Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEindelijk.. de Candyflip!

Eindelijk.. de Candyflip!

35 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Over die betrouwbare bronnen heb je vast gelijk hoor.

Maar wat is de stap naar de volgende beslissing? Die stap is dan toch altijd ook al een gedachte? En die gedachte is dus weer 6/7 seconden eerder al beslist. Is dat afwegen dan niet het effect van wat er dieper in het onderbewuste al lang beslist is?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heerlijk geschreven, een geslaagde trip overduidelijk! Netjes gitimed met inname van de MDMA.
Sphongle rules on trips :)
Binnenkort ook eens candyflippen
:wave:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mja op zo'n manier kun je het natuurlijk ook bekijken, ik weet nog niet helemaal wat ik daarvan moet vinden. :P
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Fool zei:
Mja op zo'n manier kun je het natuurlijk ook bekijken, ik weet nog niet helemaal wat ik daarvan moet vinden. :P
Klik om te vergroten...
He he, begrijpelijk. :wink:
J
JackHerrerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Leuk report! Krijg veel te veel zin om ool is LSD te proberen na elk report dat ik erover lees :tearsofjoy:
E
ElvenSpiceLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heb je report met plezier gelezen! Wil ook nog een keer graag candyflippen, maar heb alleen nog truffels gedaan en ga waarschijnlijk AL-LAD in de zomer met wat vrienden doen. Is het verstandig om de eerste keer direct te candyflippen of zou ik dat toch pas beter kunnen doen nadat ik AL-LAD of LSD heb gedaan?
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vet report! Klinkt als een geslaagde candy flip. Bijzonder dat je het beschrijft als een nieuw gevoel in plaats van alsof je de twee drugs hebt gemengd.

Shpongle is trouwens ook wel erg gave tripmuziek :hearteyes:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Erg vet report man! Kan niet wachten tot ik eindelijk ook een keer kan candyflippen, lijkt me wel echt een bijzondere ervaring de synergie van die twee.

ElvenSpice zei:
Is het verstandig om de eerste keer direct te candyflippen of zou ik dat toch pas beter kunnen doen nadat ik AL-LAD of LSD heb gedaan?
Klik om te vergroten...
Ik raad je aan toch wel eerst wat ervaring met beide middelen op te doen voordat je gaat candyflippen. In zijn algemeenheid is het eigenlijk altijd wel goed om eerst een middel te leren kennen voor je er mee gaat combineren, maar zeker deze combi moet je niet onderschatten denk ik.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Thanks :)

ElvenSpice zei:
Is het verstandig om de eerste keer direct te candyflippen of zou ik dat toch pas beter kunnen doen nadat ik AL-LAD of LSD heb gedaan?
Klik om te vergroten...

Ik vond het toch wel weer duidelijk een stapje hoger dan LSD. Alleen LSD kan al aardig fukken met je mind, je moet een trip dus wel kunnen dragen. Paniek is niet fijn op zo'n moment, rustig ernaar opbouwen dus en niet ineens met het grootste beginnen :P

Ik zou sowieso beginnen met Truffels, dat een paar keer doen zodat je trippen leert kennen. Dan LSD, dat kan wel 3x zo lang duren dus de belasting is ook zwaarder voor je geest. Dat merk je ook duidelijk. Als je dat chill vind kun je een candyflip proberen :wink:
E
ElvenSpiceLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bedankt voor het advies!

Ik heb wel al meerdere keren getruffeld waarbij ik ook erg duidelijk de echte psychedelic experience heb mogen meemaken (met alle mindfucks, ego death en totaal verliezen van ruimte en tijd van dien :sunglasses:).
Ik denk dat ik dan inderdaad nog even wacht met candyflippen en dan opbouw via AL-LAD naar LSD. Heb hier op het forum nog niet heel veel reportjes gezien over AL-LAD, maar op andere forums wordt er zeer positief over gesproken. Denk voornamelijk omdat het 5-8 uur duurt en de 'bodyload' die je bij LSD zou hebben niet zo aanwezig is.

Zal hier wel een reportje over plaatsen zodra ik het heb mogen ervaren. :P
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik vind de bodyload bij LSD heel erg meevallen. 2C-B heeft een veel vervelendere bodyload in mijn opinie. Ik ben altijd wel bloednerveus of onrustig met LSD, maar voel me verder wel aangenaam. AL-LAD heb ik geen ervaring mee. Ik zie graag je tripreport tegemoet :wink:
T
Timmie94Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Leuk report smartie! Wil zelf ook wel een goeie flip meemaken!
Ik heb hem wel is andersom gedaan, eerst mdma, dan lsd en wel nog m bijpakke, toen had ik precies hetzelfde met spraak/gedachte die achter/voor lopen op elkaar. Bizar gevoel is dat ja.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nog even over dat achter lijken te lopen van je ervaring. Volgens mij heeft dat te maken met wat er in dit artikel wordt gezegd:

Brain Scans Can Reveal Your Decisions 7 Seconds Before You “Decide”

Daar gaat je persoonlijke wil hè. :wink: 7 SECONDEN!

Wel mooi om te zien hoe de wetenschap steeds meer begint te bevestigen wat al duizenden jaren bekend is in spirituele kringen. Zo ook met quantum physics en dergelijke.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Da's wel bizar! Ik heb alleen het gevoel dat dit iets anders is. Het voelde echt als verdoving ofzo, ik had bijvoorbeeld ook dat als ik mijn lip tussen mijn tanden deed en me ontspande, m'n lip vertraagd en gevoelloos terugbewoog naar zijn neutrale plek zegmaar.

