Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Niet Temazepam? Dacht dat dat de geschikte slaap-benzo bij uitstek was? Ben ik zelf op zich wel tevreden mee, alhoewel ik toch net te graag blijf liggen de dag erna..."
"Ik vroeg me trouwens af voor hoeveel ritaline ongeveer verkocht wordt op de recreatieve markt en hoeveel "porties" je daar ongeveer uit haalt. Want als ik me niet vergis wordt ritaline in het lichaam omgezet in Dex-amphetamine toch? Ik vind dex op de een of andere manier beter of logischer klinken voor de recreatieve gebruiker"
"Hmm, ik meende me te herinneren dat ik dat een keer zo had gelezen, maar allicht heb ik de klok aan de verkeerde klepel laten hangen. Ik had al erbij geschreven "als ik me niet vergis" , maar dat was hier helaas wel het geval, scusa! Ik neem aan dat deze info wel klopt: "Dexamfetamine is inderdaad afgeleid van amfetamine, dus van speed. Dat geldt ook voor Ritalin, dat overigens een minder krachtige speedwerking heeft..." en in spaarzame gevallen (bijvoorbeeld dus bij neerslachtigheid van ritalin) wordt er ook nog wel eens dex voorgeschreven ipv ritalin... Kortom, dat verband tussen de twee is wel aanwezig. Dus dat maakt dat ik verder nog steeds nieuwsgierig ben naar het antwoord op mn vorige vraag : hoe is ritalin ongeveer geprijsd voor hoeveel doses en hoe is de recreatieve werking ervan vergeleken met speed of dex?"
"@Gerrit2: Bijnemen om je MDMA niveau op pijl te houden is zeker, 3 uur is ook wel een nette periode dan. Maar 260mg om te starten? Dat is wel rete-veel zeg ! Voor de meeste mensen is een sterke pil van 160/180 teveel om in 1 keer in te nemen (die gaan out, misselijk, vd kaart)... Of je houdt ervan om goed van de kaart te zijn en merkt de subtielere invloeden minder goed, maar ik denk dat jouw lichaam gewoon vrij goed 'bestand' is tegen MDMA. (Ik had dat met 2C-I; terwijl mijn maten net te hard gingen en het er behoorlijk zwaar mee hadden, voelde ik bijna niets.) Het telt sowieso mee dat je veel (spier)massa hebt, en wat voor sport doe je precies? Bij sommige sporten maakt het lichaam veel endorfinen aan, en die endorfinen beinvloeden op hun beurt de dopamine afgifte; misschien zit daar de link in. En wat is de max? Het is geen optelsom gelukkig: 1 pil = leuk, 10 pillen = whooohooo... Ik probeer altijd te richten op niveau van veel energie, dansen, ouwehoeren, maar niet van de kaart zijn, en dat zo lang mogelijk vast te houden... Het blijft een kunst"
"Kan je standaard bij hem aankloppen en 1 a 2 pillen kopen voor 1,75 dan? Dat zou wel echt relaxed zijn zeg, goeie prijs, prima dosis, en dan hoef je tenminste niet zo groot inkopen te doen. Binnen m'n vriendengroep is het toch 1 keer in de zoveel tijd ineens 100 inkopen doen, stiekem toch best veel. Maar, we hebben dan nu wel die Groene Olifanten voor 2,50 en hebben best een betrouwbare en relaxte kerel die ze verkoopt, dus dat scheelt wel (en alles beter dan op een feest vertrouwen op een of andere random figuur die met p's aankomt die je niet kent enzo)."
"Het voelt een beetje aan als heiligschennis, maar als je de brokken wat te groot / onhandig vindt is de oplossing heel simpel hoor: waterpomptang (of een andere tang) erbij en zachtjes druk uitoefenen, valt het zo weer terug in het zakje / envelopje, en je hebt in no time poeder wat je makkelijk kunt doceren."
"Oepsefloeps... Maar wel grappig idd !"
"Zou de prijs niet gerelateerd zijn aan het risico? In Zweden staat drugs zo'n beetje op gelijke voet met terrorisme als ik m'n zweedse smartshop medewerkster moet geloven. Kan me dan best dat soort prijzen voorstellen."
"En, nog succes gehad ? Het is heel simpel, het love gevoel komt doordat MDMA ervoor zorgt dat er serotoninen in je hersenen worden vrijgegeven, (specifiek de 5ht1 neurotransmitter als ik me niet vergis, die de stemming beinvloed), en dat geeft het love gevoel. Maar serotonine wordt niet heel erg snel door je lichaam aangemaakt, en op een gegeven moment is stopt de afgifte, en bij regelmatig gebruik is de serotonine voorraad letterlijk op! Dit zorgt er praktisch gezien voor (naar mijn ervaring) dat het op een gegeven moment gewoon gedaan is met de pret. De stimulerende werking qua energie (door noradrenaline en dopamine opname te verhinderen) is er nog wel, dus dat zorgt er misschien voor dat je je nog wel prima voelt, maar die echte love buz 12 uur lang vasthouden? Ik denk dat dat onmogelijk is!"
"Grappig, herkende de naam inderdaad van mijn ziekenhuis opname... Prima pijnstiller, maar euforisch werd ik er niet van hoor"