Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeen wiet meer kunnen roken?

Geen wiet meer kunnen roken?

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
W
WhiterabbitLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi,

Dit is een redelijk lang verhaal, misschien staan er dingen (ander druggebruik) in die er niet toe doen, maar ik heb geen idee wat hier allemaal in kan mee spelen dus vind ik het beter alles meteen "gedetailleerd" uit te leggen.
Het is dus ook mogelijk dat dit in het verkeerde subforum staat, hiervoor mn excuses dan.

Ik rook intussen zo een 2.5 jaar wiet, ik ben begonnen toen ik 18 was. Dit werd na enkele maanden heel wat. Toen ik voor de 2e maal aan mn laatste jaar in het middelbaar begon, rookte ik makkelijk 4 peuken/dag. Na kerstmis ging het mis, ik kreeg een depressie en begon anti-depressiva te slikken, hierop rookte ik nog altijd zo'n 4 per dag. Dit ging zo verder tot nu, een jaar later. In de tussentijd begon ik wel ook te experimenteren met andere drugs, ik nam wel eens een pil (ook maar 4x ofzo) of GHB, ik had ook 1x speed gesnoven. Dit ging zo verder tot ongeveer een 1.5 maand geleden. M'n druggebruik kwam op z'n hoogtepunt (om het zo te noemen) op een feestje. Ik zat al de hele dag te smoken, nam dan eens aangekomen op het feestje een pil (geen idee meer welke, maar wel de veruit de sterkste tot nu toe), hierop snoof ik de hele nacht lang tot 's ochtends 10u zeker zo'n 12 lijntjes speed.

M'n depressie is al zeker 11 maanden "voorbij", dus rond dezelfde periode besloot ik zomaar opeens te stoppen met mn anti-depressiva, aangezien ik ze toch niet meer "nodig" had.
In de daarop volgende periode (feesje + stoppen pillen) begon ik hyperventilatie en angstaanvallen te krijgen.
Hiermee ben ik naar de dokter geweest die het panische angstaanvallen noemde. Het is dus wel zware paranoia, ik zoek de laatste tijd overal waar ik ben naar een uitweg, ook een soort claustrofobie zou ik het noemen.
Intussen neem ik terug (zelfs hogere dosis) van dezelfde anti-depressiva + hartslag verminderaars, dit neemt mn "aanvallen" toch niet weg. Even terzijde gezegd : bevalt mij dit helemaal niet om mij dagelijks vol te proppen met pillen.

Een van de redenen dat ik hiermee naar een drugsforum kom, is dat deze aanvallen lijken alsof speed terug opkomt. Ik moet overal een uitweg hebben, dus ook van het gevoel onder invloed te zijn. Ik kan dus niks drinken of roken, laat staan iets anders (maar ik heb me toch voorgenomen alleen nog te roken en af en toe wat te drinken).

Na nu al zeker een maand volledig nuchter te zijn, voel ik me nog zeker even gelukkig enz., toch mis ik het gevoel van lekker chill een dikke toet te roken. Mn tolerantie is echt opeens nul geworden.

Ik vraag dus niet om een oplossing voor mn paranoia, wel of iemand soortgelijke ervaringen heeft met een tijdlang niet meer te kunnen roken en/of dit een soort psychose kan zijn? Ook weet ik wel best dat je paranoia kan krijgen van wiet.
Ik hoop dat dit forum volwassen genoeg is om me niet meteen neer te schieten met replies als "met wat kom jij af", want ik ben het echt kotsbeu om dit te hebben, anders kwam ik geen hulp vragen.

alvast bedankt, rook ze ! :stoned:
B
BartyoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik herken dit niet, maar ik heb dan ook nog nooit pep gesnoven en ben dit ook niet van plan.
Denk dat het beste is als je even met alle drugs stopt, die anti-depressiva slikt en af en toe een lekkere joint erbij rookt :)
Ik weet niet of ik helemaal langs je af praat, maar ben nogal moe atm :wave:
Edit: Ah zo, ik heb hier geen ervaring mee en ik denk niet dat niet blowen een psychose kan veroorzaken.
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bartyo zei:
Edit: Ah zo, ik heb hier geen ervaring mee en ik denk niet dat niet blowen een psychose kan veroorzaken.
Klik om te vergroten...
no offence, maar ik zou eerst opzoekwerk verrichten voor je dit beweert. Ik ben op een rondleiding geweest in het grootste psychiatrische ziekenhuis van België, ik heb daar over dit onderwerp specifieke vragen gesteld en je kan er wel degelijk psychoses van krijgen. Er zijn verschillende gradaties in natuurlijk en het roken van wiet is er ook geen garantie voor, het kan gewoon.
B
BartyoLid
01-01-2024, 00:00
#4
BuZzRiDeR zei:
Bartyo zei:
Edit: Ah zo, ik heb hier geen ervaring mee en ik denk niet dat niet blowen een psychose kan veroorzaken.
Klik om te vergroten...
no offence, maar ik zou eerst opzoekwerk verrichten voor je dit beweert. Ik ben op een rondleiding geweest in het grootste psychiatrische ziekenhuis van België, ik heb daar over dit onderwerp specifieke vragen gesteld en je kan er wel degelijk psychoses van krijgen. Er zijn verschillende gradaties in natuurlijk en het roken van wiet is er ook geen garantie voor, het kan gewoon.
Klik om te vergroten...
Volgens mij bedoelen we iets anders, ik had het over het stoppen met het roken van wiet :)
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#5
ah oké dan :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."