Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste Keer 2c-i; Tovenaars, Heksen en Kabouters

Eerste Keer 2c-i; Tovenaars, Heksen en Kabouters

3 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
A
Alan WattsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Trip Report: ‘Eerste Keer 2c-i; Tovenaars, Heksen en Kabouters’
18-06-2011, 13:50
16/17 mg capsule, 2c-i, orale inname
1e keer, man, 26 jaar
Thuis (studentenhuis) Wageningen


Wauw, wat een dag gehad! Tovenaars gezien en m’n thee scheikundig kunnen ontleden. Ik was een beetje brak van het huisfeestje van de buren gister, maar daarom extra reden om een anders nutteloze uitbrak-dag om te toveren in een uit-je-bol-dag, dus: simsalabim, drop, plons, slik, and off we are!

Om 12:00 trouwens eerst flink gebruncht want bij mijn eerdere ervaring met 2c-b kon ik tijdens en na de trip niet lekker eten (was zwaar op de maag). Voor inname nog even halfuurtje gemediteerd en toen 13:50 de capsule gedropt.

Om 14.00 begint m’n mood al lichtelijk te verbeteren, maar dat kan ook door m’n enthousiasme komen. Om 14:30 voel ik me absoluut lekkerder en merk ik dat het ook wel redelijk aphrodisiac werkt, niet dat je bloedgeil wordt, maar meer dat je zin hebt om lekker met een vrouw te zijn. Ik voel ook wel dat liefdesgevoel wat je ook een beetje bij MDMA kan hebben. Zin om te knuffelen en van mooie ronde vormen te genieten. Ik kan dus zeker aanraden om dit met je partner te doen!

Om 14:30 begin ik me echt lekker te voelen, ik voel me heel erg verankerd in mijn lichaam, het is heel menselijk/natuurlijk/geaard. Ik voel me echt thuis in mijn lichaam. Het werkt ook mood-verbeterend maar het is wat natuurlijker en eerlijker dan bij MDMA. Het prettige gevoel is ook iets meer fysiek.

Vanaf 14:45 schrijf ik bijna niets meer op in m’n tripreport. Ik heb helemaal geen zin om dingen te analyseren en reflecteren, en wil juist dicht bij mijn ervaring blijven. Gelukkig heb ik alles wel goed kunnen onthouden (je doet zoveel ervaringen op!).

Ik wil van alles doen.. doe dus ook maar van alles een klein beetje. Van 2c-i wordt je lekker druk omdat je overal zin in krijgt, maar omdat je behoorlijk moeite hebt met ‘plannen’ (in de meest simpele zin; dingen één voor één doen) doe je alles een beetje tegelijkertijd.

Alle personages op tv worden steeds grappiger. Alsof iedereen dingen duidelijk met een dikke knipoog doet. Het leven wordt heel luchtig en speels. Ook als ik naar buiten kijk, naar de mensen op het plein/terrasjes. Om 15.00 komen de open-eye-visuals behoorlijk opzetten. Ik bekijk wat dingen op internet die mooi zijn bij o.e.v. (http://www.syfy.com/tinman/oz/). Dat doet het goed!

Daarna ben ik de dvd van “the 25th anniversary Rock ‘n Roll Hall Concert” gaan kijken met alle grote artiesten. Ik werd heel meevoelend en meelevend, bijvoorbeeld als Stevie Wonder volschiet als hij een nummer van Michael Jackson doet en niet meer kan zingen. tranen rollen over z’n wangen; schitterend. Ik werd heel empathisch..En Art Garfunkel! wat is dat een oprecht en puur mens. Je ziet hem echt contact maken met een zweverige dimensie. Hij is zo fijnbesnaard. Het was me al eens eerder opgevallen met hoeveel gevoel hij z’n stem weet te gebruiken. Juist omdat het niet zuiver is en niet precies op de maat, komt er een bepaalde zweverige dynamiek in. Nu kon ik het nog beter zien. Hij gaat zo op in de muziek, en z’n stem gaat dus ook zo mooi op in de muziek, ik kon – als ik dat wilde - z’n stem bijna niet onderscheiden van andere instrumenten; heel harmonieus. Dat is echt mijn nieuwe eind-baas , volgende festival los of Art Garfunkel!

