Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo, Twee weken geleden heb ik een diagnose ADD gekregen. Daarnaast heb ik over 3 weken eindexamen. Mijn huidige cijfers zijn, achteraf grotendeels door die ADD, net genoeg om te slagen. Maar nu ben ik dus op een wachtlijst gezet voor medicatie aangezien ze te weinig artsen hebben om iedereen snel en goed te kunnen keuren. En zal ik mijn eindexamens dus op 'eigen houtje' moeten leren en maken.. Ik ben nu heel bang dat ik het niet ga halen, omdat ik zoveel moeite heb met concentreren tijdens het leren en maken van oefenexamens, al helemaal nu ik weet dat mijn cijfers beter waren geweest als ik het eerder had geweten dat ik het heb en ik best gefrustreerd ben dat ik ook nog eens op mijn medicatie moet wachten! Ik ben dus benieuwd daar andere mogelijkheden zodat ik rust in mijn hoofd heb. Ik ben op zoek naar een middel wat ik gedurende 3 weken bij het leren en maken van examens zou kunnen gebruiken, en het liefst zonder dat andere mensen dat merken natuurlijk. Ik zat zelf aan speed te denken, maar vind dat nogal gevaarlijk eerlijk gezegd.. Iemand tips? Alvast bedankt!"
"Svali zei: Precies! Vaak richt de diagnose nog meer schade aan dan de aandoening zelf. Als je het niet geweten had, had je het ook op "eigen houtje" moeten doen. Klik om te vergroten... Klopt, maar op eigen houtje ziet het er gewoon dik naar uit dat ik zal zakken, of ik het nou wist of niet.. Mijn HUIDIGE cijferlijst is net genoeg, maar die 8 examens die ik zometeen ga maken tellen voor 50% mee.. Afgerond sta ik nu twee 5en, twee 7ens en allerlei 6en. Vrijdag lever ik mijn profielwerkstuk in, en ik ga gigantisch slijmen voor een 6,5 want uiteindelijk heb ik in totaal voor de combinatievakken (die dus niet op CE getoetst worden) een 7, dus dan zou ik drie 7ens hebben. Maarja, daar kan ik ook niet zomaar van uitgaan.. Mijn 5en worden geen 6en, met wat pech miss wel 4en.. Mijn 6en zullen waarschijnlijk gewoon 6en blijven, al ben ik erg bang voor Nederlands want die examenteksten zijn echt verdomd moeilijk. Een van de 7ens kan een 6 worden, die andere blijft sowieso een 7, met heel veel geluk wel een 8.. Hoe dan ook, als ik uiteindelijk nog maar één 7 overhou ben ik gewoon de lul, want tegenover twee 5en ben ik dan gezakt! Misschien dat ik in jullie ogen overdrijf met mijn pessimisme, maar ik heb serieus alles al gegeven wat ik kon geven! Als ADD'er is leren en concentreren al lastig zat, maar die angst om te zakken overheerst zo erg dat het nu allemaal niet eens een beetje lukt.. Ik ga examentrainingen etc volgen maar wat heb ik er nou aan als ik toch niet op kan letten? Kijk, ik wil mijn examens zelf best 'nuchter' doen, maar ik heb serieus wat nodig om te kunnen leren! Het gaat hier trouwens om een vwo examen, mijn vervolgopleiding is hbo maar als ik zak moet ik eerst een jaar vavo en dan pas mag ik verder.. Terwijl als ik gewoon havo had gedaan ik het sowieso had gehaald en verder had kunnen studeren.. Als ik zak, dan is het eigenlijk helemaal voor niets! Daarnaast is mijn frustratie over hoe alles tot zover gelopen is enorm.. En ja inderdaad, ik wist het niet etc, kan niet veranderen hoe mijn cijfers er nu uitzien, maar nu dat ik het weet wil ik in ieder geval mijn centraal examen nog redden! Ik snap jullie reacties en 'bezorgdheid' wel maar ik ben gewoon ten einde raad, ik moet echt wat hebben, en in het ergste geval grijp ik gewoon naar de speed.. Bij deze dus nogmaals, wat kan rust in mijn hoofd brengen?"
