Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2-FDCK: Waardig vervanger voor ket of trash disso?

2-FDCK: Waardig vervanger voor ket of trash disso?

6 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
H
HighmandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#1
Een beetje zelfde zoals ik eerder een bericht plaatste over het verschil tussen 3-mmc en 4-mmc is er hier mijn persoonlijke ervaringen omtrent de mogelijke verschillen in effect tussen 2-FDCK en ketamine.
Ik had een paar weken voor het eerst 2-FDCK online besteld bij een RC vendor en had dezelfde verwachtingen qua effect ivm ketamine. Ik dacht doordat 2-FDCK juist ketamine is maar met een fluoratoom ipv een chlooratoom dat ze ook bijna dezelfde effecten zouden hebben echter niets is minder waar! Bovendien was de 2-FDCK getest dus wist ik wel dat ik te maken had met deze RC.
Qua inkickmoment vond ik dat 2-FDCK echt exact zelfde inslaat als ketamine. Sommige zeggen dat het langer zou duren voor het inkickt maar daar merkte ik geen verschil van.
Wat voor mij echt het verschil maakte is zo de trippy headspace die echt anders is. Kwalitatief kon ik minder helder over mezelf nadenken en voel ik me zelf wel higher op het moment zelf dan ketamine. De trip in het algemeen duurdt wel veel langer dan die van ket. De trippy headspace was anders voor mij omdat het visuele wel overheersde. Het geeft veel meer conceptuele trippy visuals met eerder kubistische vormen. Bij ket had ik eerder dat mijn visuals eerder altijd een gouden randje vormde rond structuren die ik al zag.
De dag nadien had ik geen kater en voelde ik me zelf wel beter dan normaal net zoals ik dat met normale ket heb.
Ook kon ik totaal niet slapen van 2-FDCK door de visuals, bij ket kon ik echt veel sneller in slaap vallen. 2-FDCK is naar mijn mening dus veel stimulerender. 2-FDCK neigt dus meer naar de stimulerende disso's zoals PCP en PCE voor mij, alhoewel ik daar geen ervaringen mee heb.
Nog een ander verschil dat ik merkte is de druk en schade op de blaas. Bij ketamine had ik nooit pijn aan mijn blaas en bij 2-FDCK zelf maar 1 keer te doen , zelf in zelfde dosages als ketamine kreeg ik direct pijn aan mijn blaas.
Dus in conclusie was 2-FDCK voor mij meer stimulerender, minder nadenkend en trippier.
Welke verschillen merken jullie van 2-FDCK ivm ketamine?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Highmandragora zei:
Welke verschillen merken jullie van 2-FDCK ivm ketamine?
Klik om te vergroten...
Ketamine is sterker, euforischer, psychedelischer en eet liever chloor ipv fluor bij zijn arylcyclohexylamine ontbijt
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
2fdk vind ik een prima vervanger’ duurt langer, ook al is de originele ket toch altijd betrr
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb relatief weinig ervaring met disso’s, maar 2-FDCK lijkt toch echt meer op ketamine, bij echt hogere doseringen zelfs tot en met de verdoofde, dronken, misselijkmakende, soms tot bijna kotsens aan toe - omdat alles maar draait en draait - nasleep aan toe, na de vaak wel boeiende, trippy en soms erg weirde trippy piek. De piek speelt zich vaak af in een grote zwarte ruimte met inderdaad (o.a.) vaak kubische, mechanische vormen. Maar ben op keta ook al eens compleet afgeschoten naar een lege, witte, klinische wereld (dimensie?), achteraf was dat denk ik per ongeluk een K-hole want ik dacht oprecht dat ik dood was, en het is de enige keer dat ik volledig elders was en niet meer hier. En dat ik dus ook niet meer echt concreet wist dat er überhaupt een ‘ik’ en een ‘hier’ was. Had nog geen ervaring met K-holes toen (en destijds ook nog geen DMT-ervaringen ofzo) dus had effe geen flauw benul wat er in hemelsnaam was gebeurd toen ik weer back to earth kwam. Was volgens mij zelfs m’n allereerste keer ketamine als ik het me goed herinner. (Report staat nog ergens op het forum.)

