Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOxazepam

Oxazepam

17 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je hebt gelijk, je mag tot 16 uur na gebruik niet rijden!
De werking is dus 6 tot 10 uur.

Dus een bier of 5 is niet erg na een goede 4 uur van innamen?
En heeft lichaamsgewicht veel invloed op de tolerantie van dit goedje?

Bedankt trouwens voor de reacties!
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ook even tussendoor.

Licht het aan mij of zijn benzo's als oxazepam voor een 18-jarige veelste gemakkelijk te krijgen.
De pil die ik nu ga krijgen is er eentje van een vriend maar volgens hem krijg je met een broodje aap verhaal bij de arts ze al voorgeschreven.

Beetje zorgwekkend vind ik.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Sja, je liegt tegen je arts om medicijnen voorgeschreven te krijgen en vervolgens worden ze illigaal doorgegeven van 1 persoon naar de volgende.
Je kan ze ook wel gaan stelen en dan klagen dat ze te gemakkelijk te krijgen zijn.

Is natuurlijk lastig voor een arts he. Psychische klachten kun je nu eenmaal over liegen en hij heeft geen apparaatje om die klachten te meten ofzo.

Zelf vind ik dat nogal een gedoe dat liegen, ik koop prescription medicine gewoon bij de apotheek in een bananenrepubliek waar je helemaal geen voorschrift nodig hebt voor oxycontin, dexamfetamine en in de betere bananenrepubliek ook ketamine. Dus in vergelijking doen ze nog hun best hier.

Vind je het overigens ook zorgelijk dat je alcohol gewoon kunt kopen nu je 18 bent ?
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mijn schoonbroer gebruikt het ook als medicatie. Die word er alleen heel rustig en chill van maar goed hij gebruikt geen hoge doseringen natuurlijk.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Sommige mensen vinden het alsnog erg recreationeel hoor. En speed kan je ook beter links laten liggen heel veel eigenlijk :P

MeejheM zei:
benzodiazepinen kun je beter links laten liggen totdat je ze echt nodig hebt.

je hebt er vrij weinig aan recreationeel, maar als je dat te vaak doet raak je verslaafd. Je zou echt de eerste niet zijn.
Klik om te vergroten...
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik laat de meeste speed ook rechts liggen, maar dat is een beetje afhankelijk hoe je snuift. :)

On-topic: Oxazepam is een van de benzodiazepines die snel werkzaam zijn. Daarmee is ook het gevoel van beloning sneller als bij langzaam werkende benzdiapines. dat zorg ervoor dat snel werkende varianten verslavender zij als langzamer werkende varianten.
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vanavond wordt dus uiteindelijk de avond dat ik oxazepam ga doen.

Duurt het veel langer voordat inslaat met een volle maag of valt dat mee?
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Prima bevallen icm alcohol.

In de toekomst misschien wel een dosis hoger maar begrijp dat het lekker spul is.
Weltrusten :)
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Yaizer zei:
Prima bevallen icm alcohol.

In de toekomst misschien wel een dosis hoger maar begrijp dat het lekker spul is.
Weltrusten :)
Klik om te vergroten...

En daardoor een gemene insluiper waar je makkelijk afhankelijk van kan worden. Gebruik zou je anders tot maximaal eens in de maand moeten beperken.
Dan word je niet afhankelijk en blijft de lage dosis goed werkzaam.
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tijdloos zei:
En daardoor een gemene insluiper waar je makkelijk afhankelijk van kan worden. Gebruik zou je anders tot maximaal eens in de maand moeten beperken.
Dan word je niet afhankelijk en blijft de lage dosis goed werkzaam.
Klik om te vergroten...