Om 15:15 ga ik nog eens mediteren. Ik voel vooral heel veel liefde. Vooral de diepe band die mensen met elkaar kunnen hebben is heel duidelijk en natuurlijk. Ik voel me als man ook echt maar een helft, en je krijgt behoefte één te worden (niet alleen seksueel gezien). Het voelt echt als een soort diepe spirituele behoefte om één te worden, samenvloeien, omhelsen, warmte delen. Het was een mooie ervaring.

Wat me ook zo opvalt bij 2c-i is dat je heel gevoelig lijkt te worden voor alle verschillende stofjes (op scheikundige wijze). Als ik m’n thee bijvoorbeeld drink dan lijk ik drie verschillende stofjes te proeven. Net zoals een (drugs)hond bijvoorbeeld allemaal verschillende stoffen tegelijkertijd afzonderlijk kan ruiken, leek ik dat ook te kunnen. Ik ben lichtelijke allergisch voor huisstofmijt, en ik merkte een bepaalde mufheid op die ik in relatie bracht met m’n allergie. Later ben ik ook nog gaan douchen, heb ik uiteraard alle tandpasta’s geproefd (logisch) en alle soorten zeep gebruikt  Wat een sensatie!! Je voelt echt een beetje verschil tussen alles – het lijkt een atomisch verschil. Geen dood materiaal, maar alle stofjes zijn heel vibrerend en levendig op je huid. Oooja, en nog eentje in dit genre: ik kon veel meer oneffenheden in m’n huid zien (veel verschillende lichte en donkere plekjes). Alsof je iets dieper in je huid kunt kijken. Volgens mij was dit niet zo zeer een projectie van m’n bewustzijn maar gewoon een verbeterd zicht. Heel bizar
 Oja, de laatste in dit genre: Ik kon ook bepaalde kleine lichamelijk kwaaltjes beter voelen (beetje last van m’n rug e.d.). Ik geloof eigenlijk wel dat het een middel is wat dit soort dingen wat beter aan het licht kan brengen.

Reuze interessant natuurlijk allemaal; ‘stofjes’, maar ik zie je denken; ‘waar blijven die kabouters, tovenaars en heksen?’ Die kwamen tevoorschijn toen ik op de rand van m’n dakterras ging zitten en uitzicht had op een plein waar een spiritueel getint saamhorigheidsfeestje aan de gang was. Het “Huis van Happiness” had een “Leef-festival” georganiseerd op het plein: “Vrije Vogels op ’t Geluksplein”. Sommige mensen waren verkleed als heksen (wel vriendelijke heksen hoor :wink: en tovenaars en er waren veel kinderen aan het spelen. Zo’n setting verzin je toch niet?! Het kon gewoon niet beter. Het zou de hele dag volle bak regenen, zit ik ineens in het zonnetje op de rand van mijn eigen dakterras naar een Leef-festival te kijken met trollen en tovenaars! Wauw! De mensen die er op af kwamen waren echt heerlijk. Allemaal hele vrolijke saamhorige mensen. Het was niet diep religieus ofzo, maar heel leuk en luchtig. Ze deden allemaal kinderachtige spelletjes. Twee uur lang met een gigantische strakke big smile staan staren; wat een genot! M’n kaken stonden trouwens behoorlijk strak toen. Veel respect voor die mensen trouwens; dat ze zich zo in het openbaar kunnen laten gaan. Daar hebben we meer van nodig in de wereld! Ik denk dat iedereen stiekem jaloers is op mensen die oprecht los kunnen gaan en volledig zichzelf zijn. Ze draaide ook super toffe muziek, soms beetje trance/goa achtig, andere momenten kinderliedjes, en dan weer simpele feel-good muziek. Toen ‘Life is Life’ werd gedraaid kon het helemaal niet meer kapot! (http://www.youtube.com/watch?v=EGikhmjTSZI)! Ik heb even de lyrics opgezocht en dat gaat dus alsvolgt:

Nanananana
Nanananana (all together now)
Nanananana
Nanananana

Life (nanananana)
Life is life !! (nanananana)
Labadab dab dab life (nanananana)
Liiiiiiiife (nanananana)

