Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Het is alweer even geleden dat ik poste. Inmiddels ben ik ca 5 weken opgenomen geweest en heb goed kunnen ervaren hoe het is zonder G. De dagprogramma's waren erg intensief. Veel gesprekken, emoties, afvlakking en gevoelens waarvan ik niet wist dat ik ze nog had. Intussen weer een paar weken geleden en niet gemakkelijk. Zoals blondiinaa zegt begint het gevecht na de lichamelijke ongemakken pas echt. Het vergt veel doorzettingsvermogen en bent erg gevoelig voor stress en negatieve emoties maar geeft je ook wat terug. Het is belangrijk na je afkick alle G uit huis te hebben en situaties vermijden die het in de hand werken. Maar het is te doen. Laat je helpen door Phenibut, pregabaline en als het niet meer gaat een benzootje (maar niet te lang). Sterkte!"
"Hallo allen, Ik vroeg me af hoe je het best kunt beginnen met het uitzaaien van papaver. Ik heb nu enkele zakjes zaad van de somniferum Giganteum en Hen en chicks. Zo wat ik heb gelezen kunnen de papavers het beste minimaal 15 cm van elkaar staan. Echter moet je ze zo ook uitzaaien? (dus zaadje voor zaadje elke 15 cm). Of gewoon enkele zaadjes per uitzaaiplek en als ze wat groter zijn de beste plant laten staan. Alleen moet je dan de rest dan waarschijnlijk weggooien. Daarnaast vroeg ik me af of je ze na het ontkiemen ook gewoon in de bloembak kunt laten staan en ze daar tot volwassen plant laat groeien. Zo ja hoe groot/diep moet deze bak dan zijn? Op deze manier kun je ze later in de tuin verplaatsen naar betere plekken. Bijvoorbeeld waar ze minder wind of meer zon vangen . Ervaringen zijn welkom."
"Baclofen heeft de eigenschap het gevoel van "moeten gebruiken" te laten verdwijnen. Het zet een soort van demper in je systeem dat die angst en hunkering wegneemt. Vooral bij ghb maar ook bij alcohol en andere drugs schijnt dit te werken. Voor het lichamelijke deel van je opiaat verslaving zul je idd wel nog iets van metha of buprenorphine moeten bijnemen om de resterende vraag naar opiaten weg te nemen. Ik heb van diverse mensen begrepen dat ze hiervan minder nodig hebben als ze baclofen erbij gebruiken. Als je klaar bent met de lichamelijke afkick kan het wel handig zijn om nog een door te gaan met baclofen totdat alle zucht is verdwenen. Als je echt zwaar lichamelijk verslaafd bent geweest voor een lange periode kun je nog wel een enige tijd in de "gevarenzone" blijven."
"Een goede vriend van me heeft opgebiegd al ca. 3 weken dagelijks heroine te gebruiken. Hij heeft aangegeven te willen stoppen en als vertrouwenspersoon gevraagd hiermee te helpen. Hij is erg bang voor de eventuele afkickverschijnselen waar hij naar zeggen nog niks van heeft gemerkt. Nu heb ik met deze drugs weinig ervaring en wil graag weten of na 3 weken al grote afkickverschijnselen te verwachten zijn en wanneer en hoelang deze optreden. Ter info: hij gebruikt ca 0,3-0,5 gram per dag (chinezen). Na de eerste week van gebruik heeft hij 3 dagen niet gebruikt. Zonder problemen en voor hem een bevestiging niet verslaafd te zijn (wat je in de media vaak hoort na een eerste keer al). Op dit moment is het 16 uur geleden dat hij heeft gebruikt en nog nergens last van. Kan hij nog iets verwachten? Ik lees dat de afkick een piek bereikt tussen 24 en 30 uur laatste gebruik. Als lichamelijke verslaving al aanwezig is neem ik aan dat je dit nu toch al moeten merken."
"Moet overigens zeggen dat hij wel nog actief is met sociale bezigheden. Vrienden, familie, sporten etc. En (nog) geen echte verandering aan hem merk."
"Hij heeft het tot zover volgehouden. Ben voor de zekerheid de hele dag bij hem geweest. Is wel wat onrustig "omdat t er niet is". Maar echte afkicks lijken te zijn uitgebleven. Bedankt voor de input! Zijn er geen middeltjes die de onrust voor de eerste dagen kan wegnemen? Bijv een lichte dosering methadon of iets anders?"
"Wat ik me trouwens nog afvraag, hoe snel merk je de eerste verschijnselen als je niet gebruikt en lichamelijk verslaving wel is gemanifesteerd?"
"PepTalk zei: Zoals ik al zei, rook jij maar lekker ongedierte dan. Ik denk dat de TS al wel geholpen is? Klik om te vergroten... Wat die luizen/insecten betreft. Dat rook ik ook niet graag. Het lijkt dat de eerste batch takken die in de droogruimte zijn gehangen een kleine week geleden al minder gespuis zit. In ieder geval niet meer. Het lijkt erop dat de bladluis het droogproces niet overleeft. Maar vraag me nog steeds af of ze zich niet in de toppen nestelen (en daar eventueel sterven). Dan zul je die bugs uiteindelijk wel meeroken. Kan helaas weinig vinden over de overlevingskansen van bladluis en ander ongedierte tijdens het drogen. Ik weet achteraf in ieder geval dat ik de toppen van deze plant beter had kunnen watercuren. Iets waar ik met plant nr.2 nu voor een flink deel mee bezig ben. Deze plant heeft wonderbaarlijk genoeg (bijna) geen luis maar wel toprot in diverse delen. Er zitten zelfs pluizerige spinnenwebben in delen vd top. Gaat dus mooi in de plomp voor een week en hopen dat er een goed rookbaar product uitkomt. Schijnt dat je zo een deels aangetaste oogst nog prima kunt redden. Filosofie erachter is dat er onder water geen lucht komt en schimmels en ander gespuis geen kans krijgt zich te ontwikkelen."
"PepTalk zei: TS, is de luis nog wat meer weggetrokken? Je wietje zou nu ongeveer toch al wel rookbaar droog moeten zijn? Klik om te vergroten... De bladluis is momenteel schat ik voor zo'n 3/4 verdwenen. Zo hier en daar zie ik nog wat kruipen maar heb met wandelen afgelopen zondag nog wat lieveheersbeestjes meegenomen. Pakweg een stuk of 10. Geen idee of het baat heeft of misschien beter beter gezegd, of ze die krengen wel tussen al die afzonderlijke takjes kunnen vinden. Het merendeel ligt nu ca anderhalve week te drogen en begint inderdaad al goed rookbaar te worden. Heb gisteren de eerste top geproeft. Was nog iets aan de natte kant maar smaakte prima. IMO niet minder als een gemiddelde coffeeshop wiet. Laat staan als het straks wat meer gerijpt is. Ben ook wel benieuwd naar de ge-watercurede wiet nadat ie is gedroogd. Dat waren grotendeels de beste/dikste toppen van de plant. In tegenstelling tot jouw eigen ervaring lees ik toch dat veel mensen een watercure als positief ervaren. Zelfs wat smaak betreft. Maar dat is natuurlijk ook een kwestie van..."
"Idd Suboxone/subutex is zover kweet de enige type med die het volledig opvangt maarja de switch zal zeker niet lekker vallen. Maar misschien op de langere termijn wel beter. In ieder geval wat ik van mensen hoor die het nemen. Naast alcohol zal ghb ook wel een gewenst effect hebben maar dat kan je beter ook niet dagelijks gebruiken."