Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ja het is echt ontzettend frustrerend om in dat situatie te zitten. Vooral de schaamte die je hebt als je zonder rijbewijs zit. Ik heb geluk gehad en heb het binnen 2,5 maand terug gekregen. Normaliter ben je het veel langer kwijt."
"HierEnDaarEenFuifje zei: Dan mag je van geluk spreken en ik weet niet precies waarom haha.. Dit is namelijk de richtlijn die ze eigenlijk altijd aanhouden en dit zou de straf zijn voor iemand die voor het eerst rijdt onder invloed met een combinatie van één drug + alcohol: GB € 500 + 3 mnd OBM ov Dus een geldboete van 500 euro + 3 maanden onvoorwaardelijke rijontzegging. De geldboete van 325 die jij hebt gekregen is de richtlijn voor iemand die voor het eerst onder invloed rijdt met enkelvoudig drugsgebruik, dus geen combinatie met een andere drug of alcohol. De straf voor alleen alcohol zonder drugs zou voor jou €225 betekenen. Kans is aanwezig dat je vrienden bij de politie een fout hebben gemaakt in het dossier met een eventuele tenlastelegging, maar anders zou ik niet weten hoe ze bij die 325 alleen komen. OF Dat de waarden van MDMA in je bloed onder de grenswaarde zouden zijn. Dat wellicht die halve pil en de tijd die er tussen heeft gezeten precies genoeg was om niet boven de grenswaarde te komen en dan blijft er alleen rijden onder invloed van alcohol over en is die 325 euro mogelijk dus te verklaren, echter is de grenswaarde tijdens combigebruik nog een stuk lager dan enkelvoudig en zit je er al heel snel overheen. Tevens zou de boete dan weer niet overeenkomen met de richtlijn die €225 zegt. Als laatste kan het ook zijn dat na jouw verhaal en jouw zaak besloten is om je die strafmaatregel op je rijbewijs niet op te leggen op een of andere manier, als zijn ze met de straffen voor rijden onder invloed vrij strikt. Interessant zaakje zo.. Mag ik vragen wat je uitslagen waren? Eventueel via PB, ik ben namelijk wel benieuwd! Als je dat niet wilt delen is dat je goed recht hoor. In ieder geval, ik zou geen vragen stellen . Klik om te vergroten... Ja geen idee. Mdma was 250 microgram, mda was 15 microgram en alcohol was 1,16 promille. Stond wel op de brief van de politie dat dit als enkelvoudig werd gezien."
"Ja klopt. Hopen op het beste meer kan ik natuurlijk niet doen. Ik ben ook gewoon eerlijk geweest. Het was mijn eerste keer ooit met drugs en het was een halve pil van een dame daar. Heb 100meter gereden met een gosharing snorfiets. Enige waar ik bang voor ben of de psychiater het gaat geloven dat het mijn eerste keer ooit is. Het is natuurlijk wel de waarheid."
"Heb helemaal geen achtergrond met justitie. Het vreemde is. Ik heb heel kort een gesprek gehad met de advocaten bureau die de brochure aanbiedt. Nadat je deze hebt gekocht heb je recht op een telefoontje van 15min. Ik heb hem dus gevraagd over het alcohol gedeelte en hij heeft mij verteld dat je ook vragen over alcohol kan krijgen ondanks dat het een onderzoek is naar drugs. Ik vertelde hem dat ik eens in de 2-3 maanden bij een gelegenheid wat alcohol drink anders nooit. Dit zijn dan 10-12 glazen bier. Hij vertelde mij tot mijn verbazing dat ik moet zeggen dat ik eens per 3-4 weken 5-6 glazen moet drinken. Anders zou de psychiater onderrapportage kunnen concluderen. Ik moet dus letterlijk liegen dat ik vaker drink dan wat het werkelijk is."
"Voor de strafrecht hoef je je niet heel vee zorgen te maken. Wat je vanuit het CBR kan verwachten is veel erger. Je rijbewijs zal geschorst worden totdat je een onderzoek naar je rijgeschiktheid heb gevolgd. Dit kan makkelijk een paar maanden duren. Op basis van dat uitslag krijg je je rijbewijs eventueel terug. Als je niet geschikt wordt bevonden ben je het voor minimaal een jaar kwijt."
"Ik heb dat onderzoek maandag. Het cbr is nu veel sneller met inplannen dan voorheen. Ik weet niet wat jij kan verwachten, ik was namelijk na een festival aangehouden. In bezwaar gaan helpt meestal niet want het cbr mag een onderzoek opleggen op basis van vermoeden, en dat hebben zij nu."
"Jullie maken het erger dan het is met de bedragen. Van de politie heb ik 350 euro boete gekregen omdat het op een scooter is. Zit verschil tussen onder invloed rijden met auto of scooter. Ik weet ook alles van het onderzoek af heb mijzelf goed ingelezen en de brochure aangeschaft, heb er wel goede hoop in. Mijn vraag was meer gebaseerd op het feit dat ik een onderzoek naar drugs krijg of ik dan ook bijvoorbeeld ook afgekeurd kan worden voor alcohol omdat het onderzoek immers gaat over je drugs gebruik. ik ben geen beginnend bestuurder en ben sowieso gestopt met drinken om zeker te zijn. Dronk eens in de 3 weken een avondje. Groetjes."
"Voor strafrecht zit er wel verschil in ja. Weet dat het stom klinkt maar mij hoor je niet klagen😜. Bestuursrecht maakt het niet uit. De straf is dan wel hetzelfde natuurlijk. Ik laat het wel weten. Dan maar even geen biertje."
"HierEnDaarEenFuifje zei: Heb je vanuit het strafrecht ook een maatregel op je rijbewijs gekregen of? Klik om te vergroten... Nee helemaal niks. Heb niks van een rijonbevoegdheid gekregen. Behalve rijverbod van 24 uur."
"Google maar eens naar “cbr onderzoek naar rijgeschiktheid”. Dan weet je wat je te verwachten staat."