Ik ben ook nog maar net uit het ei (1:sunglasses: en wil (moet) dan ook erg voorzichtig zijn met drugs.
Ik weet dat ik nog niet heel verantwoordelijk ben in veel opzichten. Toch ben ik enorm nieuwschierig naar drugs. Daarvoor heb ik strenge regels voor mijzelf opgesteld die ik niet wil breken.

mdma of xtc eens in de 6 maanden (dit gebruik wil ik altijd zo gaan houden)
speed max eens in de 2 maanden
benzo's vanaf nu max eens in de 2 maanden

Coke is dus niks voor mij (gelukkig).

Het enigste probleem is de regels voor psychedelica's. Ik zie het niet echt heel erg als "drugs". Ik zie het gewoon als "psychedelica's" (wat misschien niet goed is dat ik het zo zie). Dingen zoals truffels, 2c-b en (nog geen ervaring mee) lsd lijken mij heel erg onschuldig. Het lijkt op veel opzichten positief. een verbreding van het bewustzijn (als je dit ook echt zoekt) (misschien klinkt dit echt heel zweverig?). Hiervoor gebruik ik nu de regel "Als ik mij er goed bij voel en het moment juist is".

Misschien zou ik hiervoor ook regels moeten opstellen?
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat je bij veel psychedelica niet verslaafd kan worden door de tolerantie en dat je er lastig aan dood kan gaan bij veel middelen. Betekend niet dat het geen drugs is. Het is misschien voor mij nog veel meer drugs dan speed of xtc. Het speelt met je geest en er puur op die manier in staan zoals je schrijft krijg je een keer op je donder denk ik :)

Yaizer zei:
Het enigste probleem is de regels voor psychedelica's. Ik zie het niet echt heel erg als "drugs". Ik zie het gewoon als "psychedelica's" (wat misschien niet goed is dat ik het zo zie). Dingen zoals truffels, 2c-b en (nog geen ervaring mee) lsd lijken mij heel erg onschuldig. Het lijkt op veel opzichten positief. een verbreding van het bewustzijn (als je dit ook echt zoekt) (misschien klinkt dit echt heel zweverig?). Hiervoor gebruik ik nu de regel "Als ik mij er goed bij voel en het moment juist is".

Misschien zou ik hiervoor ook regels moeten opstellen?
Klik om te vergroten...
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als je welke benzo dan ook als recreatief ziet is er zeker een flink risico op gewenning of verslaving. Uit eigen ervaring zou ik benzo's afraden voor recreatief gebruik.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#13
benzodiazepinen kun je beter links laten liggen totdat je ze echt nodig hebt.

je hebt er vrij weinig aan recreationeel, maar als je dat te vaak doet raak je verslaafd. Je zou echt de eerste niet zijn.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#14
Als je het gewoon voor de lol doet en geen last hebt van de symptomen die het zou moeten bestrijden, is de kans groot dat je er niets van merkt. Een inslag voel je je sowieso niet, volle maag of niet.
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hee DF'ers,

Oxazepam bemachtigd en van plan het eenmalig een keer te gebruiken vanavond.

Er staat dat de werkingsduur van oxazepam 16 uur duurt?
Als ik ze rond 18:00/19:00 inneem. Kan ik dan rond 24:00 weer gaan drinken? Van verschillende de bronnen gehoord en gelezen dat het prima te doen is als het maar geen zuipkreet wordt.

Dus kan ik er gewoon bij drinken tot het gewenste effect?
En blowen kan ook prima toch?

Bedankt alvast!
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#16
Het zal wel afgeraden worden. Maar het kan best hoor.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ga je van die zooi niet slapen ipv zuipen ?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Een paar drankjes zou wel moeten kunnen, maar houd het bescheiden. De wisselwerking kan enigszins onvoorspelbaar worden.

Wat ik even zo snel vind duurt Oxazepam geen 16 uur trouwens, misschien wel met de na effecten erbij.

Wacky zei:
Ga je van die zooi niet slapen ipv zuipen ?
Klik om te vergroten...
Zelf geen ervaring met oxazepam, maar wel een hoop andere benzo's. Als ik wil kan ik vaak redelijk makkelijk wakker blijven. Zodra ik bed liggen slaap ik vaak wel direct.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."