Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Thuis, in een park, in een bos en op de fiets hahahahaha."
"Vooral sativa's"
"Ik herken het ook, net na het innemen wanneer je moet wachten tot het inkickt. Ik draai altijd meteen een joint nadat ik mijn XTC pil of MDMA heb ingenomen, haalt de stress bij mij meestal wel weg."
"Van wat ik heb gehoord moet je sowieso niet meer dan de helft van je eerste dosis nemen."
"De setting en de mensen waarmee je bent spelen een grote rol. Naar mijn ervaring krijg ik binnen meer een couchlock gevoel en niet echt de neiging om veel te doen, meestal hou ik het dan ook gewoon op praten met de mensen waarmee ik ben. Buiten is voor mij altijd beter en leuker geweest, ik blijf dan een beetje in beweging en voel me dan ook een stuk actiever."
"13, eerste keer roken 14, eerste keer blowen en drinken 17, eerste keer XTC, speed en coke Wordt over een week 18."
"Hallo iedereen, ik ben een jongen van 17 jaar, rond de 1.80m lang en weeg 57kg. De eerste keer dat ik een joint heb gerookt was op mijn eind 14e, en heb het daarna eigenlijk een hele tijd niet meer gedaan. Toen ik 16 was en in mijn examenjaar zat rookte ik zo af en toe nog wel eens een jointje in het weekend. Nadat ik geslaagd was, had ik een lange vakantie waar ik en mijn vrienden veel avonden gingen blowen en heb daar heel veel plezier in gehad. De vakantie ging voorbij en ik ging weer meer bezig met school en zo ging ik alleen nog in het weekend roken zoals eerst. Probleem is dat elke keer als ik nu een joint rook ik erg angstig wordt en veel ga stressen over wat andere mensen bijvoorbeeld over mij denken. Voorbeelden die langs gaan in mijn gedachten zijn dan: "Was dat raar wat ik net zei?", "Zit ik wel op een goede manier", "Dat meisje denkt sowieso raar over mij" en veel meer. Ook gaan mijn sociale skills daardoor omlaag, omdat ik continu aan het opletten ben of ik niks raars zeg. Wat me ook opvalt is dat ik erg ga trillen. Ik dacht zelf eerst dat het lag aan de mensen waarmee ik ging blowen, maar toen ik het weer ging oppakken met één van mijn beste vrienden gebeurde precies hetzelfde. Ik heb het nu al weer zo vaak geprobeerd, dat ik me haast niet meer kan herinneren hoe wiet eerst op een positieve manier voor mij werkte. Ik zou toch graag willen dat ik kan zorgen dat het goede effect weer terug komt."
"acht.zes zei: Wiet versterkt je gemoedstoestand van het moment. Waarschijnlijk heb je een wat mindere ervaring gehad met wiet, en ga je nu onbewust stressen als je blowt en wordt dat uitvergroot. Kan ook zijn dat je met een beginnende angststoornis zit die dus wordt uitvergroot als je blowt, al dan niet getriggerd door blowen. Of er is iets gebeurd wat je zelfvertrouwen heeft aangetast en wordt uitvergroot na wietgebruik. In die hoek moet je het in ieder geval gaan zoeken. Tja, je niet druk maken en gewoon schijt hebben aan wat anderen van je denken is de oplossing, maar dat heb je niet helemaal in de hand want een gedeelte is onbewust en heb je zo goed als geen invloed op. Succes met het weer vinden van positieve blowervaring. Klik om te vergroten... Dankjewel voor je reactie. Heb je nog tips over hoe ik kan regelen dat ik schijt aan andermans mening over mij kan krijgen. Ik denk zelf namelijk dat mijn zelfvertrouwen is aangetast een tijd geleden en zou dat graag willen oplossen."
"Heel erg bedankt voor de reactie's! Ik ga de tips van jullie is proberen en kijken of dat gaat werken. Als ik een joint heb gerookt heb ik ook inderdaad het gevoel alsof iedereen op mij let, ik ga in mijn hoofd houden dat dit eigenlijk helemaal niet waar is. Ik laat jullie weten hoe het is gegaan,"
"Undercover Buster zei: Niets ter minachting naar alle andere reacties hoor, heb ze ook niet echt gelezen. Maar wat ik zo lees in jouw topic en vraag, Dan denk ik meteen van waarom zou je blowen? Waarom wil je dat? Hoe ik het zo even vluchtig lees op de vroege ochtend heb ik het idee dat blowen jouw niet een goed bevoel geeft? Het brengt je niets positiefs? Waarom zou je dan blowen? Het is de bedoeling dat je het leuk vind, maar dat is bij jouw niet het geval toch? Dus waarom zou je dan blowen? Nuchter heb je het voor zover ik het zie meer naar je zin? Dan heb je niet die gedachtens? Of wel? Ik probeer het te begrijpen maar ik snap niet goed waarom je zou willen blowen als het je geen goed gevoel geeft? Klik om te vergroten... Blowen heeft mij een tijd terug hele goede ervaringen gegeven en heb daar nog steeds goede herinneringen aan. Ik denk in het algemeen al veel na, maar niet op een mate dat het mij stoort in het dagelijks leven, als ik nu een joint rook is dat wel het geval. Het zou gewoon mooi zijn als ik dat oude gevoel weer terug zou kunnen krijgen."