Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerschil tussen gebruiken binnen en buiten

Verschil tussen gebruiken binnen en buiten

6 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gisteren na netjes 3 maanden gewacht weer eens mdma gebruikt. Vorige keer was op een binnenfeestje, dit keer voor het eerst op een festival buiten. Ik heb exact evenveel genomen als vorige keer, maar vond de ervaring toch wat minder (vorige keer was 3e keer).

Zou dat kunnen liggen dat er buiten minder indrukken zijn dan binnen? Omdat het opener is misschien minder heftig?

Ook had ik het idee dat op het vorige feestje iedereen aan de MDMA zat en hier maar een kwart... Hierdoor had ik veel minder het sociale aspect en minder klik. Van de mensen met wie ik was deed ook de helft het maar. Wellicht dat dat ook negatief werkt als er veel niet-gebruikers bij zijn.

Ervaren jullie het ook anders op een binnenfeest dan buitenfeest?
D
DunkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bij mij is het hoe meer impulsen ik ontvang, hoe minder sterk ik het drugje voel. Dus meestal voel ik het buiten minder sterk omdat je buiten doorgaans meer (visuele) impulsen hebt. Zo voelde ik mdma op een festival beduidend minder dan mdma op een relaxte avondwandeling in het stad...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik vind een binnenfeest sowieso altijd minder. Ik ga er zelden heen. Buiten is opener, meer ruimte en vrijheid. Ook heb ik het idee dat de stemming van de meeste bezoekers met een buiten festival sowieso vrolijker is.
J
Jkl2209Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Het is misschien ook maar net hoe je lichamelijk er aan toe bent, ik heb ook vaak verschillen als ik hetzelfde gebruik op verschillende momenten. Mijn mentale staat heeft er ook mee te maken.

Ik vind het ook altijd minder leuk als er iemand bij is die niet gebruikt, liever met zijn allen vaag :tongueclosed:
X
XTStinoLid
01-01-2024, 00:00
#5
De setting en de mensen waarmee je bent spelen een grote rol.

Naar mijn ervaring krijg ik binnen meer een couchlock gevoel en niet echt de neiging om veel te doen, meestal hou ik het dan ook gewoon op praten met de mensen waarmee ik ben.

Buiten is voor mij altijd beter en leuker geweest, ik blijf dan een beetje in beweging en voel me dan ook een stuk actiever.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#6
De eerste keer mdma is het leukste wat er is!
Die 2de keer kan dat wel evenaren voor een deel.
Maar je gaat nooit meer dat gevoel van de eerste keer terug krijgen :grimacing:
En na jaren gebruik veranderd het helemaal.

Daarnaast vind ik het ook niet leuk om met mijn wappie tussen mensen te zitten die niet op mijn niveau zijn.

XTStino zei:
De setting en de mensen waarmee je bent spelen een grote rol.
Klik om te vergroten...

Dat is natuurlijk gewoon zo.
Je kan de dosis ook een klein beetje verhogen als je vaker gebruikt.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja de ervaring is wel heel anders. Je bent ook echt op een totaal andere locatie. Zo anders als het is om op een festival of binnenfeest dronken te zijn, zo is dat ook met drugs. En de mensen en de sfeer, alles draagt bij aan een (andere) ervaring.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."