Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugsonderzoek CBR wegens lachgas gebruik

Drugsonderzoek CBR wegens lachgas gebruik

18 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
S
Steven58Lid
01-01-2024, 00:00
#1
De Zandman zei:
Gefeliciteerd! Kom je er nog goed mee weg...is er nog een justitiële vervolging gaande?
Klik om te vergroten...
Heb nog niks vernomen van de politie. Maar zou wss een boete van 325 euro kunnen zijn. Was op een deel scooter vandaar. Met een auto was ik wel harder aangepakt.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#2
HierEnDaarEenFuifje zei:
Tuurlijk is je maatje die naast je zit in de auto geen onafhankelijke getuige in zo’n zaak als deze. Dat iemand zijn maatje niet gaat verlinken snapt iedereen :’).
Klik om te vergroten...
Ik snap het niet? Waarom niet?
En als je dan toch in de wagen stapt bij iemand die duidelijk niet meer kan rijden kan je gelijk gezien worden als medeplichtige wat mij betreft.

Ik heb er geen geduld mee, echt niet. Veel te soft allemaal.
En dan ga jij het met je fuifje hier en daar nog goed praten ook .... verrekte knoest

EDIT: mijn reactie heeft duidelijk niets met de rest van het topic te maken, ik heb @Mezelf echter niet tegen kunnen houden terwijl ik dit bericht schreef. Deze reactie is voor het fuifje en alsnog voor iedereen die meeleest. Zorg voor vervoer als je weet dat je zelf niet meer kan rijden! Regel 1!!
S
Steven58Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Casaan zei:
En nu gewoon niet rijden als je iets neemt
Er zijn genoeg andere opties
Klik om te vergroten...
Ja klopt was dom.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik denk hierbij altijd aan de andere partij, als er een ongeluk plaatsvindt. En er gebeuren ieder jaar nogal wat ongelukken waarbij alcohol gebruik in het spel is per jaar...
Dat je jezelf mol rijdt, is tot daar aan toe.
Maar meestal is het die ander, die het zwaarst getroffen wordt...en deze andere partij heeft niets anders misdaan, dan op het verkeerde moment op de verkeerde plaats te zijn geweest...
We weten het allemaal.
Niet rijden als je gebruikt hebt!
j
jannekepannekeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben staande gehouden onder verdenking van lachgas, tijdens het rijden. Er is een ballon aangetroffen op de lip tijdens het rijden die door een van de agenten is geconstateerd.
Ik heb tijdens het verhoor ontkent dat ik geen stof in de ballon had en deze slechts voor de plezier en lol in mijn mond had wegens de feest sfeer van mijn mede passagiers.
Echter heb ik een vraag, moet ik een informatiebrochure aanschaffen of een advocaat, want ik kom denk ik wel gewoon door de urine en bloedonderzoek heen.
Maar de psychiater (strikvragen) maken me best onzeker over het verlies van mijn rijbewijs en ik weet niet wat voor stappen ik zou moeten nemen.
Iemand ervaring in de zelfde situatie? iemand die kan vertellen hoe dat was verlopen, en hoelang het heeft geduurt.
Laat het me graag weten, en bedankt voor jullie antwoord.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#6
jannekepanneke zei:
Ik ben staande gehouden onder verdenking van lachgas, tijdens het rijden. Er is een ballon aangetroffen op de lip tijdens het rijden die door een van de agenten is geconstateerd.
Ik heb tijdens het verhoor ontkent dat ik geen stof in de ballon had en deze slechts voor de plezier en lol in mijn mond had wegens de feest sfeer van mijn mede passagiers.
Echter heb ik een vraag, moet ik een informatiebrochure aanschaffen of een advocaat, want ik kom denk ik wel gewoon door de urine en bloedonderzoek heen.
Maar de psychiater (strikvragen) maken me best onzeker over het verlies van mijn rijbewijs en ik weet niet wat voor stappen ik zou moeten nemen.
Iemand ervaring in de zelfde situatie? iemand die kan vertellen hoe dat was verlopen, en hoelang het heeft geduurt.
Laat het me graag weten, en bedankt voor jullie antwoord.
Klik om te vergroten...
Als je lachgas denkt te moeten/kunnen gebruiken tijdens het rijden vind ik het niet meer dan terecht als je je rijbewijs kwijt bent. Kijk even naar de stijging van het aantal ongelukken waarbij een verband kan worden gelegd met het gebruik van lachgas.

