Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Wadduupp! Het is al een tijdje geleden sinds ik dit forum bezocht heb. Dat komt omdat ik op vakantie ben en niet veel aan drugs heb gedacht. (Dus ook niet aan dit forum.) Toch bedacht ik me dat het nu al 3 week geleden is sinds ik voor het laatst wiet heb gerookt. Ik merkte voor de vakantie dat door mijn regelmatige gebruik, ik gigantisch veel moest smoken voordat ik echt stoned werd. Ook de duratie van de ervaring was zeer kort. (ongeveer een uurtje) Mijn vraag is: Zal door deze tolerantiebreak, die nog 2 week gaat duren, resulteren in de high die ik had toen ik bijvoorbeeld net was begonnen met roken, en zal de duratie ook weer zijn verlengt naar 3-4 uur? Dat was namelijk de duratie die ik vroeger ook had. ^ Zal dit ook even lang aanhouden als vroeger? Tijd smoken: 3 jaar, ongeveer 4 x in de week"
"De Dunne zei: Na een aantal weken is je tolerantie weer een stuk naar beneden idd. Je zult weer “voed” stoned worden. Let wel: na enkele dagen weer je normale hoeveelheid en je tolerantie is weer helemaal terug. Klik om te vergroten... Dus het wordt nooit meer zoals het begin wil je zeggen?"
"De Dunne zei: Welkom terug trouwens Skaf-Giraffe! Ik herken je naam van vroeger. Jawel, zoalng je niet weer zo vaak en zoveel gaat blowen als je voor je vakantie deed wel. Als je bv 1x per week een avondje zou blowen en verder niet blijf je goed stoned worden. Ga je weer dagelijks of zo goed als dagelijks blowen bouw je meteen weer een hoop tolerantie op zodat je niet meer goed stoned wordt. Het is dus aan jezelf. Klik om te vergroten... Nice to be back ;p Maarja, thanks. Deze vakantie is inderdaad een goede gelegenheid geweest om drugs beter te gebruiken. Heb het ook een beetje gehad met mijn wiet abuse."
"De Dunne zei: Ken dat heel goed! Probeer vol te houden als je weer thuis bent. Klik om te vergroten... Gaat wel lukken! Had nooit echt de wil om te minderen, maar begrijp nu eindelijk de phrase: Less is more. Geniet nog van je vakantie!"
"Pepschep zei: Tegewordig word er al heel snel eem stempel ADHD gezet. Als kindere de heledag op de pc zitte en daarom savonds druks zijn heeft hij adhd Klik om te vergroten... Toch moet het wel degerlijk geconstateerd zijn. Op papier. Als iemand zegt dat hij ADHD heeft, en dat op papier heeft staan, dan heeft hij ook ADHD. Dat is dan goed onderzocht door een psychiater die doelbewuste vragen stelt, waarna hij daarna met die antwoorden een diagnose maakt."
"Jmths zei: Een van de criteria van de DSM 4/5 is dat de symptomen het functioneren zowel op sociaal als op productief vlak (school/werk) belemmerd. Zelfs de officiële criteria die worden gehanteerd stellen het praktisch nut van de diagnose tot grote hoogte voorop aan de daadwerkelijke aanwezigheid van onderliggende ADHD symptomen. Van de biologische ondergrond voor ADHD die vaak wordt aangehaald is dus vaak geen sprake. Klik om te vergroten... Wat leidt tot een mogelijk voorgeschreven medicatie? Dat betekent dus dat veel mensen vals gediagnoseerd worden en medicatie krijgen dat geen nut heeft en zelfs slecht is voor de gezondheid van diegene? of is er sinpelweg geen waterdichte manier om zoiets te diagnoseren?"
