Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Undercover Buster zei: Erger dan een heroïne. verslaving ja? Zo gek is het nu ook weer niet. Hoe kom je daarbij als ik vragen mag? Mijn argument is dat het zeker moeilijk is om vanaf te komen maar qwa lichaamsafhankelijkheid komt het not even close to heroïne afkicken. De after gevolgen nadat je er eenmaal mee gestopt bent dan zeg ik ja, dat doet je heel veel last bezorgen maar heroïne is toch iets zwaarder bij mijn weten. