Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Loprazolam (Dormonoct) 2 mg Mogadon (Nitrazepam) 5 mg EV. 2x 5 mg Staurodorm (Flurazepam) 27 mg ev 2 x 27 mg Rohypnol (Flunitrazepam) 1 mg Noctamid (Lormetazepam) 2 mg Rivotril (Clonazepam) 2 mg Valium (Diazepam) 10 mg eventueel icm een inslaper Stilnoct (Zolpidem) 10 mg Halcion (Triazolam) 0,25 mg Dormicum(Midazolam) 7.5-15 mg Sonata (Zaleplon) 10 mg Imovane(Zopiclon) 7.5mg"
"Krijg je etizolam voorgeschreven? Ik dacht dat dat in Nederland nog niet op de markt was,in Belgie waar ik woon is het iig nog niet op de markt , maar het is een thienodiazepine,een benzo-diazepine analoog...maar idd wat voorganger schreef klopt, is wel heel steile afbouw....bouw die etizolam en temazepam met 5% ja af, per week of per 2 weken, zoals je zelf wilt? Maar die griepachtige verschijnselen wijzen op beginnende ontwenning,pas op met zo snel af te bouwen, want je kan dan epilepsieaanval krijgen...echt niet te snel doen...de ontwenning op zich is al hel.... Dipiperon is een anti-psychoticum,vind k zelf wel best niet te gebruiken,toch niet bij stoppen met ghb ik vind benzo's dan beter alternatief,maar die etizolam weet k niet of je die via rc's online koopt??? want dan is een doosje diazepam of clozan (ook een thieno) toch heel wat goedkoper?, of Lioresal (baclofen, een soort ghb analoog)..."
"Acedicone bevat thebacon als actief bestanddeel ( een opiaat/verdovingsmiddel) het wordt echter niet ingedeeld bij de narcotische analgetica of pijnstillers,maar bij de hoestremmende middelen (antitussiva), vooral bij ernstige vormen van hoest of prikkelhoest,kan dit middel effectief zijn net als paracodine (dihydrocodeine) Acedicone is heel recente (1-2 maandjes terug) evenwel van de markt gehaald,dus momenteel wordt het niet meer voorgeschreven en kan het gewoon ook niet meer, het is niet meer verkrijgbaar in Belgie. Uit eigen ervaring kan ik wel zeggen dat ik het ( 1 maal), haljaartje geleden, gebruikt heb. Had toen 3 pilletjes ( ganse , 5 mg dus) geslikt, had ze toevallig gevonden,mn vriendin had ze nog liggen en moet zeggen dat ze heftiger aankwamen dan ik verwacht had. Ik neem namelijk dagelijks al een opiod (buprenorfine) in een hoge dosering, ten gevolge van een heroine-verslaving enkele jaren geleden. By the way, buprenorfine is zelf een thebaine-derivaat , net als thebacon dus. Ik merkte een aangename opiaat-roes destijds (april/mei dit jaar) toen ik die 3 tabletjes nam, dus het heeft zeker wel een recreatieve waarde, ook voor mensen die al wat gewend zijn wat betreft opiaten,drugs en dergelijke. Hoop dat je er een beetje plezier aan beleeft! groeten shake_it"
"Captagon (fenetyline) is niet meer op de markt in Belgie, sinds vorig jaar al niet meer. Dus dat ga je niet meer kunnen verkrijgen via apo/huisarts Rilatine/Concerta (methylfenidaat) is een alternatief, maar begrijp dat artsen het niet zomaar voorschrijven aan mensen die wakker moeten blijven , hoewel zelfs piloten nemen modafinil (provigil) om lang te kunnen vliegen, begrijp je dus zeker wel. Probleem is dat rilatine,gereglementeerd is, en enkel geindiceerd voor ADHD Probeer dan voor Modafinil te gaan, Provigil is in Belgie de merknaam,in NED Modiodal dacht ik. Is een goed middel,ook een stimulantium Ofwel haal je bij de apo een klein doosje ( 6 pilletjes) pseudo-efedrine 60 mg per pil, is zonder voorschrift. En ga je zo naar n paar apo's....is ook een stimulantium,minder sterk dan voornoemde,wel sterker en effectiever dan caffeine ed. Het is ook in dozen van 30 te verkrijgen via voorschrift, probeer dit bij je huisarts, is onschuldiger"
"Zoals mn voorganger schreef: niet doen (hoge dosis),bij therapeutische doseringen 1-6 mg kunnen sommigen al last krijgen van extrapiramidale verschijnselen,vervelende bijwerkingen:dyskinesie,ataxie,enz. Heel onaangenaam en gevaarlijk, ik kreeg bewegingsdrang in mn benen (kon ze niet ontspannen zo leek het, tis moeilijk uit te leggen,maar of ik nu zat,liep of in bed lag, het was haast onverdraagbaar). Daarom is het best een middel als akineton(biperideen) of kemadrin (procyclidine),gaaan de bijwerkingen tegen. Risperidon (risperdal) is een anti-psychoticum van de nieuwe generatie ( werken in op zowel de positieve symptomen als de negatieve symptomen bij een psychose Risperidon werkt ook versuffend, dus kan ook als slaapmiddel gebruikt worden, slecht idee vind ik, maar goed, dan zouden 1 of 2 pilletjes wel volstaan hoor. Oppassen met experimenteren met dit middel zou ik zeggen"
"Het is in Belgie,zonder voorschrift, te verkrijgen,in principe. Ben zelf 2 x een apotheek binnengestapt en gevraagd naar codethyline,maar de apothekeres,zei dat ze me dat 'niet mee kon geven' en de andere dat ze dat niet hadden, vermoed dat ze het wel gewoon had en de andere het eigenlijk mee had moeten geven. Codethyline bevat ethylmorfine als werkzame stof, maar is lang niet zo krachtig als morfine of andere opiaten. Het is nauw verwant aan codeine(methylmorfine) Het komt in doosjes van 50 stuks met 5 mg ethylmorfine Ik denk dat het voor mensen die vrijwel geen tolerantie hebben tov opiaten,wel een recreatief effect kan hebben. Ik denk dat je dan met een dosis van ongeveer 50 mg wel goed zit. Mensen die zwaardere opiaten gewoon zijn,hebben er niets aan,denk ik."