Misschien is het een beetje van allebei :P
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
SmartieAndMe zei:
Da's wel bizar! Ik heb alleen het gevoel dat dit iets anders is. Het voelde echt als verdoving ofzo, ik had bijvoorbeeld ook dat als ik mijn lip tussen mijn tanden deed en me ontspande, m'n lip vertraagd en gevoelloos terugbewoog naar zijn neutrale plek zegmaar.

Misschien is het een beetje van allebei :P
Klik om te vergroten...
Zeer herkenbaar!

Mijn eigen kijk hierop is dat we "normaal" veel van van onze ervaring missen, simpelweg omdat er minder bewustzijn aanwezig is. Nemen we psychedelica, of mediteren we, dan is het ineens alsof er ipv 30 frames per seconde, 60 (of 120, 240, enzovoorts) frames per seconde zijn, bij wijze van spreken. Dit is ook wat het lijken te vertragen van tijd in een trip kan verklaren. Is maar een theorie...

Het verdoofde gevoel staat hier denk ik wel wat los van. Dat is denk ik een ander effect van de werkzame stof. Maar ik begrijp wat je bedoeld. Maak ook maar eens een vuist als je in die staat bent en ontspan daarna je hand, dat is wel vergelijkbaar.


Maar dat van die 7 seconden vertraging verandert echt álles. Als je dat echt laat doordringen, dan is dat gewoon bewijs dat je hele identiteit nep is. Als het waar is, heb jij als persoon 0,0 vrije wil. Alles is al lang in gang gezet, voordat jij denkt een beslissing te maken. Hoeft trouwens niet te betekenen dat je helemaal geen vrije wil hebt, maar als persoon in elk geval niet.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Mijn eigen kijk hierop is dat we "normaal" veel van van onze ervaring missen, simpelweg omdat er minder bewustzijn aanwezig is. Nemen we psychedelica, of mediteren we, dan is het ineens alsof er ipv 30 frames per seconde, 60 (of 120, 240, enzovoorts) frames per seconde zijn, bij wijze van spreken. Dit is ook wat het lijken te vertragen van tijd in een trip kan verklaren. Is maar een theorie...
Klik om te vergroten...

Mooie theorie, klinkt heel herkenbaar en plausibel!
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Maar dat van die 7 seconden vertraging verandert echt álles. Als je dat echt laat doordringen, dan is dat gewoon bewijs dat je hele identiteit nep is. Als het waar is, heb jij als persoon 0,0 vrije wil. Alles is al lang in gang gezet, voordat jij denkt een beslissing te maken. Hoeft trouwens niet te betekenen dat je helemaal geen vrije wil hebt, maar als persoon in elk geval niet.
Klik om te vergroten...
Nou dat is nogal een overhaaste conclusie. Het feit dat de entropie in het universum steeds groter wordt en van alle elementaire deeltjes de volgende staat slechts met een bepaalde kans berekent kan worden (en er dus niet zeker gezegd kan worden dat de volgende staat X is. Dit betekend dat er dus geen van te voren zekere volgordes van deeltjes bestaan en er dus ook geen vaste stappen zijn die in je hersenen al van te voren bepaald zijn(waarschijnlijk).

Daarnaast is jouw site op dit moment kapot, maar ik kan ook niet echt betrouwbare bronnen vinden die dit experiment bevestigen? :P

Dit filmpje legt het wat beter uit wat ik bedoel:
[youtube]sMb00lz-IfE[/youtube]




Maar, mooi report Smartie, ik moet dit misschien ook maar eens gaan organiseren! :hearteyes:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Site is inderdaad down. Hetzelfde artikel staat ook hier:

Brain Scans Can Reveal Your Decisions 7 Seconds Before You “Decide”

Ik ben natuurlijk ook biased. :wink: Van mezelf ben ik overtuigd dat wij niet de persoon zijn (samengesteld uit gedachten) en ik heb sowieso heel erg weinig met intellectueel proberen het universum te begrijpen. Neem me dus maar niet te serieus. :wink:

Ik weet niet of er betrouwbare bronnen zijn en wanneer die bronnen betrouwbaar zijn. Maar áls dit waar is, dan heeft dit toch sowieso wel enorme implicaties, niet?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#19
Liveleak is precies wat ik bedoel met onbetrouwbare bronnen. :P

Maar als het waar is weet ik alsnog niet of het daadwerkelijk een grote invloed heeft, er veranderd immers toch niets ten opzichte van toen je dit gegeven nog niet wist?

Sterker nog, ik zie ook niet hoe hieruit blijkt dat je geen vrije wil hebt? :P
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Fool zei:
Liveleak is precies wat ik bedoel met onbetrouwbare bronnen. :P
Klik om te vergroten...
O? Geen idee joh. :wink:

Maar als het waar is weet ik alsnog niet of het daadwerkelijk een grote invloed heeft, er veranderd immers toch niets ten opzichte van toen je dit gegeven nog niet wist?

Sterker nog, ik zie ook niet hoe hieruit blijkt dat je geen vrije wil hebt? :P
Klik om te vergroten...
Alles wat je denkt zelf te bepalen, is dan toch 7 (in het filmpje 6, maar goed...) seconden eerder al bepaald? Jij krijgt je gedachten binnen en denkt ze zelf te genereren, maar je hebt geen controle over wat je volgende gedachte is. Hoe kun je een (persoonlijke) vrije wil hebben, als je totaal afhankelijk bent van welke gedachte er in je opkomt? Jij als persoon maakt dus die beslissing helemaal niet, ook al voelt het misschien wel zo.

Verder bestaat de identiteit (de persoon) uit een accumulatie van gedachten (verleden). Gedachten die dus allemaal 6/7 seconden voordat jij je er bewust van werd al gevormd werden. Waar is die vrije wil dan nog? :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."