Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Don Draper zei: Ja nu weer spijt maar still worth it. Klik om te vergroten... Sterkte!!!"
"Goedenavond, Voor mij al een tijd geleden dat ik hier mijn verhaal gedeeld heb. Kort samengevat, ik, vrouw van 36 jaar, moeder van zoon van 14 en dochter van 6 jaar, gebruik sinds een jaar of 10 (op recept) oxycodon, temazepam en oxazepam. Een jaar of 7 geleden is dit even minimaal geweest ivm mijn zwangerschap, maar daarbuiten over het algemeen flink. Op dit moment Oxycodon dagelijks 80mg langwerkend en 80 tot 160mg kortwerkend. Oxazepam 150 mg per dag en temazepam 40mg voor het slapen. Soms sla ik 1 of 2 dagen over, of neem een aantal dagen minder om dat in het weekend eigenlijk altijd die hoeveelheid weer in te halen. Het komt ook weleens voor dat mijn recept (ik krijg alles voor 3 maanden per keer) al 6 tot 2 weken op is voor het nieuwe recept en stop dan helemaal cold turkey. Ik merk dat in die weken mijn tolerantie echt flink zakt en ervaar dan flinke ontwenningsverschijnselen als griepklachten, maag/darm klachten en het ergste vind ik het zweten, trillen en het gigantisch koud hebben. Maar dit is ook vaak na uiterlijk 2 weken over (op de kou na). Nu denk ik altijd als die 2 weken ellende voorbij zijn ik ga nooit meer zoveel nemen als het nieuwe recept binnen is en hou het op de minimale dosis om de pijn dragelijk te houden maar zoals je al raad gaat dat nooit langer dan 2 weken goed en begin ik eigenlijk dan alweer met een inhaalslag. Heel dom want in de weken tussen de ontwenning en de nieuwe medicatie voel ik me helderder en vrolijker dan ooit. Ik heb alleen ontzettend veel pijn en slaap gigantisch slecht. Eigenlijk kan ik dus wel stellen dat ik gewoon verslaafd ben. Afgelopen zondag heb ik voor het laatst al deze medicatie genomen, iets meer dan ik normaal neem. Het dubbele om precies te zijn. In 1x 200mg oxy + 150 oxazepam in de middag en nogmaals deze dosis plus 40 mg temazepam in de avond. Ik heb het afgelopen half jaar op zoveel vlakken zoveel stress gehad dat ik eigenlijk gewoon niets meer wilde voelen en alleen nog maar wilde slapen vandaar deze doseringen. Dit was totaal niet slim want mijn maag kon dit absoluut niet handelen. Ik heb hierdoor 2 dagen lang aan 1 stuk door lopen braken. Ik hield geen slokje water binnen en ben er doodziek van geweest, ben in 4 dagen tijd 3 kilo afgevallen en ik ben van mezelf al erg slank. Sindsdien heb ik dus helemaal niets meer ingenomen en wonder boven wonder heb ik nog 0,0 last van ontwenning. Maar toch ook wel weer de behoefte aan de roes en rust en slaap wanneer ik dat wil. Mijn maag is nog steeds flink van slag en ik heb vandaag de hele dag in bed de tv serie “verslaafd” op Videoland gekeken. Het doet me heel veel deze verhalen te zien. Vooral om te zien dat verslavingen altijd invloed hebben op je naasten. En dat is hier ook wel het geval. Buiten mijn gezin sluit ik veel mensen buiten, kom nergens meer, en probeer elke sociale gelegenheid uit de weg te gaan (verzin daar ook smoesjes voor) . Ik hoop dus door het kijken van dit soort films, series, docu’s enz. Er een soort knopje omgaat, door te zien wat ik mijn gezin te kort doe door mijn misbruik van medicatie, waardoor ik of voor eens en voor altijd van alles af zal blijven (wat lastig word omdat alles wel echt medisch noodzakelijk is) of dat ik alles op minimale basis kan gaan gebruiken en dit nooit meer ophoog. Komen mijn klachten dan terug kan ik daar ook mee leven zolang het maar draagbaar is. Mijn doel hoeft niet meer volledig pijn en spanningsvrij te zijn. Het valt me alleen op dat bijna alle verslavings dingen op tv over drank en drugs gaan. Over medicijn verslaving zie je (of ik tenminste) te weinig. Ik heb onlangs de serie dope sick gekeken en deze heeft al behoorlijk wat indruk gemaakt. Al vond ik het wel vrij Amerikaans en behoorlijk overdreven en aangedikt in mijn ogen (of vanuit mijn ervaring). Weet iemand of er meer van dit soort programma’s zijn die te maken hebben met medicijn verslavingen? Graag titels en waar te bekijken als iemand een antwoord heeft op deze vraag. Bedankt alvast! Voor het moeite te nemen voor het lezen van dit verhaal, en voor de tips die jullie me hopelijk gaan geven! Fijne avond en liefs van mij!"
