Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"ik hoop op een reportje van je Dragonfly trip! lijkt me bizar spul omdat het zo lang effect houdt."
"hmm ja als ik naar technofeestjes ga dan neem ik toch meestal gewoon het echte snoepgoed mee"
"teveel , 18hrs."
"vaak helpt het al om een dromen dagboekje bij te houden, op die manier ga je je dromen steeds beter onthouden en ga je actiever dromen, de kans dat je dan ook meer lucide dromen krijgt is groter."
"Een goed idee voor een dergelijk subforum vind ik. Het is zeer interessante materie, lucide dromen, OBE's en NDE's, Maar een NDE hoeft niet hetzelfde te zijn als een Ego-oplossing toch? bij een NDE is het namelijk ook zo dat je daadwerkelijk bijna dood gaat, op fysiek vlak, terwijl een ego-oplossing volgens mij alleen dat gevoel is op mentaal vlak, fysiek is er dan (haast) niks mis. Dat van die realitychecks is misschien wel een goed idee ja om is een tijdje te doen, denk alleen dat ik er heel slecht in ben om het consequent te doen, wat juist zo belangrijk is erbij"
"Mindless zei: Timmie94 zei: Maar een NDE hoeft niet hetzelfde te zijn als een Ego-oplossing toch? bij een NDE is het namelijk ook zo dat je daadwerkelijk bijna dood gaat, op fysiek vlak, terwijl een ego-oplossing volgens mij alleen dat gevoel is op mentaal vlak, fysiek is er dan (haast) niks mis. Klik om te vergroten... Uiteindelijk is dit natuurlijk lastig om te zeggen, aangezien mensen hun ervaringen niet werkelijk kunnen delen. Maar als ik die verhalen van mensen lees over hun NDE, dan komt dat vaak erg overeen met mijn eigen ervaringen op psychedelica. Wat je dan vaak wel ziet, is dat een bijvoorbeeld religieus persoon de boel dan een religieus tintje geeft, met dat ze Jezus ontmoetten en dergelijke. Waarschijnlijk is veel hiervan interpretatie achteraf (van de identiteit met al zijn culturele bagage). Maar bij een ego-oplossing zie je dat er niets fysieks bestaat. In ƩƩn keer doorzie je de illusie van materie. Er bestaat geen materie, het heeft nooit bestaan en het kan ook nooit bestaan. Als er geen materie bestaat, kan er ook geen lichaam bestaan zoals wij denken dat dit bestaat en vervalt het hele concept van de dood ook. Ja, uiteraard houdt het lichaam op een dag op met ademen, maar zegt dat wat over jou (bewustzijn)? We nemen aan van wel, want we nemen aan dat we het lichaam zijn. M.a.w. er is identificatie met het lichaam. Het lichaam bestaat in tijd, terwijl jij de waarnemer van tijd bent en daar tegelijkertijd compleet los van staat. Een ego-oplossing is wel wat meer dan alleen een gevoel op mentaal vlak. Het is veel meer het besef dat jij als persoon niet werkelijk bestaat en je werkelijke identiteit het bestaan zelf is. En dat alles en iedereen in het universum datzelfde bestaan is. Klik om te vergroten... Ja ik zei het misschien iets oppervlakkiger dan dat het daadwerkelijk is natuurlijk. jij verwoord het net even wat beter dan ik Want inderdaad wat je zegt, je hebt het gevoel niet te bestaan alszijnde lichaam/persoon en alleen je werkelijke indentiteit het bestaan is. Ik heb ook wel redelijk veel over NDE's gelezen en lijkt het soms wel in de buurt te komen van psychedelische ervaringen, ongetwijfeld. Maar ik dacht dat ze juist die termen verschillend/los van elkaar gebruikten om aan te tonen of het daadwerkelijk om een levensbedreigende situatie gaat of niet. "Met een bijna-doodervaring (gewoonlijk afgekort tot BDE) wordt een ervaring bedoeld in een veranderde bewustzijnsstaat tijdens een reƫle levensbedreigende situatie, het gaat dus om het daadwerkelijk nabij de dood zijn." - wiki Ik vind het mooi hoe jij die dingen altijd weet te verwoorden mindless, voor sommigen zal het ongetwijfeld redelijk 'zweverig' klinken allemaal maar ik kan me er wel in vinden en dan kan jij het net ff beter uitleggen :P"
