#1
Ik vind dit een hele nette reactie! Neem het in acht zou ik zeggen ![:wink:]()
Ik ben op zoek naar een middel wat ik gedurende 3 weken bij het leren en maken van examens zou kunnen gebruiken, en het liefst zonder dat andere mensen dat merken natuurlijk.
Ik zat zelf aan speed te denken, maar vind dat nogal gevaarlijk eerlijk gezegd..
Iemand tips?
Svali zei:Precies! Vaak richt de diagnose nog meer schade aan dan de aandoening zelf. Als je het niet geweten had, had je het ook op "eigen houtje" moeten doen.

JuxtaClaus zei:Hey RLTN,
Ik wil je graag waarschuwen om te stoppen met jezelf als ADHD-er te beschouwen, hiermee leg je bij jezelf meteen een beperking op. Dat je niet goed kunt concentreren als je wilt leren is een van de meest voorkomende dingen onder mensen van jouw leeftijd. Denk dus niet dat je nu je het label ADHD draagt ook het label van incapabel zonder medicatie draagt. Probeer ten eerste een mens te zien en laat je niet altijd leiden door wat artsen zeggen. Het beginnen met medicatie voor ADHD is een heftig en ingrijpend iets. Bereid je sowieso voor op een verslaving, als je bent gewend om te leren met ritalin zal je dat later niet anders doen, zo kan het voorkomen dat je flink lang medicatie gaat gebruiken. Medicatie voor ADHD houdt in dat je je pure en menselijke gevoelens op zo'n manier aanpast dat je het best conformeert in de samenleving. Maar helaas, of juist gelukkig zit elk mens anders in elkaar, en ik ben van mening dat je dat moet respecteren, en niet moet proberen te veranderen door het gebruik van ritalin of concerta.
Een keertje wat ritalin voor het leren is zeker niet slecht, werkt beter dan pep.
Bij pep kan je wel lekker veel lezen omdat je het dan opeens heel leuk vindt, maar er blijft maar weinig hangen.
Maar probeer jezelf alsjeblieft niet te zien als incapabel of anders.
Je bent gewoon als een bepaald mens geboren en probeer te doen wat je leuk vindt, niet wat anderen van je verwachten. Iedereen heeft moeite met leren, probeer niet teveel te denken dat je anders bent.
Misschien kan mijn reactie wat heftig en agressief over komen maar ik ben echt principieel tegen het gebruik van ritalin en dergelijke medicatie om je echte pure gevoelens te onderdrukken
JuxtaPoison
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."