"Javelin FGM-148F zei: Je wil de deur naar de hell openen en doorheen stappen… ? Klik om te vergroten... Ik word 1 februari geopereerd en heb zo gigantisch veel pijn. Oxy krijg ik niet meer door een verslavingsverleden en andere pijnstillers werken niet voldoende (hebben er al 15 geprobeerd met huisarts, neuroloog, pijnpoli enz) nu dacht ik ik bestel precies tm 31 januari dat ik tot de operatie en de narcose (waar ik zeker een week goed van slaap) nog even pijn vrij goede nachten kan maken! Slim nee! Maar mijn man beheerd mijn tema en oxa dus daarin kan ik ook niet vermeerderen om even een ruime week door te slapen zonder telkens wakker te worden van de pijn."
"dupont zei: Diazepam van de huisarts werkt het beste. Overleg daarover. Klik om te vergroten... Kan ik zo krijgen was ook hun voorkeur bij afbouw oxa en tema maar heb zoveel nare bijwerkingen gelezen dat ik daar een beetje bang voor ben geworden! En ik heb 2 jaar terug van de crisisdienst 1 diazepam gehad en heb me toen zo angstig en slecht gevoeld dat ook dat me bang maakt."
"Alinde zei: Op het laatst werkt niets meer. Je emoties willen er toch uit. Het is als een bal die je onder water duwt. Op gegeven moment val je niet eens meer in slaap. Klik om te vergroten... Ook die ervaring heb ik met oxa en tema en oxy misbruik. Mijn ervaring is gelukkig dat dat max 2 weken duurt, waarvan 5 dagen niet slapen, daarna een dag of 5 een uur of 2 a 3 onderbroken slapen, daarna een dag of 5 een uur of 6 onderbroken slapen om daarna weer een redelijk gezond slaapritme van 6 a 8 uur per nacht te hebben. Misschien moet ik nu ook maar doorzetten. Ik weet dat ik het kan, heb het al zo vaak gedaan. Die valkuilen niet opnieuw te starten dat is de bitch in mijn verhaal. Maar ja die makkelijke weg hè! En ik weet dat ik na de narcose gewoon mijn normale slaapritme in 1 klap terug heb!!"
"dupont zei: Misschien klopte de dosering niet. Kun je hier nakijken: https://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm Klik om te vergroten... Als ik zo omreken had ik op de 50 mg dia per dag moeten starten. Bij de crisis kreeg ik 3x 20 mg mee voor 3 dagen. Geen wonder dat ik koekoek werd. En dat zijn mensen die je beter moeten maken. Ik ben het strijden voor mijn gezondheid zo moe. Soms denk ik wel aan opgeven, ben uitgestreden qua mentale klachten, verslaving en fysieke klachten. de enige reden niet nu er een einde aan te maken is het idee dat mijn kinderen of moeder me vinden en ik hun in de steek laat."
"MR_CHIP zei: is het niet handiger om met hem ook in gesprek te gaan ipv (zonder zijn medeweten ? ) aan rc benzo's te denken Klik om te vergroten... Ja en nee, het is maar een chirurg die uitvoert wat de neuroloog zegt en de neuroloog zie ik pas na de operatie weer. het liefst neem ik vanaf nu helemaal niets meer en ga ik nuchter de operatie in, maar dat kleine verslavende duiveltje hè? of bedoelde je mijn man, dat is een no go, die heeft me na de hersenbloeding en epilepsie aangetroffen en is zo geschrokken en geeft van alles de medicatie de schuld. Mij iets meer geven voor minder pijn dat doet hij zeker niet! enige voordeel die ik me net bedenk ik dat jk nog geen oxa en tema online heb gekocht om mijn man om de tuin te lijden qua aantallen. Dat is toch een kleine overwinning!"