"Jmths zei: Ik heb deze vragenlijst wel meer dan eens voorgelegd kregen. Gaat de psych een lijstje bij af met vragen als: 'is snel afgeleid', > ja. 'heeft moeite stil te zitten op een plek', > ja 'heeft last van malende gedachten', > ja 'heeft moeite lange tijd te concentreren op eenzelfde ding', > ja, etc etc. > Gefeliciteerd u heeft een ADHD diagnose. Ik heb zelfs persoonlijk meegemaakt dat iemand even wat had gekletst met leerkrachten, een korte observatie had gemaakt in de klas en vervolgens werd mij verteld dat ik ADHD had. Het is zogezegd echt geen raketwetenschap en er is geen hond die controleert of het stellen van diagnoses wel volgens het boekje verloopt. Er zijn ook genoeg gevallen waarbij Methylfenidaat (Ritalin) wordt voorgeschreven aan leerlingen/studenten zonder diagnose die extra hulp op school kunnen gebruiken. Wanneer wordt iemand 'vals' gediagnosticeerd? De DSM stelt als criteria belemmering in functioneren, de criteria zijn vaag en kunnen voor iedereen op gaan en de oorzaak zoals eveneens vermeld in de DSM kan daadwerkelijk alles wezen. Ik denk dat geheel Nederland eventueel wel correct gediagnosticeerd zou kunnen worden mocht daar behoefte aan wezen. Waarom denk je dat een stimulant geen nut heeft? Voor de meeste mensen zal dit geheid de schoolprestaties verbeteren, op de korte termijn in ieder geval. Als iemand goede schoolprestaties haalt en hierdoor goed in zin vel zit kan dit best goed zijn voor de 'gezondheid'. Zolang het niet misbruikt wordt hoeft het niet perse slecht te wezen voor de gezondheid. Een argument dat ik op tv vaak aangehaald heb zien worden is dat meer dan 100.000 kinderen/mensen dagelijks methylfenidaat/Ritalin slikken en dat dit prima lijkt te verlopen dus er is geen reden om er vanuit te gaan dat dit slecht is voor de gezondheid. Klik om te vergroten... Toch, het medicijn is gemaakt voor mensen met ADD, en ADHD. De werking is obviously anders op mensen die dit disorder niet hebben. Ik weet niet hoe het precies werkt op mensen die geen ADD/ADHD hebben, maar het lijkt me niet iets wat "goed" is voor die persoon. Zelf heb ik ook ADD en stond 2 jaar in een wachtlijst voordat ik de methylfenidaat kon ophalen bij de apotheek. Er wordt streng gecontroleerd dat ik niet het medicijn zou misbruiken of verkopen. ^ Waarom zou dat dan zo zijn, als het toch geen kwaad kan. Waarom geven we iedereen dan geen ritalin of dergelijke?"
"Jmths zei: Ik heb eerlijk waar nog nooit eerder gehoord van een wachtlijst om Methylfenidaat op te kunnen halen. Klik om te vergroten... Dan moet je je even gaan verdiepen in het recieven van dit medicijn. In mijn geval was dat een lang traject van gesprekken met een psychiater en observatie van mijn familie en leraren toen die tijd. Ik ging naar een institutie genaamd Molendrift. Die hebben eerst 5 gesprekken met mij gehad om uit te zoeken waarom ik onder anderen: veel vergat, niet goed op kon staan, vergeten van belangrijke afspraken (ook een gesprek daar one time ;p), niet kunnen plannen en orginaseren en dergerlijke nog relatief onschuldige maar vervelende probleempjes. Uiteindelijk is er ADD geconstateerd. Ik kreeg zelf de keuze of ik ritalin wou testen. Echter werd ik dan wel in een wachtlijst gezet omdat de vraag naar ritalin intens gegroeid was in die laatste jaren. Ze konden niet zomaar iedereen ritalin voorschrijven. Na 2 jaar (na mijn fuckin' examens) kon ik eindelijk weer op een gesprek komen voor het eindelijk maar toch opbouwen van een ritalin kuur. Ik weet niet wie nog meer, buiten psychiaters dit middel mag voorschrijven, maar dit traject was nog best complex en georganiseerd. Wat je zei over tolerantie. (quote werkt niet. fuck dat) Dit gebeurd misschien minder snel dan je denkt. Ik begon met een dosering van 10 mg, standaard geloof ik..? En heb dat anderhalf jaar gebruikt met een positief resultaat. Daarna pompten ze het lekker gewoon omhoog naar een "merkloos" methylfenidaat, die mij in plaats van 2 x op een dag 10 miligram, 1 x een pil van 30 mg in de ochtend, en 1 x een pil van 10 in de middag. Tot de dag van vandaag gebruik ik dat nog steeds en merk ik niet echt een minder resultaat. (3,5 jaar) Ik weet niet hoe het nu zit met het voorschrijven van Ritalin, maar het lijkt me pittig sterk dat als je niet geconstateerd bent met ADD/ADHD, je 'zomaar' eventjes een kuurtje op kan halen. Dat geloof ik gewoon niet."
"De Dunne zei: Helaas gebeurt het aan de lopendeband... Klik om te vergroten... Via waar/wie dan?"
"Weed Mdma"