"Roze Olifant zei:
Ik heb relatief weinig ervaring met dissoâs, maar 2-FDCK lijkt toch echt meer op ketamine, bij echt hogere doseringen zelfs tot en met de verdoofde, dronken, misselijkmakende, soms tot bijna kotsens aan toe - omdat alles maar draait en draait - nasleep aan toe, na de vaak wel boeiende, trippy en soms erg weirde trippy piek. De piek speelt zich vaak af in een grote zwarte ruimte met inderdaad (o.a.) vaak kubische, mechanische vormen. Maar ben op keta ook al eens compleet afgeschoten naar een lege, witte, klinische wereld (dimensie?), achteraf was dat denk ik per ongeluk een K-hole want ik dacht oprecht dat ik dood was, en het is de enige keer dat ik volledig elders was en niet meer hier. En dat ik dus ook niet meer echt concreet wist dat er ĂŒberhaupt een âikâ en een âhierâ was. Had nog geen ervaring met K-holes toen (en destijds ook nog geen DMT-ervaringen ofzo) dus had effe geen flauw benul wat er in hemelsnaam was gebeurd toen ik weer back to earth kwam. Was volgens mij zelfs mân allereerste keer ketamine als ik het me goed herinner. (Report staat nog ergens op het forum.)
3-MeO-PCP en 3-MeO-PCE heb ik toch echt als anders ervaren. Ook een hele lange nasleep, maar echt stimulerender, veel minder dat âbezopenâ gevoel. Ik vind ze daarmee denk ik op basis van mijn geringe ervaring prettiger, omdat ik er niet zo misselijk van word. Op hun eigen helderdere manier kunnen deze toch ook wel echt trippend zijn, soms meer conceptueel trippend, maar heb er ook wel vooral in de nastimulatie - liggend, moegespaced maar wakker en niet âdronkenâ, draaierig en verdoofd - urenlang de meest gekke visuals (zowel CEVâs and OEVâs, CEVâs zelfs een keer alllerlei complexe voorbijtrekkende cartoony-fluoriserende circusachtige schouwspektakels) van gehad. Terwijl de piek dan weer niet bijzonder visueel was, vooral veel concepten en gedachten en ook urenlange gesprekken als ik niet alleen was.
Kun je holen op *-***-PCP/PCE? Mij lijkt dat dus lastig omdat je ogenschijnlijk zo wakker blijft.
Ik kan dissoâs sowieso altijd enorm moeilijk beschrijven, het is zo vreemd wat er dan met je gebeurt dat het niet in woorden te bevatten is. En ketamine en 2-FDCK zijn dan dus ergens nog wel juist beschrijven als âdromerig, vaag, huh?!, trippy, dronken, wazig, vreemd, scheef, nog meer scheef en wazig, misselijkâ, maar juist die stimulerende dissoâs (alleen ervaring met 3-MeO-PCP/PCE) laten zich nĂłg minder in woorden vatten omdat die juist MINDER dat scheve, wazige, vage lijken te hebben vanwege dat eerder stimulerende dan sederende, maar tegelijkertijd kan een groot deel daarvan âfalse sobrietyâ zijn. Je wakkerder en helderder voelen vergeleken met de meer verdovende dissoâs betekent nog niet dat je ook nuchterder bent. Helaas interpreteren je hersenen dat soms wel zo, en ben je wel degelijk schever dan je dacht te zijn, wat tot bijpakken kan leiden, en waarna die shit dus wel twaalf uur lang door kan gaan (niet de piek dan, maar wel alles bij elkaar inclusief de nawerking).
Echt heel aparte stuff die dissoâs, ik weet nooit precies wat ik er nu van moet vinden. De ene keer pakt het sowieso (mentaal, maar ook qua fysiek nare bijwerkingen zoals dat misselijke van keta/2-FDCK) weer heel anders uit dan de andere.
Dissoâs zijn fascinerend, echt een andere manier van trippen, maar toch trekt het me niet vaak omdat ik soms niet zo goed weet wat ik ermee aanmoet. Kan heel dreamy en euforisch worden (en dan denk ik altijd: dit moet ik vaker doen!) maar ook dysforisch, en/of tegen wil en dank âuitzitten/uitliggenâ vanwege de vervelende nawerking.Te⊠onvoorspelbaar, onvertrouwd om me er comfy bij te voelen het gemiddeld meer dan 1 of 2 keer per jaar te doen.
Klik om te vergroten...
Zeer wijze en heldere Rapport en review. Ik heb dezelfde ervaringen er mee. En cravings niet doen. En naar de verlaving groeien al helemaal niet als je gewoon gezond wil blijven. Dank u voor uw mooie beschrijving"
In: 2-FDCK: Waardig vervanger voor ket of trash disso?
1-1-2024