Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik vraag mij af wat de aangeraden pauze is tussen speed gebruik. Bij XTC is dit bijvoorbeeld 3 maanden zodat je serotonine receptoren weer kunnen herstellen, en om te voorkomen dat XTC "niks meer doet". Wat wordt als pauze aangeraden bij speed gebruik? En wat houden jullie zelf persoonlijk aan?"
"Ik was inderdaad vooral benieuwd welke van de 2 je in kortere tijd opnieuw zou kunnen gebruiken. Bij MDMA is het al helemaal opletten omdat je er ook nog is flink depressief van kan worden, maar ik lees soms dat sommige mensen na een paar dagen alweer in orde zijn na speedgebruik, omdat het alleen je dopamine "aanspreekt", en dat dopamine veel sneller weer herstelt / aanvult? Dan heb ik hier nu een iets beter beeld bij."
"Casaan zei: Die mensen moet je over een jaar nog eens vragen wat ze daarvan denken. Sippery slope, ik geloof zelfs dat er een topic over is. Ik zal eens zoeken Klik om te vergroten... Klopt ik onderschat het ook zeker niet, maar ik vond het wel heel apart om te lezen omdat ik dus die 3 maanden regel gewend ben van MDMA. Daar ging het mij vooral even om 😁"
"De Zandman zei: Is er een kater gevoel na een avondje 6 APB? Zo ja, hoe lang duurt deze, en is het een zware kater? Klik om te vergroten... Ik had wel veel moeite met in slaap vallen, dus ik bleef gewoon langer op en veel serie zitten kijken (ook weer een hele aparte ervaring als je nog in de afterglow van 6apb zit 🤣), op moeheid na de dag erop heb ik verder nergens last van gehad"
"Drum & bass muziek!"
"Hoi Drugsforum, ik zit even met een probleem. Ik gebruik al ongeveer 5/6 jaar XTC rond de 2/3 maanden, nooit meer dan anderhalf of 2 pillen per feest. Ik eet altijd flink van tevoren, slaap veel, drink geen alcohol dezelfde dag etc Nu is het echter dat vorige week nadat ik op een feest een halfje had ingenomen, ik voelde dat het na 10 minuten al begon te werken (normaal duurt dit een uur). Hierdoor schoot ik ineens om wat voor reden dan ook in paniek, ik bedacht me toen dus dat het zwaardere pillen waren dan ik gewend was, en ik had ook een halfje aan een vriend van me gegeven die dat pas voor het eerst op een feest ging doen.(hierdoor werd ik overbezorgd, bang dat hij ook bad zou gaan) Ik heb toen een uur lang gelopen, gezeten, gegeten, mezelf moeten kalmeren om niet in paniek te raken en toen ging dat eindelijk weg. Nu is het probleem alleen dat ik minder gehyped ben voor mijn volgende feest natuurlijk.. heeft iemand anders dit ook wel is meegemaakt? Was hier gewoon geen ontkomen aan omdat ik het al jaren doe, dat het uiteindelijk wel een keer fout moest gaan? Ik zou het enorm jammer vinden als dat mijn laatste herinnering aan mijn festivals en xtc wordt."
"Ik had het hier laatst met iemand over en vond het eigelijk wel een goeie vraag. Wat is nou uiteindelijk schadelijker/erger voor je lichaam: regelmatig XTC of elk weekend aan de alcohol? En dan dus niet 2 biertjes thuis maar ook drinken op een feest bijv."
"Bas zei: Eerder de reden hierachter is erger naar mijn mening, helemaal als je het vast doet, 1 van de 2. Klopt het dat jij of je vriend vast in een weekend XTC gebruikt en de ander alcohol en dat jullie de schade willen weten? Of is het gewoon een random vraagstelling? Reden tot het drinken van alcohol ligt meestal zeer diep en is best ernstig naar mijn mening. Al is het om de week nuttigen van XTC ook best schadelijk. Gezien in geen enkel geval je het serotonine peil weer omhoog krijgt. Toevoeging: Als je echt zelf nog niet tot een antwoord was gekomen, raad ik je serieus aan om even goed na te denken. Gezien XTC gebruik niet zo maar iets is. Het is in dit geval ook schadelijker dan alcoholgebruik om de week! Hopelijk begrijp je dit en was de vraag van je niet te serieus. Klik om te vergroten... Het is meer een random vraag. We gebruiken allebei om de 2/3 maanden xtc, eentje per persoon per feest. We zijn sindsdien zo goed als gestopt met alcohol. Maar we vroegen ons dus af wat schadelijker/gevaarlijker is voor de lange termijn: - Om de 2/3 maanden 1 xtc pil op een feest - Elke week drinken op een feest (een gemiddelde hoeveelheid per keer)"
"Hallo allemaal, ik gebruik nu al een tijdje XTC maar ik vroeg me af of ik wel juist op de hoogte ben van hoe ik het het beste kan aanpakken. Vandaar mijn vraag/vragen - Wanneer is het slimste om bij te pakken, tijdens je piek of nadat alles zowat is uitgewerkt? - Wat kan ik het beste eten op de dag van het feest? Ik merk hoe gezonder/minder calorieën ik eet hoe beter het werkt. Maar ik heb dus ook een keer te weinig calorieën gegeten waardoor het na 5 minuten al werkte en ik echt moest knokken om niet in paniek te raken. - Weet er iemand nog manieren om het piekgevoel iets te rekken, beter te maken? Zoals bijv. heel hard achter door je haren aaien of spacebril op en af zetten?"
"Hallo allemaal, ik zit even met een gedachte die ik maar niet uit mijn hoofd krijg, vooral nu we een behoorlijk lange tijd niet meer naar festivals kunnen gaan. Ik ben momenteel 28 jaar oud, bijna 29. Veel van mijn vrienden zijn echt huisje boompje beestje, maar ik vind feesten het leukste wat er is. Nu is het zo dat we tussen 2021/2022 waarschijnlijk pas weer kunnen gaan raven (als het corona hoofdstuk afgesloten is). Ik heb echter steeds het gevoel dat ik tegen die tijd te oud begin te worden om "alleen" naar festivals te gaan. Zijn er meer mensen rond mijn leeftijd die dit al doen, of dezelfde gedachte hebben? Ik ben hier zeer benieuwd naar!"