Je bent op heterdaad betrapt, dus dat ziet er alvast niet goed uit.

Zou sowieso de brochure aanschaffen en evt een advocaat contacteren.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#7
jannekepanneke zei:
Ik ben staande gehouden onder verdenking van lachgas, tijdens het rijden. Er is een ballon aangetroffen op de lip tijdens het rijden die door een van de agenten is geconstateerd.
Ik heb tijdens het verhoor ontkent dat ik geen stof in de ballon had en deze slechts voor de plezier en lol in mijn mond had wegens de feest sfeer van mijn mede passagiers.
Echter heb ik een vraag, moet ik een informatiebrochure aanschaffen of een advocaat, want ik kom denk ik wel gewoon door de urine en bloedonderzoek heen.
Maar de psychiater (strikvragen) maken me best onzeker over het verlies van mijn rijbewijs en ik weet niet wat voor stappen ik zou moeten nemen.
Iemand ervaring in de zelfde situatie? iemand die kan vertellen hoe dat was verlopen, en hoelang het heeft geduurt.
Laat het me graag weten, en bedankt voor jullie antwoord.
Klik om te vergroten...
Een ballon op je lippen is vrij verdacht. Ik hoop niet dat je echt lachgas hebt gebruikt tijdens het rijden, anders krijg je bij deze echt een digitale boks op je neus.

Verder kan ik je hier niet bij helpen, sorry. Maar je bijrijder is toch getuige? Dat je het (hopelijk) niet hebt gedaan? Lachgas kan een dag aantoonbaar zijn in je bloed zijn, weet niet hoe snel dat onderzoek is gedaan? Heb je thuis of ergens lachgas gebruikt?

Een advocaat inschakelen is sowieso goed als je er zeker van bent dat je onschuldig bent.
j
jannekepannekeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rotjoch zei:
Een ballon op je lippen is vrij verdacht. Ik hoop niet dat je echt lachgas hebt gebruikt tijdens het rijden, anders krijg je bij deze echt een digitale boks op je neus.

Verder kan ik je hier niet bij helpen, sorry. Maar je bijrijder is toch getuige? Dat je het (hopelijk) niet hebt gedaan? Lachgas kan een dag aantoonbaar zijn in je bloed zijn, weet niet hoe snel dat onderzoek is gedaan? Heb je thuis of ergens lachgas gebruikt?

Een advocaat inschakelen is sowieso goed als je er zeker van bent dat je onschuldig bent.
Klik om te vergroten...
Oprecht ook onschuldig, anders had ik enige spijtgevoel bij het plaatsen van dit bericht uberhaupt. Ik was eerder in een stemmige feestvolle sfeer (harde muziek, en mede passagier die wel balonnen deed overigens). Ik ben van plan om een advocaat erbij te betrekken inderdaad. Helpt mijn bijrijder als getuigen bij het CBR?
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#9
jannekepanneke zei:
Helpt mijn bijrijder als getuigen bij het CBR?
Klik om te vergroten...
Ja dat denk ik wel. 1 getuige is geen getuige zeggen ze weleens, maar dat is niet altijd waar. Maar het helpt niet dat diegene wel lachgas deed..
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#10
jannekepanneke zei:
Oprecht ook onschuldig, anders had ik enige spijtgevoel bij het plaatsen van dit bericht uberhaupt. Ik was eerder in een stemmige feestvolle sfeer (harde muziek, en mede passagier die wel balonnen deed overigens). Ik ben van plan om een advocaat erbij te betrekken inderdaad. Helpt mijn bijrijder als getuigen bij het CBR?
Klik om te vergroten...
Les voor de toekomst: patronen en balonnen vervoeren in de kofferbak en ook passagiers even laten wachten tot men op bestemming is!
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
jannekepanneke zei:
Helpt mijn bijrijder als getuigen bij het CBR?
Klik om te vergroten...
Ik denk het niet. Dat is helaas geen onafhankelijke getuige vrees ik.
S
Steven58Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Het irritante is dat het niet samenloopt met het strafrecht. Dus ook al word je niet vervolgd door de politie kan het cbr je alsnog verplichten om het onderzoek alsnog te doorlopen.
j
jannekepannekeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Steven58 zei:
Ik heb dat onderzoek maandag. Het cbr is nu veel sneller met inplannen dan voorheen. Ik weet niet wat jij kan verwachten, ik was namelijk na een festival aangehouden.

