch bijgedraaid en wou hij het samen doen.

Maar helaas zitten we nu in deze situatie.

Hoop dat je het nu wat beter begrijpt en mocht je nog iets willen weten, let me know!

:wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."