Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"De Zandman zei: O jeeee met deze informatie ben ik niet zo blij. Maar aan de andere kant heb ik zoveel rugpijn, dat het me niet meer interesseert, of ik weer enige afhankelijkheid ontwikkel, al is oxcycodon weer een brug tever.... Klik om te vergroten... Hoe gaat het nu met jou kerel? Was je inmiddels al bij een HA geweest?"
"De Zandman zei: Ja, ik ben bij de ha geweest De tramadol is opgehoogd naar 400 mg per dag. Het scheelt iets, dat wel, maar verder is aan de rug niets meer te doen. Opiaten zoals oxcycodon wil ik niet. Dat is een heilloze weg... Klik om te vergroten... Naja beter dat je pijnbestrijding wel verhoogd is. Die pregabaline deed bij mij toen ook wonderen icm tramadol. Alleen ik kon er niet normaal mee omgaan, daarom besloten er mee te stoppen. misschien dat je die weg nog kan inslaan met je HA?"
"Ja dat je tramadol combineert met pregabaline."
"De Zandman zei: Klinkt interessant. Wat zijn de bijwerkingen zoal? Klik om te vergroten... Droge mond, meer eerlust , het kan euforie geven zegt men, maar dat had ik gelukkig niet"
"De Zandman zei: Ik ga dit medicijn eens ter sprake brengen bij de ha. Klik om te vergroten... Ik hoor graag van je wat de HA zegt"
"De Zandman zei: Ik mag geen NSAID's hebben, ook al neem ik een maagbeschermer. Ook geen selective. Dus die optie is voor mij geen mogelijkheid... Klik om te vergroten... had je al een antwoord van je huisarts gekregen over de mogelijkheid van pregabaline?"
"De Zandman zei: Ja, toevallig gistermiddag. Hij ziet er niks in en wil het mij niet voorschrijven. Ook al omdat het weer eens een verslavend medicijn is en deze wil hij me niet meer voorschrijven. Dus helaas. Ik zal het met tramadol moeten doen ( hee, ook verslavend, toch?) Maar die tramadol helpt redelijk goed. Ik ben er alleen niet blij mee. Klik om te vergroten... oke… rare huisarts dan…. Maar goed.. achteraf gezien kreeg ik na 4 weken acuut stoppen met pregabaline echt vreselijke ontwenning op mentaal vlak. Ik kreeg paniekaanvallen, hartslag 160 in rust etc, tot suïcidale gedachten aan toe… had ik nog nooit in mijn leven ervaren. dokter wilde mij toen citalopram voorschrijven en me weer op de oude dosis pregabline hebben om vervolgens langzaam af te bouwen ipv accuut stoppen zoals ik had gedaan. Ik heb zijn medicatie niet aangepakt en ben blij dat ik dat niet heb gedaan!"
"De Zandman zei: En nu ben je ervan af? Klik om te vergroten... ja van de pregabaline ben ik nu af. Nu rest alleen de tramadol 300 mg nog. Ik ga er per week 50 afhalen. Mocht dat te snel zijn, stel ik de volgende stap van -50 uit, met zo lang tot ik stabiel ben. bij de laatste 100 mg ga ik er ook 50 afhalen, als dat te veel is, ga ik over op druppels en ga ik er per week 15 afhalen ofzo.. even afwachten. geen ervaring met tramadol afbouw, alleen oxycodon"
"Ook voor mijn rug, ik slikte meerdere medicatie en heb ze 1 voor 1 afgebouwd/gestopt. Eerst had ik quetiapine gestopt, toen pregabaline , toen nicotine, toen energiedrankjes en nu ga ik de tramadol afbouwen en dan ben ik verlost van alle “verslavingen”"
"Mezelf zei: Is geen overdreven dosering nee en de afkick zal in het algemeen lichter zijn dan met oxycodon. Echter, Tramadol werkt ook als serotonine- en noradrenaline-heropnameremmer (SNRI). Dit maakt dan weer Tramadol wellicht net zo verslavend als oxycodon. Al ligt dit natuurlijk wel weer aan de gebruiker of deze gevoelig is voor middelen die op je serotonine receptoren werken. Klik om te vergroten... dank voor je uitgebreide bericht. Het ontwennen van de pregabaline gaat steeds beter. Dit medicijn gaat vooral op je mentale gedeelte zitten. Lichamelijk waren de klachten voornamelijk echt goed ziek zijn… warm en koud tegelijk etc."