Wat rot om dit te horen.
Ik zelf heb ook een psychose, ik heb het niet na laten kijken of professionele hulp gezocht, omdat ik niet zou willen dat mijn ouders hierover te weten komen, maar ik weet gewoon dat deze 'realiteit' niet hoort.
Ik weet eigenlijk niet eens precies wat er speelt, alle info heb ik maar van wikipedia afgehaald en van drugsforum, maar ik heb al een lange tijd last van wanen, hallucinaties en dingen zoals derealisatie en een depressie.
Ik zie vaak dingen die er niet zijn en dan vooral schaduwen en vlekken overal, als ik alleen thuis ben hoor ik af en toe m'n moeder die me roept, het lijkt alsof ik niet 'echt' ben en dat ik in een soort film speel.
Ook heb ik het gevoel dat iedereen mij aankijkt en dat ze over mij praten.
Ik heb er maar mee leren leven en doe zo rustig mogelijk aan, denk aan sporten, gezond eten, niet gebruiken en vooral goed rusten, dus dat raad ik je aan.
Het helpt ook om mensen te hebben die je kan vertrouwen en waarmee je je verhaal kan delen, zodat je ergens op kan steunen.
Ook is het beter als je niks meer gaat gebruiken qua drugs zodat je hersens niet steeds 'in de war' worden gebracht.
Ik heb het gevoel dat de intensiteit van mijn verstoring wat afneemt maar ik weet niet of dat komt door het 'beter' leven of dat ik er gewend aan raak.
Het beste wat je kan doen is er voor hem en zijn vrouw en kinderen zijn, dat zal hij vast waarderen.
Bah, wat een rotsituatie!
Sterkte!