Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumservaring temesta sipralexa

ervaring temesta sipralexa

2 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
S
ShakE_iTLid
01-01-2024, 00:00
#1
Sipralexa (escitalopram) heeft een serotinerge werking, net als XTC (mdma),dus die bijverschijnselen kunnen wel wat op elkaar lijken. Maar Sipralexa is als antidepressivum goed werkzaam tegen depressie én angst. Het optimale effect wordt wel pas na enkele weken bereikt (2-4). Bijwerkingen zoals slapeloosheid,agitatie,tremor,ataxie zijn van voorbijgaande aard.
Escitalopram is wel een stimulerend antidepressivum (SSRI) en het kan zijn dat jij je er misschien te onrustig van voelt, als dit gevoel blijft,zou ik dit met je dokter bespreken en kan hij je overschakelen op een neutrale (noch activerend,noch sederend) SSRI,paroxetine (Seroxat) bv. Daar heb je ook bijwerkingen (ik toch),zoals extreme slaperigheid.Maar het helpt heel goed tegen angst-en paniekaanvallen.

Temesta expidet (lorazepam) is een benzodiazepine en op korte termijn en in acute (angst)situaties veel effectiever dan een anti-depressivum,maar is ook verslavend,dus best neem je het niet dagelijks. Als je het toch dagelijks neemt dan zal er tolerantie komen,al na enkele weken, je voelt er minder van.De combinatie met Sipralexa is ongevaarlijk, veel artsen schrijven naast een AD ook nog al eens een BZD. Ik weet alleen niet of jouw arts van plan is je lorazepam te geven tot de sipralexa werkt (aantal weken) of dat je het mag blijven nemen.

Neem je 1 mg of 2,5 mg Temesta?
S
ShakE_iTLid
01-01-2024, 00:00
#2
Maar om je vraag te beantwoorden: ja zou er voorlopig toch mee doorgaan,owv boventstaande (nevenwerkingen) die normaal gezien na enkele weken verdwijnen.

Greetz
c
chris bLid
01-01-2024, 00:00
#3
dag mensjes

sinds vorige week had ik last van hyperventilatie aanvallen ( redelijk serieus ) advies van arts is pilletjes voor bloedruk en bij moeilijke momenten een temesta expidet

zo ver zo goed

gisteren voelde ik me terug bar slecht terug naar doc en die schrijft me sipralexa voor wat ik braaf ingenomen heb een half pilletje mijn gezicht was niet meer te controleren de ganse tijd geeuwen en gekke bekken trekken ( echt xtc gevoeletje ) was er zo opgefokt van dat ik dan maar tegen beter weten in een temesta genomen heb

nu is mijn vraag moet ik doorgaan met die sipralexa of niet ?

ik lees hier wel dat sipralexa een goed mideel is maar toch zou ik graag wat meer ervaringen horen vooral de combinatie met temesta verontrust mij

heb wel zalig geslapen :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."