3-MeO-PCP en 3-MeO-PCE heb ik toch echt als anders ervaren. Ook een hele lange nasleep, maar echt stimulerender, veel minder dat ‘bezopen’ gevoel. Ik vind ze daarmee denk ik op basis van mijn geringe ervaring prettiger, omdat ik er niet zo misselijk van word. Op hun eigen helderdere manier kunnen deze toch ook wel echt trippend zijn, soms meer conceptueel trippend, maar heb er ook wel vooral in de nastimulatie - liggend, moegespaced maar wakker en niet ‘dronken’, draaierig en verdoofd - urenlang de meest gekke visuals (zowel CEV’s and OEV’s, CEV’s zelfs een keer alllerlei complexe voorbijtrekkende cartoony-fluoriserende circusachtige schouwspektakels) van gehad. Terwijl de piek dan weer niet bijzonder visueel was, vooral veel concepten en gedachten en ook urenlange gesprekken als ik niet alleen was.

Kun je holen op *-***-PCP/PCE? Mij lijkt dat dus lastig omdat je ogenschijnlijk zo wakker blijft.

Ik kan disso’s sowieso altijd enorm moeilijk beschrijven, het is zo vreemd wat er dan met je gebeurt dat het niet in woorden te bevatten is. En ketamine en 2-FDCK zijn dan dus ergens nog wel juist beschrijven als ‘dromerig, vaag, huh?!, trippy, dronken, wazig, vreemd, scheef, nog meer scheef en wazig, misselijk’, maar juist die stimulerende disso’s (alleen ervaring met 3-MeO-PCP/PCE) laten zich nóg minder in woorden vatten omdat die juist MINDER dat scheve, wazige, vage lijken te hebben vanwege dat eerder stimulerende dan sederende, maar tegelijkertijd kan een groot deel daarvan ‘false sobriety’ zijn. Je wakkerder en helderder voelen vergeleken met de meer verdovende disso’s betekent nog niet dat je ook nuchterder bent. Helaas interpreteren je hersenen dat soms wel zo, en ben je wel degelijk schever dan je dacht te zijn, wat tot bijpakken kan leiden, en waarna die shit dus wel twaalf uur lang door kan gaan (niet de piek dan, maar wel alles bij elkaar inclusief de nawerking).

Echt heel aparte stuff die disso’s, ik weet nooit precies wat ik er nu van moet vinden. De ene keer pakt het sowieso (mentaal, maar ook qua fysiek nare bijwerkingen zoals dat misselijke van keta/2-FDCK) weer heel anders uit dan de andere.

Disso’s zijn fascinerend, echt een andere manier van trippen, maar toch trekt het me niet vaak omdat ik soms niet zo goed weet wat ik ermee aanmoet. Kan heel dreamy en euforisch worden (en dan denk ik altijd: dit moet ik vaker doen!) maar ook dysforisch, en/of tegen wil en dank ‘uitzitten/uitliggen’ vanwege de vervelende nawerking.Te… onvoorspelbaar, onvertrouwd om me er comfy bij te voelen het gemiddeld meer dan 1 of 2 keer per jaar te doen.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Roze Olifant zei:
Ik kan disso’s sowieso altijd enorm moeilijk beschrijven,
Klik om te vergroten...
https://drugsforum.nl/threads/welke-drugs-gebruik-jij-op-dit-moment.2479/post-1858796
Dirkjan zei:
Conceptual thinking is defined as an alteration to the nature and content of one's internal thought stream. This alteration predisposes a user to think thoughts which are no longer primarily comprised of words and linear sentence structures. Instead, thoughts become equally comprised of what is perceived to be incredibly detailed renditions of the innately understandable and internally stored concepts for which no words exist. Thoughts cease to be spoken by an internal narrator and are instead “felt” and intuitively understood.

For example, if a person was to think of an idea such as a "chair" during this state, one would not hear the word as part of an internal thought stream, but would feel the internally stored, pre-linguistic and innately understandable data which comprises the specific concept labelled within one's memory as a "chair". These conceptual thoughts are felt in a comprehensive level of detail that feels as if it is unparalleled within the primarily linguistic thought structure of everyday life. This is sometimes interpreted by those who undergo it as some "higher level of understanding".

During this experience, conceptual thinking can cause one to feel not just the entirety of a concept's attributed data, but also how a given concept relates to and depends upon other known concepts. This can result in the perception that the person can better comprehend the complex interplay between the idea that is being contemplated and how it relates to other ideas.

Conceptual thinking is often accompanied by other coinciding effects such as personal bias suppression and analysis enhancement. It is most commonly induced under the influence of moderate dosages of hallucinogenic compounds, such as psychedelics and dissociatives. However, it can also occur to a lesser extent under the influence of entactogens, cannabinoids, and meditation.
Klik om te vergroten...
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dirkjan zei:
https://drugsforum.nl/threads/welke-drugs-gebruik-jij-op-dit-moment.2479/post-1858796
Klik om te vergroten...