"Bedankt voor alle reacties. En nee JuxtaClaus, ik vind je reactie niet agressief al deel ik niet dezelfde mening. Hoe slecht sommige mensen die medicatie vinden en ik er zelf ook niet altijd mee eens ben, zodra ik het krijg ga ik het wel gebruiken.. ADD vernaggelt namelijk veel aspecten van mijn leven, ik ben ook niet voor niets gaan onderzoeken of ik het had. Naast dat leren en opletten moeilijk lukt ben ik ook een gevaar op de weg doordat ik dingen te laat opmerk. En mijn seksleven is ook verre van bevredigend, omdat ik er gewoon met mijn hoofd nooit bij ben. Zaken die voor andere mensen vanzelfsprekend zijn, zijn voor mij gewoon heel moeilijk. En dat doet pijn, want ik wil ook gewoon van alles meemaken en genieten. Als Ritalin of whatever het antwoord is, so let it be.. Ontopic: Ik heb pillen bij de smartshop gehaald, Brainpower heet het, op basis van Glutamine en kruiden, het is geen drugs verder, je wordt er ook niet high van ofzo, het houdt alleen je aandacht erbij. Het helpt prima bij het leren en concentreren tijdens de examens zelf, ben heel blij met dit product! Ik doe het hiermee toch gewoon op eigen houtje, alleen dan met dat ene beetje concentratie wat er bij mezelf ontbreekt"
"Bedankt voor alle reacties, maar ik heb besloten het maar gewoon bij xtc te houden Laatste keer hiervoor dat ik x had ging t nogal mis, teveel grbruikt en combi met alcohol, vandaar dat ik even ritalin overwoog. Maar twee weken geleden had ik dus een groot feest, van tevoren heel goed gegeten en uitgerust, en alleen maar water gedronken. Heb me heel de avond top gevoelt en thuis gewoon 8 uur geslapen haha :P Was ook helemaal niet brak verder, dat was de keer daarvoor wel anders Maar iig bedankt voor de adviezen!"
"Theupsetter zei: RTLN zei: Hallo allemaal, Nou heb ik beiden drugs nooit uitgeprobeert en eerlijk gezegd ben ik dat ook niet van plan. Klik om te vergroten... RTLN zei: Laatste keer hiervoor dat ik x had ging t nogal mis, teveel grbruikt en combi met alcohol, Klik om te vergroten... Ben je stoned? Klik om te vergroten... Kan jij niet lezen? -_-'' Ik zei dat het effect van ritalin vergeleken wordt met speed en coke, en dat ik die twee nooit heb gebruikt!"
"Hallo allemaal, Ik hoor steeds meer over het gebruik van ritalin als partydrug. Iedereen ervaart dit anders natuurlijk, maar over het algemeen wordt het effect vergeleken met speed of coke. Ook zou het minder schadelijk zijn dan deze stoffen. Nou heb ik beiden drugs nooit uitgeprobeert en eerlijk gezegd ben ik dat ook niet van plan. Maar een pilletje op z'n tijd vind ik niet verkeerd. Toch baal ik enorm van die gigantische puppilen die je ervan krijgt, en de slapeloosheid is ook niet echt prettig. Bovendien voel ik me in de dagen daarna best wel depri. Dus waar het op neer komt: levert ritalin mij hetzelfde effect op als xtc, maar dan zonder al die nadelen? Alvast bedankt!"
"Ivoos zei: Ik denk dat het eerder alle nadelen gaat geven zonder de voordelen Ik kan van ritalin niet slapen, dus dat nadeel ga je waarschijnlijk houden en alle voordelen van xtc zoals het love gevoel zijn weg... Klik om te vergroten... Ik hoor juist van veel mensen dat je daarna gewoon kunt slapen itt xtc.. En dat love gevoel maakt me niet zo heel veel uit, t gaat me er meer om dat ik er lekker van kan feesten.."
"ok bedankt is zal er is over na gaan denken.."
"Als het je eerste keer is zou ik er vooral geen 3 nemen, dat deed ik de eerste keer ook en ik voelde me 5 dagen later nog steeds beroerd.. Van tevoren goed eten en uitrusten en water drinken na gebruik, GEEN alcohol drinken/andere drugs combineren! Als je dat allemaal doet dan voelt een pilletje echt flex, en je kunt daarna gewoon lekker slapen, en met wat geluk ben je daarna niet eens brak.. En neem kauwgom mee, want je gaat de hele tijd op niets kauwen, dus wss bijt je dan op je tong.."
"- Alcohol - Tabak - Wiet - Hasj - XTC - Truffels Op feesten gebruik ik altijd een sportsupplement dat Crack heet, daar schijnen ook allemaal stoffen in te zitten die als drugs beschouwd kunnen worden."