Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRegelmatig XTC of wekelijks Alcohol

Regelmatig XTC of wekelijks Alcohol

2 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
Eerder de reden hierachter is erger naar mijn mening, helemaal als je het vast doet, 1 van de 2.

Klopt het dat jij of je vriend vast in een weekend XTC gebruikt en de ander alcohol en dat jullie de schade willen weten? Of is het gewoon een random vraagstelling?

Reden tot het drinken van alcohol ligt meestal zeer diep en is best ernstig naar mijn mening. Al is het om de week nuttigen van XTC ook best schadelijk. Gezien in geen enkel geval je het serotonine peil weer omhoog krijgt.

Toevoeging:
Als je echt zelf nog niet tot een antwoord was gekomen, raad ik je serieus aan om even goed na te denken. Gezien XTC gebruik niet zo maar iets is. Het is in dit geval ook schadelijker dan alcoholgebruik om de week! Hopelijk begrijp je dit en was de vraag van je niet te serieus.
T
TrickVLLid
Bas zei:
Eerder de reden hierachter is erger naar mijn mening, helemaal als je het vast doet, 1 van de 2.

Klopt het dat jij of je vriend vast in een weekend XTC gebruikt en de ander alcohol en dat jullie de schade willen weten? Of is het gewoon een random vraagstelling?

Reden tot het drinken van alcohol ligt meestal zeer diep en is best ernstig naar mijn mening. Al is het om de week nuttigen van XTC ook best schadelijk. Gezien in geen enkel geval je het serotonine peil weer omhoog krijgt.

Toevoeging:
Als je echt zelf nog niet tot een antwoord was gekomen, raad ik je serieus aan om even goed na te denken. Gezien XTC gebruik niet zo maar iets is. Het is in dit geval ook schadelijker dan alcoholgebruik om de week! Hopelijk begrijp je dit en was de vraag van je niet te serieus.
Klik om te vergroten...

Het is meer een random vraag. We gebruiken allebei om de 2/3 maanden xtc, eentje per persoon per feest. We zijn sindsdien zo goed als gestopt met alcohol.

Maar we vroegen ons dus af wat schadelijker/gevaarlijker is voor de lange termijn:
- Om de 2/3 maanden 1 xtc pil op een feest
- Elke week drinken op een feest (een gemiddelde hoeveelheid per keer)
T
TrickVLLid
Ik had het hier laatst met iemand over en vond het eigelijk wel een goeie vraag.
Wat is nou uiteindelijk schadelijker/erger voor je lichaam: regelmatig XTC of elk weekend aan de alcohol?
En dan dus niet 2 biertjes thuis maar ook drinken op een feest bijv.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."