"dupont zei: Ja, er is te weinig kennis over Benzo afbouw, zelfs bij mensen die beter zouden moeten weten. Heb je in ieder geval een waarschijnlijke verklaring voor je "koekoek". Met de juiste dosering zou het echt wel goed te doen moeten zijn, maar er zijn mensen die slecht gaan op Diazepam. Dat is alleen met zekerheid te zeggen als de equivalente dosis wel klopt, en dan ook nog na een paar dagen - niet alle Benzo's werken hetzelfde en overzetten naar Diazepam kan ook een gewenningsperiode met zich meebrengen (IIRC m.n. als men van Clonazepam af komt). Heb ik nog nooit last van gehad maar schijnt na een week of twee over te gaan. Het helpt sowieso om de transitie naar Diazepam geleidelijk aan te doen, verspreid over een paar weken, iets van 10mg Diazepam per week als ik Ashton mag geloven (en dat doe ik zonder meer ). Klik om te vergroten... Ik ga de Ashton bestuderen en na de operatie de laatste afbouw voorstellen met diazepam maar wel op die manier en anders niet! Thanks voor de informatie en tips."
"Rodge zei: Dus volgens jou mag je zodra je kinderen hebt dat soort dingen niet meer doen? Onze dochters hebben er nooit wat van meegekregen, die waren dan altijd ergens aan het logeren. Nu ze wat ouder zijn en hun zelf ook ontdekken dat sex er niet alleen is om kinderen te krijgen, merken ze wel dat er hier thuis niet gek over gedaan wordt zoals vroeger bij mij thuis terwijl ik natuurlijk dondersgoed wist van hun collectie. Bij mijn vrouw thuis was dat precies hetzelfde. Zelfs dat wij net bij elkaar waren (21/19jaar oud) en op de televisie werd in een programma als gtst gezoend, dan werd er snel naar een andere zender gezapt. Onze dochters, en ook hun vriendinnetjes, vinden het heerlijk dat er hier normaal over gepraat kan worden. En nee natuurlijk weten ze niet alles, en dat hoeft ook niet. Maar onze jongste dochter vroeg toevallig van de week wat een trio was, en dus legde ze dat gewoon uit. Tsja...even later kwam de vraag of zij dat ook wel eens gedaan had, en daar heeft ze gewoon een eerlijk antwoord van...ja, op gehad...zonder verder op details in te gaan. Maar wij vinden het belangrijk dat ze altijd alles kunnen vertellen en vragen bij ons, en dat het als ze er aan toe zijn gewoon van sex kunnen en mogen/moeten genieten en het nooit maar doen omdat ze denken dat de jongen het verwacht en het dus maar toe moet laten terwijl ze het misschien nog of op dat moment niet willen. En ja...wij keken er niet raar van op dat vooral de jongste het erg interessant vind. Het is tenslotte een kind met een moeder die tegen het nymphomane aanzit en een vader die een hogere sexdrive heeft als de meeste mannen. En dat mijn vrouw tijdens de het wassen van haar ondergoed opeens regelmatig zag dat ze behoorlijke afscheiding had, gaan we daar niet over beginnen en grapjes over maken itt tot hoe het er vroeger bij mij thuis aan toeging. Dan werd ik geconfronteerd als mijn moeder pretvlekken vond en er tijdens het eten lacherig over gedaan terwijl ik dondersgoed wist dat ze een heel assortiment dildo's en vibrators had. Geloof me...dat is niet leuk. En net als met drugs, we zullen het altijd afraden. Maar als ze het perse toch willen doen, zijn we er liever van op de hoogte en dat ze weten dat als het niet goed valt ze gewoon thuis kunnen komen of bellen zodat we ze op kunnen halen want tegen houden kan je het toch niet. Dan geven we ze liever mee dat ze ten alle tijden eerlijk kunnen zijn en wij er voor ze kunnen zijn, ook al zullen we het niet leuk vinden en misschien teleurgesteld zijn als dat ze het stiekem gaan doen. Maar jij mag daar gerust een andere kijk op hebben. Klik om te vergroten... Puur nieuwsgierigheid hoe oud zijn je dochters? Heel jong nog omdat er een prinsessenstoeltje staat of is dit een hele oude foto van je vrouw?"
"Mindless zei: . Maar de baas zijn komt met verantwoordelijkheid. Vaak wist ik zelf wel dat ik degene ben die erover gaat of ik in het moment een middel (die ik me had voorgenomen niet te nemen) wel of niet neem, maar dan drukte ik die wetenschap soms even weg, zodat ik tĂłch even die escape kon hebben. En dan heeft "de baas zijn" eigenlijk geen waarde meer. Je moet het zelf waarde geven door het in de werkelijkheid te realiseren. Aldus: te doen. Of in dit geval: niet te doen. Klik om te vergroten... Daar heb je zeker een punt. Het lastigste is dat dat verlangen er toch nog is (of komt en gaat met periodes) ik hoop dat ik de baas kan blijven. Ik doe in ieder geval mijn best."