In bezwaar gaan helpt meestal niet want het cbr mag een onderzoek opleggen op basis van vermoeden, en dat hebben zij nu.
Klik om te vergroten...
Aha, wil je laten weten hoe het onderzoek is gelopen? En heb jij ook een informatiebrochure aangeschaft via een cbr advocaten website waarin tips staan? Mensen zakken namelijk op de psychiater strikvragen wil ik je alleen meegeven.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
HierEnDaarEenFuifje zei:
Ik denk het niet. Dat is helaas geen onafhankelijke getuige vrees ik.
Klik om te vergroten...
Een onafhankelijke getuige? Een bijrijder die geen familielid is, kan gewoon getuigen, omdat hij als getuige wettelijk aan 3 verplichtingen moet voldoen....hij moet verschijnen ter terechtzitting, medebrenging kan worden gelast, hij moet de waarheid vertellen en hij moet de voorgeschreven eed of belofte afleggen dat hij de waarheid en niets dan de waarheid vertelt.
Dus een onafhankelijke getuige is hij, of zij natuurlijk, zijnde geen familielid uiteraard, dus niet.
S
Steven58Lid
01-01-2024, 00:00
#15
jannekepanneke zei:
Aha, wil je laten weten hoe het onderzoek is gelopen? En heb jij ook een informatiebrochure aangeschaft via een cbr advocaten website waarin tips staan? Mensen zakken namelijk op de psychiater strikvragen wil ik je alleen meegeven.
Klik om te vergroten...
Yes ging best easy eigenlijk. Ik had echt een lieve psychiater. Gewoon standaard vragen. Kreeg echt makkelijke vragen over mijn gebruik en hoe het die dag was verlopen. Ook veel vragen gehad over mijn privé leven.

Hij gaat iig aanbevelen dat ik mijn rijbewijs terug moet krijgen. Ik wist zelf ook dat ik geen misbruiker was. Was mijn eerste keer drugs op een festival en canabis gebruik ik niet. Wss heeft dat geholpen. Heb het idee dat ze bij xtc moeilijk als misbruiker kunnen bestempelen.

Daarnaast wat vragen over mijn alcohol gebruik en voor de rest niet veel.

Ik had de brochure wel aangeschaft maar naderhand had ik het niet nodig. Advocaat niet nodig gehad. Was zeker van mijzelf.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Gefeliciteerd! Kom je er nog goed mee weg...is er nog een justitiële vervolging gaande?
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Steven58 zei:
Yes ging best easy eigenlijk. Ik had echt een lieve psychiater. Gewoon standaard vragen. Kreeg echt makkelijke vragen over mijn gebruik en hoe het die dag was verlopen. Ook veel vragen gehad over mijn privé leven.

Hij gaat iig aanbevelen dat ik mijn rijbewijs terug moet krijgen. Ik wist zelf ook dat ik geen misbruiker was. Was mijn eerste keer drugs op een festival en canabis gebruik ik niet. Wss heeft dat geholpen. Heb het idee dat ze bij xtc moeilijk als misbruiker kunnen bestempelen.

Daarnaast wat vragen over mijn alcohol gebruik en voor de rest niet veel.

Ik had de brochure wel aangeschaft maar naderhand had ik het niet nodig. Advocaat niet nodig gehad. Was zeker van mijzelf.
Klik om te vergroten...
En nu gewoon niet rijden als je iets neemt
Er zijn genoeg andere opties
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Zandman zei:
Een onafhankelijke getuige? Een bijrijder die geen familielid is, kan gewoon getuigen, omdat hij als getuige wettelijk aan 3 verplichtingen moet voldoen....hij moet verschijnen ter terechtzitting, medebrenging kan worden gelast, hij moet de waarheid vertellen en hij moet de voorgeschreven eed of belofte afleggen dat hij de waarheid en niets dan de waarheid vertelt.
Dus een onafhankelijke getuige is hij, of zij natuurlijk, zijnde geen familielid uiteraard, dus niet.
Klik om te vergroten...
Tuurlijk is je maatje die naast je zit in de auto geen onafhankelijke getuige in zo’n zaak als deze. Dat iemand zijn maatje niet gaat verlinken snapt iedereen :’).
S
Steven58Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb dat onderzoek maandag. Het cbr is nu veel sneller met inplannen dan voorheen. Ik weet niet wat jij kan verwachten, ik was namelijk na een festival aangehouden.

In bezwaar gaan helpt meestal niet want het cbr mag een onderzoek opleggen op basis van vermoeden, en dat hebben zij nu.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."