Ok, nu gaan jullie me uitlachen: maar dat nummer is BRILJANT!! Het kwam zo overeen met hoe ik de dingen zag: Ik was me al een tijdje bewust dat ik een pure perceptie had (een feest van kleuren!) en niet bezig was met complexe gedachten. Op dat moment was het Leven.. gewoon
 Leven. Snapje? Geen gedachten over het Leven, maar gewoon het Leven zelf, en dat Leven was een kleurrijk feest, en dat feest was Nu. Leven is Leven, en laten we het vieren door jallalalalala te zingen. Hahaha, ik snapte het wel :wink: Ook die diversiteit aan mensen kwam heel erg overeen met hoe ik de wereld zag: het leven heeft alle kleuren. Het leek een beetje gebaseerd te zijn op de filosofie uit het Hindoeïsme: dat Brahman (the Self/God) verstoppertje speelt met zichzelf door zich te manifesteren in alle vormen en te vergeten dat hij alles is. Zo ontstaat er een wereld vol diversiteit en kleur. (dat geloof ik overigens niet letterlijk maar is een mooie analogie voor het leven; die op dat moment heel gepast leek)

Het was overigens niet echt een nieuw inzicht dat ik kreeg, dat zit er voor mij denk niet meer zo snel in. Ik ben intensief bezig met wetenschap/filosofie/spiritualiteit en heb me de laatste jaren op een manier ontwikkeld die ik me niet had voor kunnen stellen. Ik heb sinds een paar maanden het idee dat ik de natuur, het universum, the Self, God, the ground of being, of hoe je het ook noemen wilt (komt uiteindelijk neer op 1 ding) tot op de kern begrijp (non-dualiteit). Maar meer als een soort abstractie. Ik kan zeker nog wel wijzer worden, maar dat is dan meer in de invulling van wat ik al weet. Dus dan gaat het meer over het ontdekken van m’n persoonlijkheid, de rol van m’n geschiedenis, de rol van andere personen, het verankeren van aanwezigheid in m’n leven, etc. Ik denk dat ik niet zo snel een totaal nieuw inzicht krijg door m’n drugservaring, maar het helpt wel concrete dingen een plaats te geven: dat bedoel ik met mijn al aanwezige wijsheid meer invulling/kleur geven. Ik denk dat het andere overigens wel een totaal nieuw inzicht kan geven (en als dat arrogant klinkt in jouw oren geldt het zeker voor jou :wink:

Om 19.00 lijkt het behoorlijk op de achtergrond te raken. Ik krijg weer heel veel zin m’n gewone leven. Ik vind het niet erg dat m’n normale bewustzijnstoestand weer terugkomt; ook wel weer fijn. Ik voel me heel voldaan. En ook geestelijk gereinigd. Alsof ik net klaar ben met mediteren of hardlopen, maar dan een stuk dieper. Ik voel me heel helder en licht. Clean. M’n lichaam voelt heel fijn.

Om 20.00 weer gegeten. Ik blijf het nog wat moeilijk te verteren vinden. Meditatie lukt daarna niet meer heel lekker. Slapen ging ook niet heel lekker (na de 2c-b ging het beter). Wel levendig gedroomd.

Oja, en als je tript; “nooit in de spiegel kijken!” had ik wel eens gehoord.. dus ik dacht: “Dat moet ik proberen!”. Maar ze hebben gelijk; het is niet fijn, maar misschien wel leerzaam. Ik herken verschillende aspecten in me (sociale rol, id, ego, Self) en zag heel duidelijk (stukjes van) m’n broer in m’n ogen. Heel vreemd, dus ja, beter niet doen zou ik zeggen.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Leest heerlijk weg, en inderdaad in een spiegel kijken is niet altijd even leuk dan :P
En mooie titel :beer:
B
BuglesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat gevoel hebben dat je kwaaltjes extra goed voelt had ik met 2c-b. Kon er toen mee leven maar vond het niet echt fijn. Waarschijnlijk ook omdat ik al 10 maanden met een blessure rondloop. Voor de rest leuk trip report. Kan me wel inleven dat je op dat moment genoot van het nummer life is life.
S
SailmakerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Leuk report! ik zie dit wel zitten op een festivalletje..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."