Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet is zover, mijn eerste keer komt eraan

Het is zover, mijn eerste keer komt eraan

12 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
f
funky_skunk_junkyLid
01-01-2024, 00:00
#1
F-ekt zei:
Ok, en stel ik neem hem rond 22:00 had mezelf voorgesteld om eerst binnen alles uit te chekken, kan ik dan wel nog slapen etc ? en hoe erg is die coming down ? voel ik me dan echt bizar kut ?
Klik om te vergroten...

Ik kan prima slapen na een nachtje MDMA. Als een roosje zelfs. Ik word altijd ontzettend chagerijnig als het uit begint te werken, en ik verveel me dan ook meteen heel erg. Maar ik vind het wel te doen. De dagen daarna heb ik wel altijd verschrikkelijke koppijn. Maar de herrinering aan een leuke avond maakt dat al wel weer goed. :grin:
@ Damien: Een hele of halve kan inderdaad allebei, alleen zou ik wel met een halfje beginnen.
Sommige mensen (waaronder ik) kunnen niet goed tegen de 'inslag'. Dan kan je toch beter rustig beginnen vind ik. :)
R
RTLNLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als het je eerste keer is zou ik er vooral geen 3 nemen, dat deed ik de eerste keer ook en ik voelde me 5 dagen later nog steeds beroerd..
Van tevoren goed eten en uitrusten en water drinken na gebruik, GEEN alcohol drinken/andere drugs combineren!
Als je dat allemaal doet dan voelt een pilletje echt flex, en je kunt daarna gewoon lekker slapen, en met wat geluk ben je daarna niet eens brak..
En neem kauwgom mee, want je gaat de hele tijd op niets kauwen, dus wss bijt je dan op je tong..
k
k00kLid
01-01-2024, 00:00
#3
Begin gewoon met een halfje.

Je zegt zelf dat je de sfeer niet kent e.d. dan zou ik sowieso pas later dan 22:00 beginnen totdat je de sfeer geproefd heb ik nuchtere toestand. Als je de weg een beetje weet daar in de expo(geen idee of je er eerder bent geweest) geeft dat al een veiliger gevoel.

Let vooral op je lichaam, ga er sowieso geen 3 droppen op die avond want dan heb je een slechte comedown en een bad kater :P Believe me!

Comedown valt meestal wel mee (als je het bij 1 tot 1,5 pilletje houd) je voelt je gewoon wat moe, en weer tot de wereld, zoals hierboven gezegd: meestal ook wel chagerijnig en een raar gevoel van heimwee (heb ik dan:P) naar het feest.

Veel plezier :grin:

P.s. drink genoeg water, maar niet te veel. En ga af en toe rustig zitten ivm oververhitting (als het daar heet is)
K
KarhuLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je wilt slapen, een jointje roken.
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#5
funky_skunk_junky zei:
@ Damien: Een hele of halve kan inderdaad allebei, alleen zou ik wel met een halfje beginnen.
Sommige mensen (waaronder ik) kunnen niet goed tegen de 'inslag'. Dan kan je toch beter rustig beginnen vind ik. :)
Klik om te vergroten...

Ik heb zelf ook nooit een hele in één keer genomen.
K
KarhuLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gewoon laten testen hoe zwaar je pil is, dan zien hoeveel je in 1x neemt.

Pil van 80 mg wil je niet in 2e delen toch :openmouth: !
n
norcoLid
01-01-2024, 00:00
#7
k00k zei:
Let vooral op je lichaam, ga er sowieso geen 3 droppen op die avond want dan heb je een slechte comedown en een bad kater :P Believe me!
Klik om te vergroten...

heel goed,neem ze dan ook niet alle 3 mee, mijn eerste keer ging dat ook niet goed xD
eind van de avond 3 pillen van 180mg (getest) naar binnen.
1
1percentLid
01-01-2024, 00:00
#8
van 1900 tot 0600 zeg je..

voorraad = 3x 150mg..

ik zou inderdaad gewoon de eerste uurtjes zonder doen, zodat je een beetje in de sfeer komt, weet waar alles is, hoe de muziek en de mensen zijn, etc. Dan rond een uurtje of 11 er éen nemen, wachten tot ie inslaat, dan een halve nemen, en daarna naar believen halven bijnemen om de comedown uit te stellen tot je naar huis wilt..


mijn ervaring met de comedown is dat het wel meevalt, maar je hebt het dan wel echt gezien op het feest en het enigste wat je wilt is naar huis :wink:
F
F-ektLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja hoor,
het is allemaal prima gegaan. Vrijwel nergens last van gehad, was echt heerlijk!
Waarschijnlijk doe ik snel een tripreport
F
F-ektLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zoals te titel al luid, het is nu dan zo ver
na wat mislukte pogingen is het nue gelukt om een goed feest te zoeken + een vrije dag te regelen.

Maar nu heb ik nog een aantal vragen.
Het feest waar ik voor het eerst XTC wil gebruiken is Ilovetechno (wellicht wel bekend)
Nu heb ik veel verhalen gehoort dat het daar bloed warm is en vorig jaar nogal veel mensen zijn afgevoert. Klopt dit en is het eigenlijk wel een verstandig feest om mijn eerste keer xtc te gaan gebruiken ?

Ten tweede, ik heb 3 pilletjes van 150mg mdma (blauwe kersjes)
Hoelaat moet ik beginnen met hoeveel ? Het feest duurt van 19:00 - 6:00

En ten derde ik ben nogal een beetje bang voor het ontwetende, ik ken het feest niet, de sfeer niet en kan me bovenal nog niet inschatten hoe het xtc gevoel is. Is dit erg dat ik een beetje bang en onzeker ben ?

Alvast bedankt voor het lezen :)
f
funky_skunk_junkyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Komt wel goed, gewoon lekker uit je dak gaan en goed drinken. Goed naar je lichaam luisteren. Voor zover dat lukt. :grin: You'll be alrighty! :grin:
Ik zou gewoon beginnen met een halfje, kan je eerst even kijken wat je er van vind, bijnemen kan altijd nog :grin:
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#12
F-ekt zei:
Ten tweede, ik heb 3 pilletjes van 150mg mdma (blauwe kersjes)
Hoelaat moet ik beginnen met hoeveel ? Het feest duurt van 19:00 - 6:00

En ten derde ik ben nogal een beetje bang voor het ontwetende, ik ken het feest niet, de sfeer niet en kan me bovenal nog niet inschatten hoe het xtc gevoel is. Is dit erg dat ik een beetje bang en onzeker ben ?
Klik om te vergroten...

Een halve of 1 pil is genoeg om in 1x te nemen, ik weet niet hoe het zit met bijpakken. Het duurt ongeveer een half uur-3 kwartier voordat die inslaat, dus als je wilt datie om 19:00 werkt moet je m om 18:30 ofzo innemen.
Daarnaast krijg je gewoon zin om met iedereen te praten en dergelijk van xtc, het zal je waarschijnlijk meer zelfvertrouwen geven.
F
F-ektLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ok, en stel ik neem hem rond 22:00 had mezelf voorgesteld om eerst binnen alles uit te chekken, kan ik dan wel nog slapen etc ? en hoe erg is die coming down ? voel ik me dan echt bizar kut ?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."