"iK kreeg Kemadrin (procyclidine) toen ik behandeld werd met AP (zuclopentixol,etumine,..) en als ik er zo EENTJE van nam voelde ik ook een soort druggy/ecstacy gevoel, en een mede-patient/vriend die ondervond dat ook. Ik dacht dat het gewoon verbeelding was,omdat de extrapiramidale verschijnselen verdwenen. Maar heb vaak in lectuur gelezen dat anti-cholinergica als kemadrin,akineton,artane,tremblex, voor euforie en zelfs hallucinaties (kunnen) zorgen, zoals idd als gezegd is. En dat het door bepaalde gebruikers, misbruikpotentieel heeft. Interessant topic wel, maar nu ook wel niet de ideale drugs als je euforie,oppepping of hallucinaties wilt, het gevoel vond ik nog altijd mild, maar heb ook nooit veel/meerdere 10 kemadrin of artane etc gebruikt,dus begrijp het wel denk ik. Momenteel gebruik ik geen Kemadrin meer"
"Manisch Depressiviteit zie ik echt niet als een indicatie om dexamfetamine voorgeschreven te krijgen, het is eerder gecontra-indiceerd denk ik. Maar vanuit jouw standpunt (sufheid,...) kan ik wel begrijpen dat je je helemaal niet goed voelt en dat amfetamines je dan beter doen voelen, maar ik denk dat dat geen oplossing is en dat gebruik van veel amfetamines, een manische episode net kan helpen veroorzaken. MD is zeker geen pretje om mee te leven, een manische episode gaat vaak gepaard met psychose zoals je al zei en een depressieve episode dan kan je ook veel van die emoties voelen die je beschreef,wat nu' veroorzaakt' worden door je stemmingsstabilisator. Maar ik raad je absoluut af om te stoppen met een stabilisator Zoals ik hierboven las kan je wel met je arts bespreken of het mogelijk is naar een alternatief middel over te schakelen,ik denk hierbij dan aan Lithium of Valproaat (Depakine), die middelen behoren niet tot de anti-psychotica, wel tot de AD,respectievelijk,Anti-epileptica. Misschien dat je je dan beter in je vel gaat voelen??? Veel succes iig, bespreek het eens met je arts, maar ik raad je af om speed te gebruiken,zeker frequent als je een bipolaire stoornis hebt en denk niet dat er een arts je farmaceutische amfetamines gaat voorschrijven. Grtz"
"Sipralexa (escitalopram) heeft een serotinerge werking, net als XTC (mdma),dus die bijverschijnselen kunnen wel wat op elkaar lijken. Maar Sipralexa is als antidepressivum goed werkzaam tegen depressie én angst. Het optimale effect wordt wel pas na enkele weken bereikt (2-4). Bijwerkingen zoals slapeloosheid,agitatie,tremor,ataxie zijn van voorbijgaande aard. Escitalopram is wel een stimulerend antidepressivum (SSRI) en het kan zijn dat jij je er misschien te onrustig van voelt, als dit gevoel blijft,zou ik dit met je dokter bespreken en kan hij je overschakelen op een neutrale (noch activerend,noch sederend) SSRI,paroxetine (Seroxat) bv. Daar heb je ook bijwerkingen (ik toch),zoals extreme slaperigheid.Maar het helpt heel goed tegen angst-en paniekaanvallen. Temesta expidet (lorazepam) is een benzodiazepine en op korte termijn en in acute (angst)situaties veel effectiever dan een anti-depressivum,maar is ook verslavend,dus best neem je het niet dagelijks. Als je het toch dagelijks neemt dan zal er tolerantie komen,al na enkele weken, je voelt er minder van.De combinatie met Sipralexa is ongevaarlijk, veel artsen schrijven naast een AD ook nog al eens een BZD. Ik weet alleen niet of jouw arts van plan is je lorazepam te geven tot de sipralexa werkt (aantal weken) of dat je het mag blijven nemen. Neem je 1 mg of 2,5 mg Temesta?"
"Maar om je vraag te beantwoorden: ja zou er voorlopig toch mee doorgaan,owv boventstaande (nevenwerkingen) die normaal gezien na enkele weken verdwijnen. Greetz"