Blijft een zeer interessante beschrijving!
S
StarwindLid
01-01-2024, 00:00
#7
Roze Olifant zei:
Ik heb relatief weinig ervaring met disso’s, maar 2-FDCK lijkt toch echt meer op ketamine, bij echt hogere doseringen zelfs tot en met de verdoofde, dronken, misselijkmakende, soms tot bijna kotsens aan toe - omdat alles maar draait en draait - nasleep aan toe, na de vaak wel boeiende, trippy en soms erg weirde trippy piek. De piek speelt zich vaak af in een grote zwarte ruimte met inderdaad (o.a.) vaak kubische, mechanische vormen. Maar ben op keta ook al eens compleet afgeschoten naar een lege, witte, klinische wereld (dimensie?), achteraf was dat denk ik per ongeluk een K-hole want ik dacht oprecht dat ik dood was, en het is de enige keer dat ik volledig elders was en niet meer hier. En dat ik dus ook niet meer echt concreet wist dat er überhaupt een ‘ik’ en een ‘hier’ was. Had nog geen ervaring met K-holes toen (en destijds ook nog geen DMT-ervaringen ofzo) dus had effe geen flauw benul wat er in hemelsnaam was gebeurd toen ik weer back to earth kwam. Was volgens mij zelfs m’n allereerste keer ketamine als ik het me goed herinner. (Report staat nog ergens op het forum.)

3-MeO-PCP en 3-MeO-PCE heb ik toch echt als anders ervaren. Ook een hele lange nasleep, maar echt stimulerender, veel minder dat ‘bezopen’ gevoel. Ik vind ze daarmee denk ik op basis van mijn geringe ervaring prettiger, omdat ik er niet zo misselijk van word. Op hun eigen helderdere manier kunnen deze toch ook wel echt trippend zijn, soms meer conceptueel trippend, maar heb er ook wel vooral in de nastimulatie - liggend, moegespaced maar wakker en niet ‘dronken’, draaierig en verdoofd - urenlang de meest gekke visuals (zowel CEV’s and OEV’s, CEV’s zelfs een keer alllerlei complexe voorbijtrekkende cartoony-fluoriserende circusachtige schouwspektakels) van gehad. Terwijl de piek dan weer niet bijzonder visueel was, vooral veel concepten en gedachten en ook urenlange gesprekken als ik niet alleen was.

Kun je holen op *-***-PCP/PCE? Mij lijkt dat dus lastig omdat je ogenschijnlijk zo wakker blijft.

Ik kan disso’s sowieso altijd enorm moeilijk beschrijven, het is zo vreemd wat er dan met je gebeurt dat het niet in woorden te bevatten is. En ketamine en 2-FDCK zijn dan dus ergens nog wel juist beschrijven als ‘dromerig, vaag, huh?!, trippy, dronken, wazig, vreemd, scheef, nog meer scheef en wazig, misselijk’, maar juist die stimulerende disso’s (alleen ervaring met 3-MeO-PCP/PCE) laten zich nóg minder in woorden vatten omdat die juist MINDER dat scheve, wazige, vage lijken te hebben vanwege dat eerder stimulerende dan sederende, maar tegelijkertijd kan een groot deel daarvan ‘false sobriety’ zijn. Je wakkerder en helderder voelen vergeleken met de meer verdovende disso’s betekent nog niet dat je ook nuchterder bent. Helaas interpreteren je hersenen dat soms wel zo, en ben je wel degelijk schever dan je dacht te zijn, wat tot bijpakken kan leiden, en waarna die shit dus wel twaalf uur lang door kan gaan (niet de piek dan, maar wel alles bij elkaar inclusief de nawerking).

Echt heel aparte stuff die disso’s, ik weet nooit precies wat ik er nu van moet vinden. De ene keer pakt het sowieso (mentaal, maar ook qua fysiek nare bijwerkingen zoals dat misselijke van keta/2-FDCK) weer heel anders uit dan de andere.

Disso’s zijn fascinerend, echt een andere manier van trippen, maar toch trekt het me niet vaak omdat ik soms niet zo goed weet wat ik ermee aanmoet. Kan heel dreamy en euforisch worden (en dan denk ik altijd: dit moet ik vaker doen!) maar ook dysforisch, en/of tegen wil en dank ‘uitzitten/uitliggen’ vanwege de vervelende nawerking.Te… onvoorspelbaar, onvertrouwd om me er comfy bij te voelen het gemiddeld meer dan 1 of 2 keer per jaar te doen.
Klik om te vergroten...
Zeer wijze en heldere Rapport en review. Ik heb dezelfde ervaringen er mee. En cravings niet doen. En naar de verlaving groeien al helemaal niet als je gewoon gezond wil blijven. Dank u voor uw mooie beschrijving

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."