#1
Ik denk dat er drie dingen zijn die je kunt doen. Zelfmedicatie. Stoppen. Andere huisarts. Weet je al welke het gaat worden?
Gov zei:Andere dokter. Ik heb de mazzel dat ik kerngezond ben, maar dit is de reden voor mij om zeoveel mogelijk alles zelf te doen. Ik heb een pesthekel aan afhankelijkheid. Dokters zouden adviseurs moeten worden zonder de mogelijkheid een bindend advies te geven....Zo simpel is dat. Wij raden je dit en dat aan, maar jij moet het zelf weten. Zoiets.
zoviac zei:Nou het zit zo ik had altijd een mannelijke dokter maar die is een tijd geleden met pensioen gegaan was al 70 altijd goed mee kunnen vinden nooit problemen etc..
Nu heb ik verplicht een andere dokter gekregen een vrouwelijke en nu in een keer moet alles anders zo had ze in het begin gelijk de temazepam verlaagd van 40 naar 20 zonder overleg of reden en nu doet ze in een keer heel moeilijk nu moet ik verplicht een afspraak hebben met een of andere ggz medewerker die ook op de praktijk werkt enzo en doet ze alles om er maar onderuit te komen om mij maar medicijnen te geven.
Overgens begin ik binnekort een nieuwe behandeling bij een andere instelling en heb daar woensdag gesprek maar goed eer die mij medicijnen willen voorschrijven is het een maand verder man man waarvoor betaal nog ziekefonds als dokters je op vandaag nog niet meer willen helpen.
Zoviac
Dat soort zaken dus. De macht over je gezondheid moet bij jou liggen en niet een derde. Dat is althans mijn mening. En ja: risico hoort bij het leven. Als je kiest en tegen het advies van een arts ingaat dan zijn de gevolgen ook voor jou. Zo werkt dat. Ik zie het probleem niet. Maar dat is het wel in een maatschappij die vaak zo angstig is en risico's maar wil uitbannen en uitbannen. Accepteer ze, zou ik zeggen. Etcetc.
MeejheM zei:Dat soort zaken dus. De macht over je gezondheid moet bij jou liggen en niet een derde. Dat is althans mijn mening. En ja: risico hoort bij het leven. Als je kiest en tegen het advies van een arts ingaat dan zijn de gevolgen ook voor jou. Zo werkt dat. Ik zie het probleem niet. Maar dat is het wel in een maatschappij die vaak zo angstig is en risico's maar wil uitbannen en uitbannen. Accepteer ze, zou ik zeggen. Etcetc.
Wie is die derde waar je het over hebt? Je hebt jezelf en een arts die je gelukkig zelf kan kiezen.
In Nederland houden we niet zo van risico's. vandaar dat wij bijna allemaal bijna over tegen verzekerd zijn. Sommige risico's zijn aanvaardbaar, andere niet. Met medicijnen is het vaak de vraag of bijwerkingen op korte en lange termijn aanvaardbaar zijn tegenover de te verwachten risico's.
En doe liever geen Etcetc., want je bent al niet erg kort van stof.
Gov zei:[knip] Ik weet niet wie deze "we" zijn. Een meerderheid? Hoeveel roken er? Hoeveel drinken (veel) alcohol? Hoeveel verlaten zich op alternatieve "geneeswijzen"? Weinig risico allemaal, die dingen?
Ik geef verder aan dat er risico is maar dat die bij jou ligt. Ik heb persoonlijk een redelijke hekel aan dat risicomijdende gedrag dat deze samenleving lijkt te bepalen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."