"Mindless zei: Echt eens LSD proberen. In tegenstelling tot dingen als truffels heb je met LSD zelf de controle (mits je dosis laag of normaal is), je hebt constant energie en wilt dus ook bewegen, je kan er prima sociaal mee doen, het duurt lekker lang (10-12 uur) dus geen zorgen met bij doseren, muziek is ON-OVER-TROFFEN met LSD en je hebt praktisch geen kater. Wel dus een lage dosis. Minder dan 60 microgram en in ieder geval niet meer, zou ik doen. En inderdaad eerst thuis eens uitproberen, dan weet je wat 't is. Het blijft psychedelica, dus het is wel wat anders dan mdma natuurlijk. Klik om te vergroten... Heb jij(of iemand) dan ook ervaring met lsd op een festival, of alleen met gebruik in thuis situatie? ikzelf moet nog zegels testen op hun sterkte, dus zat er misschien aan te denken om 1/4e of 1/2e zegel te testen op een (techno/techhouse/deephouse) festival een keertje. Dan kan ik ook misschien een keertje van de mdma afblijven. Plus dat het me gewoon ook heel leuk lijkt om een festival is een keer anders mee te maken dan met mdma/4fa op. en dit festival duurt lang (1200 tot 0600) en wil niet om 2200 al te erg naar de getver zijn :P (jaja, doseren kun je leren )"
"ik ben wel blij dat ik er gewoon over kan praten met mijn ouders, ik had het hun niet meteen verteld natuurlijk maar op een gegeven moment wisten zij het ook wel, en ik wist ook wel dat zij het wisten maar we hadden nog geen bevestiging van elkaar. totdat ik weer een keertje bij hen was en het tijdens het eten over feestjes ging of dat ik binnenkort naar een feest zou gaan, toen vroegen ze wel iets, of suggereerde zo iets van: "ach ja, en dan weer lekker aan de pillen zeker?" maar gewoon heel eerlijk antwoord op gegeven. mijn ouders hebben nooit drugs gedaan, mn ma 1x geblowd dan bij ons thuis met een verjaardag ofzo maar zijn wel redelijk openminded mensen. Mijn eerste keer blowen was ook thuis met hun omdat ze een smsje vonden waarin stond dat ik wiet wou hebben Nu heb ik alleen een keer een goed gesprek gehad met mn ouders over mijn drugsgebruik omdat het een tijdje ietwat uit de hand liep en ze zagen hoe erg ik eraan kapot ging eigenlijk (icm belachelijk veel werken) mn ouders wisten ook altijd wel van mij dat ik dingen zou gaan proberen en het is voor hun ook geen schrik denk ik dat ik drugs gebruik aangezien ik verdomd veel op mn broer lijk (dat is wat ze zeggen), en die ook wel met het een en ander heeft geƫxperimenteerd en dat wisten ze ook. als je dit met je ouders wilt bespreken en je weet dat ze wel een beetje reasonable zijn dan lijkt het mij het beste om inderdaad is wat luchtige opmerkingen te maken tijdens dingen op tv over drugs ofzo, of dan een beetje een balletje op te gooien. Ik merk wel dat bij mijn vriendengroep het merendeel van de ouders het wel weet, en er eigenlijk helemaal niet zon probleem van maakt, mits je het maar onder controle houdt. had een vriend x meegenomen naar awakenings, zijn eerste keer, kwam thuis sochtends vroeg. zijn pa al wakker, die zag meteen wat er aan de hand was, die hebben nog paar uur lopen lullen over hoe het vroegah allemaal ging met drugs enzo, die pa hele verhalen over awake 15 jaar geleden ofzo. Dat zou toch wel de allerchillste manier zijn om het thuis te brengen, maarja dan moeten je ouders wel ook gebruikt hebben :P"
"ja dit klinkt opzich wel herkenbaar, ik merk echt dat wanneer ik 2 maanden rust neem ik dan eigenlijk geen noemenswaardige kater/dip heb, maar wanneer ik minder rust pakte waren de dipjes ook gewoon echt een paar dagen. Wat haardroger zegt is ook wel waar, als ik me dan een beetje vermoeid voel of er is iets, dan schrijf ik dat oook wel meteen toe aan het gebruik, terwijl dat misschien niet per se zo hoeft te zijn."
"Goede toevoeging aan het forum Bee! Top."