Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshoe zit het met anti-cholinergicagebruik..?

hoe zit het met anti-cholinergicagebruik..?

11 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#1
dat vroeg ik me dus af. ik bedoel middelen als akineton(biperideen),tremblex(dexetimide) en artane(trihexylphenidyl). Ik denk dat deze middelen bij weinig ''standaard'' druggebruikers bekend zijn. ze zijn te misbruiken en kunnen erg euforisch zijn.

mijn ervaringen: akineton of biperideen heb ik al verschillende malen genomen en goede ervaringen mee.
de voor mij ideale situatie: je word wakker na een goede nacht slaap en zo gauw je je bed uit ben neem je 2 akineton tabletten en gaat rustig een bakje koffie drinken. soms merk ik na een kwartier al dat ik op een erg lekkere manier wakker word. bij mij werkt het als stimulant en geeft me het zelfde gevoel als pep eigenlijk maar zonder scherpe randjes. mn spieren voelen lekker ontspannen, lekker euforisch gevoel in het hoofd gestimuleerd maar toch heel kalm en tevreden.
waar ik woon worden ze soms als xtc verkocht, dat is iets waar ik het niet mee eens ben. je moet het beestje bij zn eigen naam noemen maarja het zal wel beter verkoopbaar zijn ofzo.
dit gevoel duurt zon 2-4 uur met soms een klein katertje vermoeidheid en een tikkeltje depri....
bijwerkingen: droge mond en soms hartkloppingen maar ik heb nooit echt nare dingen meegemaakt.

Tremblex is ook zon anti-cholinerg middel maar dan met een veel langere en subtielere werking.
bij inname van 1-2 tabletten voel ik me dan de hele dag ja hoe zal ik hert zeggen: ja meer dan goed eigenlijk is de beste benaming. gewoon lekker in je vel, fit en ontspannen.....,
ook goed tegen dat gevoel dat je hebt na aan pep gezeten te hebben niet de full-blown pepkater maar meer die soort psychische''matheid''. 1 of 2 tremblex erin en je voelt je zo weer prima....
in mijn mening zou dit een goed anti-depressivum kunnen zijn voor mensen die niet goed de regulier anti-deps reageren....met bijwerkingen valt het zeker mee....droge mond dat is het enige nadeel dat ik heb ervaren...

zijn er meer mensen bekend met gebruik van deze middelen? zoja hoe vonden jullie het?
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#2
zal nog even toevoegen dat sommige mensen gaan hallucineren vanuit ooghoeken of een soort tunnelvisie krijgen. geheugenverlies komt ook vaker voor heb ik van gebruikers gehoord. in hoeverre dit te maken had met inname van andere middelen tegelijktijd weet ik niet.

ik heb deze laatste dingen nog nooit meegemaakt ook niet op hogere doseringen...
p
pannesLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik vind het troep, het is voor mij alleen nuttig tegen bijwerkingen van anti-psychotica.
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik kreeg akineton toen ik een psychose heb gedaan.
Maar ik kreeg daar nog van alles bij.
Ik liep er behoorlijk scheef van , maar dat was ik al door de psychose zelf.

Van akineton kan je trouwens heel moeilijk pissen.
Jammer genoeg wist die instelling dat niet (toen ze me dat voorschreven) en verlangde dat ik in een potje ging pissen voor een drugs test te laten doen.
Natuurlijk begonnen ze uit te vliegen tegen mij , achterlijke kut apen. :angry:
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#5
speedjunky69 zei:
die urineretentie hadden ze moeten weten! productkennis in de medische wereld is vaak ver te zoeken :(
Klik om te vergroten...

Inderdaad , ze schreven gewoon iets voor zonder de bijwerkingen ervan te kennen en daarna te flippen op me.
Man man , kutboel was me dat daar.
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#6
ja ik ben da soort hobby-psychs en artsen ook al vaker tegengekomen die gewoon medische onjuistheiden verkondigen...dit zou eigenlijk niet moeten mogen. je hebt als voorschrijvend medicus toch de gezondheid van je patient in handen.

maar goed recreatieve doeleinden ben ik in geinteresseerd.
t schijnt vrij zeldzaam gebrukt te worden onder de gemiddelde druggebruiker heb ik t idee

onbekendheid dat zal daar de grootste reden voor zijn....aan de potentie van de middelen ligt et naar mijn idee niet zeker akineton kan zeer euforische zijn...

......
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik gebruik juist middelen die choline stimuleren: DMAE, phosphatidylserine/choline.

Werken ook licht stimulerend, betere concentratie etc. En zonder recept. :)
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#8
heb gisteren een paar strippen artane gescoord ik ben benieuwd of dat een beetje euforisch is

ik zal mn bevindingen posten zo gauw ik ze getest heb....
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
wiet? :P
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#10
de artana moet niet worden ondrschat ik nam 3 tabs tegelijk en ging flink uit mn naad
leek erg de egwone stimulantia eigenleik

zit nu op tremblex dexetimide en dat geeft een erg lekker maar tog niet druggy om t zo te zeggen
S
ShakE_iTLid
01-01-2024, 00:00
#11
iK kreeg Kemadrin (procyclidine) toen ik behandeld werd met AP (zuclopentixol,etumine,..) en als ik er zo EENTJE van nam voelde ik ook een soort druggy/ecstacy gevoel, en een mede-patient/vriend die ondervond dat ook. Ik dacht dat het gewoon verbeelding was,omdat de extrapiramidale verschijnselen verdwenen.

Maar heb vaak in lectuur gelezen dat anti-cholinergica als kemadrin,akineton,artane,tremblex, voor euforie en zelfs hallucinaties (kunnen) zorgen, zoals idd als gezegd is. En dat het door bepaalde gebruikers, misbruikpotentieel heeft.

Interessant topic wel, maar nu ook wel niet de ideale drugs als je euforie,oppepping of hallucinaties wilt, het gevoel vond ik nog altijd mild, maar heb ook nooit veel/meerdere 10 kemadrin of artane etc gebruikt,dus begrijp het wel denk ik.

Momenteel gebruik ik geen Kemadrin meer
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#12
die urineretentie hadden ze moeten weten! productkennis in de medische wereld is vaak ver te zoeken :(

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."