Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBenzo en functionele stimulanten

Benzo en functionele stimulanten

3 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
S
SpaceilLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Dunne zei:
Welke stimulanten gebruik je en hoeveel en hoe vaak?
Welke benzo's gebruik je en hoeveel en hoe vaak?
Lees je eigen teksten een door en wees dan eens eerlijk over het laatste stuk dat ik van je geciteerd heb.


Ik gebruik ongeveer 2 maal per week stimulanten (ritalin) 3x benzo’s maar dat hangt ook zeer af van spanningsmomenten.


Risico gebied en geval!


symptoom van verslaveing. Je hoeft een drug niet dagelijks te gebruiken om er verslaafd aan te zijn.




⬆️
Wees nu eens eerlijk tegen jezelf en re-frase dat stuk... 🥰 ik besef mezelf dat ik op een risicogebied wandel, maar kan nu nog zeggen; nee dit past niet of gaat te ver, dit wil ik niet. Ben ergens bang op een punt te komen waar ik altijd wel functionaliteit in gebruiken zie
Klik om te vergroten...
S
SpaceilLid
01-01-2024, 00:00
#2
De angst voor verslaving;
Misschien even een korte achtergrond. Ik feest al een aantal jaar (mijn studententijd). Daar begon mijn drugsgebruik: een pilletje, keta, ghb, speed., lsd en truffels. Heb het meeste interessante inmiddels wel gezien. Bovenstaande drugs zijn voor mij ook gelinkt aan speciale momenten, feestjes of nachtelijke escapades.

De weken tijd merk ik dat ik vanwege een angstig karakter/angstoornis steeds meer naar benzo’s ben gaan grijpen. Eerst voor spannende momenten en toen steeds vaker (nog lang niet iedere dag, maar wel 3-4 dagen in de week).

Nu heb ik de heerlijke combinatie van functionele stimulanten en benzo’s ontdekt. Het maakt me echt een supermens; razende concentratie en geen angst. Echter merk ik ook dat ik steeds vaker mijn eigen grenzen passeer. Ik kan nog wel nee zeggen of het laten en ben zeker niet ‘hardcore verslaafd’ maar vind het zorgelijk dat ik me niet altijd aan mijn afspraken houd en soms zelfs excuses bedenk om te gebruiken. De kern van het probleem lijkt te zitten in mijn gedachten over het functioneel kunnen inzetten van deze middelen, iets waarom ik geen moeite heb met partydrugs, die ik ook niet misbruik.

nu is mijn concrete vraag aan jullie: hebben jullie tips, psychologische modellen of andere inzichten om deze drugs al dan niet nuttig maar voorzichtig in mijn leven te weven?

Ik start nu zelf met een strak model van hoeveel stimulanten (1) en benzo’s (3) ik van mezelf mag gebruiken in de week. Dit ook niet gebonden aan functionaliteit maar aan ontspanning en/of vermaak. Zo hoop ik de mentale disconnectie te maken dat drugs functioneel kan zijn en mijn gevoelens aan te gaan, ook als ik die met drugs kan verbloemen.

groetjes,
Spaceil
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Welke stimulanten gebruik je en hoeveel en hoe vaak?
Welke benzo's gebruik je en hoeveel en hoe vaak?
Lees je eigen teksten een door en wees dan eens eerlijk over het laatste stuk dat ik van je geciteerd heb.




Spaceil zei:
merk ik ook dat ik steeds vaker mijn eigen grenzen passee
Klik om te vergroten...
Risico gebied en geval!

Spaceil zei:
dat ik me niet altijd aan mijn afspraken houd en soms zelfs excuses bedenk om te gebruiken. D
Klik om te vergroten...
symptoom van verslaveing. Je hoeft een drug niet dagelijks te gebruiken om er verslaafd aan te zijn.



Spaceil zei:
en ben zeker niet ‘hardcore verslaafd’
Klik om te vergroten...

⬆️
Wees nu eens eerlijk tegen jezelf en re-frase dat stuk... 🥰
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Volgens mij ben jij op weg om een heel nare verslaving te ontwikkelen. 3-4 dagen in de week aan de benzo's is al erg genoeg maar dan ook nog eens stimulanten erbij. Als je zo door blijft gaan staat je een heel nare afkick te wachten.

Ga in therapie om gezondere copingstrategieen te ontwikkelen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."