Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo roadtozion De afkickverschijnselen die je noemt komen ook bij mij voor. Ik blowde 3 jaar en het laatste jaar 3 - 4 joint per dag, soms 1 of 2 meer, hangt er een beetje vanaf van hoeveel ik op zak had. Als je elke dag blowt kan er wel een verslaving optreden, ligt er ook wel aan of je er gevoelig voor bent of niet. Ik ben nu bezig met afkicken, zit op m'n 6e dag en heb gemixte gevoelens. Aan de ene kant voel ik me trots omdat ik nog nooit zolang gestopt ben, aan de andere kant voel ik me ziek. Ik heb last van slapeloosheid, buikpijn, snel geïrriteerd, soms moet ik overgeven en ik snak naar een joint. Ik weet niet hoe lang dit aan zal houden eigenlijk, maar ik weet wel dat bij mij de slapeloosheid minder is geworden na 3 dagen. Ook heb ik steeds minder behoefte naar een joint. Ik hoop dat je er vanaf komt en dat je je beter gaat voelen. Veel succes! Grtz"
"Wat rot om dit te horen. Ik zelf heb ook een psychose, ik heb het niet na laten kijken of professionele hulp gezocht, omdat ik niet zou willen dat mijn ouders hierover te weten komen, maar ik weet gewoon dat deze 'realiteit' niet hoort. Ik weet eigenlijk niet eens precies wat er speelt, alle info heb ik maar van wikipedia afgehaald en van drugsforum, maar ik heb al een lange tijd last van wanen, hallucinaties en dingen zoals derealisatie en een depressie. Ik zie vaak dingen die er niet zijn en dan vooral schaduwen en vlekken overal, als ik alleen thuis ben hoor ik af en toe m'n moeder die me roept, het lijkt alsof ik niet 'echt' ben en dat ik in een soort film speel. Ook heb ik het gevoel dat iedereen mij aankijkt en dat ze over mij praten. Ik heb er maar mee leren leven en doe zo rustig mogelijk aan, denk aan sporten, gezond eten, niet gebruiken en vooral goed rusten, dus dat raad ik je aan. Het helpt ook om mensen te hebben die je kan vertrouwen en waarmee je je verhaal kan delen, zodat je ergens op kan steunen. Ook is het beter als je niks meer gaat gebruiken qua drugs zodat je hersens niet steeds 'in de war' worden gebracht. Ik heb het gevoel dat de intensiteit van mijn verstoring wat afneemt maar ik weet niet of dat komt door het 'beter' leven of dat ik er gewend aan raak. Het beste wat je kan doen is er voor hem en zijn vrouw en kinderen zijn, dat zal hij vast waarderen. Bah, wat een rotsituatie! Sterkte!"
"Wat ik aanraad, is afleiding zoeken, vooral de sportschool is een goede aandachtstrekker. Zelf ben ik nu ook aan het vechten tegen een verslaving. Ik heb me laatst aangemeld bij een sportschool, en het is het proberen waard. In het begin voelt het echt als een verplichting, maar eenmaal bezig voelt het toch wel lekker. En als je klaar bent, voel je je weer ietsjes zelfverzekerder en je krijgt er een heel goed gevoel van. Ook kan je tijdens het sporten niet aan drank komen, wat het ook weer wat makkelijker maakt. Probeer ook aan betere tijden te denken, ook al is dat misschien heel moeilijk. Ik voel me heel vaak waardeloos, ik leef voor drugs en ben totaal niet handig met de dames. Maar elke keer als ik zo'n kut gevoel krijg, ga ik aan een goede toekomst denken: weer genieten van het leven, een leuke vriendin, goede baan etc. Probeer je daar op te focussen, dat alles beter gaat worden. Als je positief gaat denken, dan wordt je misschien ook weer wat blijer. P.s. je kan me altijd PM'en hè. Succes ermee!"
"Goed zo! Het gaat in ieder geval de goede kant op. Ook goed dat je gaat sporten, je zult zien dat het na een tijdje wel leuk gaat worden. Vervelend van je klachten, ik kreeg zelf ook een paar lichamelijke klachten. Ik vond dat de drang naar de drugs (in jou geval drank) groter werd, maar onthoud goed dat het na een tijd weer over gaat en als je nu doorzet, dat je niet meer die ontwenningsverschijnselen gaat krijgen. Voor zover ik weet zijn die eerste paar dagen het moeilijkst en als je die hebt doorstaan, is het een kwestie van volhouden. Ik zeg niet dat het makkelijk is, zeker niet, maar als je zo doorgaat met stoppen, wordt je leven alsmaar mooier en mooier. Het lijkt misschien alsof je er niet meer uit kan komen, maar daarin houdt je verslaving je voor de gek. Succes en je kan het!"
