Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsverschil tussen ayahuasca en iboga

verschil tussen ayahuasca en iboga

10 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
D
DutchCookieLid
01-01-2024, 00:00
#1
met hero spuiten kan je ook alleen maar dood op de grond liggen of heel moeilijk bewegen?
en volgens mij beginnen de meeste mensen toch met hero omdat ze het recreatief leuk lijkt. niet omdat ze mentaal wat probleempjes hebben en hero als therapie te gebruiken =)
a
abcLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste mensen,

Hierbij mijn vraag.

Weet iemand het verschil tussen een ayahuasca trip en een iboga trip?
Heb wel al een ayahuasca workshop gevolgd. Drie dgn met een sjamaan op de ayahuasca.
Vond het super mooi, heftig, bijzonder en kan het (bijna) iedereen aanraden. Zou het wel
doen onder goede begeleiding.
Nu wil ik binnenkort iboga gaan proberen om van mijn rookverslaving af te komen en misschien
bepaalde inzichten te krijgen.

Hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt!
:wave:
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#3
Was de aya toevallig van ene Bola? Dan weet ik waar je geweest bent :)

Verder heb ik beide middelen wel eens genomen, aya een keer of 10, iboga eens.

Heel groot verschil vond ik, de Iboga deed ik niet op een hele hoge dosis maar wel stevig. Had geen visuals, veel lichamelijker, voelde meer alsof mijn hoofd leeggemaald werd. Verder voor mij helemaal niet zo diep en convronterend, kotsen deed wel pijn omdat je klein vermalen hout eet...

Ayahuasca is veel cosmischer, veel kleurrijker en voller. Iboga is to the point en that's it.
D
DutchCookieLid
01-01-2024, 00:00
#4
iboga is dus ook verre van geschikt voor recreatief gebruik?
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#5
DutchCookie zei:
iboga is dus ook verre van geschikt voor recreatief gebruik?
Klik om te vergroten...

Evenals DMT
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tripper zei:
DutchCookie zei:
iboga is dus ook verre van geschikt voor recreatief gebruik?
Klik om te vergroten...

Evenals DMT
Klik om te vergroten...
DMT is niet geschikt voor recreatief gebruik? Waarom niet?
D
DutchCookieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tripper zei:
DutchCookie zei:
iboga is dus ook verre van geschikt voor recreatief gebruik?
Klik om te vergroten...

Evenals DMT
Klik om te vergroten...

dit snap ik inderdaad ook niet
waarom zou je DMT als therapeutisch iets gebruiken? het is zo kort krachtig en onduidelijk, is het dan wel mogelijk?
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#8
Omdat het om de totale ontspanning gaat in een zo kort mogelijke tijd. Natuurlijk is het leuk om een halve gram in een joint te roken met een groepje van 6 onder invloed van LSD op een illegaal acid feest. Ik heb ook wel eens een paar pijpjes gerookt op een avond met mijn ogen open, maar dat was omdat ik ze achter elkaar kon roken, omdat ik een MAOi erbij had genomen. Normaal gesproken niet, normaal lig ik comfortable op de bank of bed met een lapje over mijn ogen om onder rust zo ver mogelijk te komen.
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#9
En totale ontspanning is niet recreatief?
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ivoos zei:
En totale ontspanning is niet recreatief?
Klik om te vergroten...


Ik doe dit om zo snel mogelijk alle weerstand weg te nemen om zo nog dieper en verder te gaan. Om het liefste een breakthrough te krijgen. Ik neem DMT als spiritueel gebruik, niet als recreatief.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik snap wel dat men DMT spiritueel kan gebruiken, maar er echt levensbepalend inzichten uit halen blijft mij toch vreemd. Mijn doseringen van gerookte DMT lopen van 30-50mg maar het is zo heftig dat je er inderdaad volledig van ontspant en oplost in een andere wereld die zo ingewikkeld en perfect is dat het zo anders is dan de realiteit waar wij in leven, dat waarden of inzichten eruit halen gewoon niet praktisch is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."