Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIs er een manier om via de huisarts medicatie te krijgen om van opioïden af te komen zonder een kliniek?

Is er een manier om via de huisarts medicatie te krijgen om van opioïden af te komen zonder een kliniek?

9 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
t
teli1331Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Weet iemand welke kliniek open staat om mijn huisarts te bellen met een advies, zonder naar een "clinische" detox te gaan? Ik ben namenlijk physiek verslaafd aan benzos, phenibut, en opiods, en verslaafd aan wiet en ik weet dat ik het niet allemaal in 1x kan stoppen in 1 week zoals de klinieken dat willen dus ik wil eerst van de opiods af.
Of heeft iemand een beter idee waarbij ik niet maanden in een wachtrij word gezet en het op niks uitloopt.

Het gaat vooral over opiods omdat ik die 4x per dag moet nemen en het veel tijd en moeite kost, dus daarom is een langwerkende veel beter.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoeveel en hoevaak neem je aan phenibut?
Zelfde vraag geld voor opiods en wiet en benzo's
en wat voor benzo's?
denk dat de 1e stap is goed in kaart te brengen wat de frequentie is en die stabiliseren. Van daaruit kan je(eventueel met hulp) buigen over een plan om af te kicken.

ook belangrijk, wat is je motivatie om clean te worden, en bereid je voor op een leven zonder middelen..clean worden is 1, clean blijven is een tweede. Maargoed stap voor stap.
de 1e stap heb je al gezet door hier te posten. Ben benieuwd naar je middelen/frequentie/doseringschema.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Het lastige met meerdere middelen is dat je niet altijd weet waar je fysiek of psychisch verslaafd aan bent(of beiden) een hulpverlener kan je ook alleen helpen als die exact weet wat je gebruik is.

Misschien zit er zelf iets tussen waarvan je weet dat die het makkelijkst is. Stel je gebruikt 2 x per week wiet..zou ik die als eerst aanpakken.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Er is ook ambulante hulp. Hoef je niet opgenomen te worden, vraagt wel extra doorzettingsvermogen. Maar heeft ook wel voordelen.

Clean zijn in een opname is vrij makkelijk, maar eenmaal buiten krijg je alle triggers thuis etc. Met Ambulant heb je die al ervaren. Maar werkt voor iedereen anders natuurlijk. Succes alvast!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
Vertrouw de opname? Jij denkt dat je het niet lukt in 1 week niets meer gaat nemen. Ik dacht dat ook met stimulanten en wiet. Vanaf dag 1 in opname nog nooit zo makkelijk afgekickt. Het terug naar buiten gaan is moeilijker.
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#6
teli1331 zei:
Weet iemand welke kliniek open staat om mijn huisarts te bellen met een advies, zonder naar een "clinische" detox te gaan? Ik ben namenlijk physiek verslaafd aan benzos, phenibut, en opiods, en verslaafd aan wiet en ik weet dat ik het niet allemaal in 1x kan stoppen in 1 week zoals de klinieken dat willen dus ik wil eerst van de opiods af.
Of heeft iemand een beter idee waarbij ik niet maanden in een wachtrij word gezet en het op niks uitloopt.

Het gaat vooral over opiods omdat ik die 4x per dag moet nemen en het veel tijd en moeite kost, dus daarom is een langwerkende veel beter.
Klik om te vergroten...

Ik heb kratom gekocht , groene Malay. Zonder 1 redrawl gestopt. . Kratom is een natuurlijke opiaat. Dus dan zit je daar wel mee.
Maar ik ben een kleine dosis tea ( wel vieze groene zanderige thee) 3 mg in een klap van de oxy tramadol af . En vanaf dag 1 helder hoofd en energie terug na jaren moe te zijn. Lees je maar eens in. Er is een Engelse FB groep Kratom United, kratom helpt ook bij PTss
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Samantha1980 zei:
Ik heb kratom gekocht , groene Malay. Zonder 1 redrawl gestopt. . Kratom is een natuurlijke opiaat. Dus dan zit je daar wel mee.
Maar ik ben een kleine dosis tea ( wel vieze groene zanderige thee) 3 mg in een klap van de oxy tramadol af . En vanaf dag 1 helder hoofd en energie terug na jaren moe te zijn. Lees je maar eens in. Er is een Engelse FB groep Kratom United, kratom helpt ook bij PTss
Klik om te vergroten...
Neem of nam je dat 1 x per dag?
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mrloverdj zei:
Neem of nam je dat 1 x per dag?
Klik om te vergroten...

Het werkt ongeveer 2/3 uur.. per persoon verschillend . Ik nam 4
Nu 2 x daags
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb ambulante detox gehad, 240mg oxy per dag na 3 jaar gebruik. In een half jaar afgebouwd naar 0. Ambulante detox kost tijd maar werkt het beste bij een hoge dosis.

Hoe lager de dosis, hoe moeilijker het wordt. Ik had vanaf 60mg elke keer enorme afkick verschijnselen. Ik ben toen bij 50mg, in overleg met de arts, in 1x gestopt. Wat ik toen voelde was precies hetzelfde als elke week minderen met 5.

Op dit moment ben ik wel herstellende van een ‘terugval’. Na een operatie van een ontsteking in mijn been heb ik het weer 6 weken gebruikt. Ik was als de dood voor het moment dat ik geen medicatie meer had. Ik had door kunnen gaan op recept maar ik ken mezelf. Ik heb het recept laten stoppen na 6 weken, cold turkey gestopt bij 55mg per dag.

Op het moment van schrijven ben ik nu 100 uur clean van oxy, het gaat steeds beter. De eerste 72 uur zijn het ergst. Van 48 uur naar 72 uur ga je verschil merken, je bent nog steeds verrot maar je gaat verschil merken.

van 72 tot 100 uur ga je steeds meer vooruit. Vanaf dan gaat het heel langzaam en moet je nog rekenen op een dag of 10 milde klachten. Althans, zo ging het hiervoor na 3 jaar gebruik bij mij.

mocht je vragen hebben, bericht me dan gerust!
l
lulletjerozenwaterLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik had afgebouwd naar 0 , laatste stuk met codeine. Daarna last van extreme vermoeidheid ongeveer 1 maand. Was geen pretje.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."