"Hallo iedereen Ik ben van plan om aanstaande zaterdag truffels te gaan doen, 15 gram utopia. Ik heb al 2 keer getript op 15 gram atlantis maar ik vind de smaak ontzettend vies. Ik ben dan ook van plan om thee te zetten i.p.v. de truffels te eten. Ik weet hoe je het klaar moet maken (hoelang het moet intrekken, dat je geen truffels moet gooien in kokend water enz.), maar ik weet niet of je de stukjes truffels die nog in de thee zitten op moet drinken, of er uit kan zeven. Ik dacht dat je ze eruit kon halen en alleen de thee drinken, maar ik heb ook verschillende keren gehoord dat je het erin moet laten en door moet slikken. Dit is de eerste keer dat ik thee zet en ik kijk er erg naar uit om weer te trippen, dus ik wil het niet verkloten. Als jullie weten of ik het door moet slikken of eruit kan halen, hoor ik het graag. Groetjesss"
"Bedankt voor jullie reacties! Ik kijk dan nog wel of ik ze door slik of niet. Ik heb nog 1 vraagje, het kan toch geen kwaad als ik vanavond de thee zet en het morgen ochtend pas drink? Dat de sterkte minder wordt of dat het niet meer werkt omdat het er te lang staat? Misschien beetje een domme vraag maar dat is het enige wat ik me nog afvraag."
"Ik heb een hele leuke trip meegemaakt. Alleen maar gelachen en diep nagedacht over het universum en het leven. Ik had de stukjes truffels in de thee laten zitten maar heb er bijna niks van doorgeslikt. Ik kreeg een zware trip met veel visuals zoals ademen van objecten, hele felle kleuren, gezichten op bomen, objecten die er niet waren en ik ervaarde ook hele diepgaande gedachten, dus voortaan ga ik er thee van zetten en de stukjes eruit halen. Groetjes"
"Hey reverb Sorry voor de late reactie, ik kwam hier bij toeval langs want ik was dit topic eigenlijk al een beetje vergeten haha. Maar goed, ik had de truffel thee in de ochtend gemaakt en niet in de avond daarvoor. Dat was eigenlijk wel het plan maar ik was die ochtend alleen thuis, dus leek mij dat het ideale moment om het te maken. Ik heb de truffels heel fijn gesneden en daarna nog geplet, alles in het kopje thee gegooid en daarna in het flesje gegoten. Ik heb het een half uur laten intrekken en ik heb daarna nog een kwartiertje gefietst naar het parkje en daar bijna gelijk gedronken, dus het heeft ongeveer 50 minuten de tijd gehad om in te trekken. Volgende keer ga ik wel nog wat honing toevoegen of een ander smaakje gewoon om het nog ietsjes lekkerder te maken, maar ik was heel tevreden met de smaak en met de sterkte van de trip, al met al beter dan de truffels eten naar mijn mening. Groetjessss"
"1. Ik heb eerst gewoon thee gezet. Daarna het kokend water in het kopje gegoten en toen er een theezakje met bosvruchten bij gedaan. Toen heb ik het eventjes af laten koelen zodat het niet te heet was, maar ook niet lauw was. De truffels heb ik in het kopje gedaan en toen in het flesje gegoten met de stukjes truffels en al erbij. 2. Ik heb de truffels die ik vermengd heb met de thee in het kopje mee het flesje ingegoten. Ik wilde zeker zijn dat als ik niks zou voelen van alleen de thee, dat ik de stukjes resterende truffels nog op kon eten, dus vandaar heb ik de stukjes truffels ook in het flesje gedaan. Ik heb uit eindelijk alleen de thee gedronken met een paar kleine stukjes van de truffels die toevallig met de thee mee me mond in gingen. Ik was zeer tevreden over het effect dus voortaan zeef ik de stukjes truffels er wel uit. Nog een tip: toen ik de thee eenmaal dronk, was het niet echt warm meer, eerder een beetje lauw. Ik denk dat je de thee het best of koud, of warm moet drinken omdat lauwe thee niet echt lekker is, maar het was wel te doen in ieder geval. Ik hoop dat je wat hebt aan m'n antwoord. Groetjes"
"Na 3 jaar blowen, probeer ik te stoppen. Ik rook nu zo'n 3 - 4 sticks op een dag, soms wat meer. Na 10 tallen pogingen, probeer ik nu echt te stoppen en ik zit nu op m'n 2e dag. Ik voel me depressief, opgefokt, misselijk, ik heb last van slapeloosheid en ik zweet me dood. Ik zie nu pas in dat ik een groot probleem heb. Eerst dacht ik dat het wel mee viel, maar nu ik er echt klaar mee ben en definitief mee wil stoppen, zie ik dat ik bijna niet zonder kan. Ik weet niet of ik deze week nog door kan komen zonder te blowen, wat mijn doel is. Ik moet nu echt stoppen want ik krijg problemen met geld. Ik ben 15 en ik besteed bijna al m'n geld aan wiet. Zo zonde. Ik zie mezelf nu als niks anders dan als een mislukkeling en ik zou me zo graag weer goed willen voelen. Aan iedereen die hier nog tegen z'n verslaving vecht, heel veel succes!"