"Hoi,
Dit is een redelijk lang verhaal, misschien staan er dingen (ander druggebruik) in die er niet toe doen, maar ik heb geen idee wat hier allemaal in kan mee spelen dus vind ik het beter alles meteen "gedetailleerd" uit te leggen.
Het is dus ook mogelijk dat dit in het verkeerde subforum staat, hiervoor mn excuses dan.
Ik rook intussen zo een 2.5 jaar wiet, ik ben begonnen toen ik 18 was. Dit werd na enkele maanden heel wat. Toen ik voor de 2e maal aan mn laatste jaar in het middelbaar begon, rookte ik makkelijk 4 peuken/dag. Na kerstmis ging het mis, ik kreeg een depressie en begon anti-depressiva te slikken, hierop rookte ik nog altijd zo'n 4 per dag. Dit ging zo verder tot nu, een jaar later. In de tussentijd begon ik wel ook te experimenteren met andere drugs, ik nam wel eens een pil (ook maar 4x ofzo) of GHB, ik had ook 1x speed gesnoven. Dit ging zo verder tot ongeveer een 1.5 maand geleden. M'n druggebruik kwam op z'n hoogtepunt (om het zo te noemen) op een feestje. Ik zat al de hele dag te smoken, nam dan eens aangekomen op het feestje een pil (geen idee meer welke, maar wel de veruit de sterkste tot nu toe), hierop snoof ik de hele nacht lang tot 's ochtends 10u zeker zo'n 12 lijntjes speed.
M'n depressie is al zeker 11 maanden "voorbij", dus rond dezelfde periode besloot ik zomaar opeens te stoppen met mn anti-depressiva, aangezien ik ze toch niet meer "nodig" had.
In de daarop volgende periode (feesje + stoppen pillen) begon ik hyperventilatie en angstaanvallen te krijgen.
Hiermee ben ik naar de dokter geweest die het panische angstaanvallen noemde. Het is dus wel zware paranoia, ik zoek de laatste tijd overal waar ik ben naar een uitweg, ook een soort claustrofobie zou ik het noemen.
Intussen neem ik terug (zelfs hogere dosis) van dezelfde anti-depressiva + hartslag verminderaars, dit neemt mn "aanvallen" toch niet weg. Even terzijde gezegd : bevalt mij dit helemaal niet om mij dagelijks vol te proppen met pillen.
Een van de redenen dat ik hiermee naar een drugsforum kom, is dat deze aanvallen lijken alsof speed terug opkomt. Ik moet overal een uitweg hebben, dus ook van het gevoel onder invloed te zijn. Ik kan dus niks drinken of roken, laat staan iets anders (maar ik heb me toch voorgenomen alleen nog te roken en af en toe wat te drinken).
Na nu al zeker een maand volledig nuchter te zijn, voel ik me nog zeker even gelukkig enz., toch mis ik het gevoel van lekker chill een dikke toet te roken. Mn tolerantie is echt opeens nul geworden.
Ik vraag dus niet om een oplossing voor mn paranoia, wel of iemand soortgelijke ervaringen heeft met een tijdlang niet meer te kunnen roken en/of dit een soort psychose kan zijn? Ook weet ik wel best dat je paranoia kan krijgen van wiet.
Ik hoop dat dit forum volwassen genoeg is om me niet meteen neer te schieten met replies als "met wat kom jij af", want ik ben het echt kotsbeu om dit te hebben, anders kwam ik geen hulp vragen.
alvast bedankt, rook ze !"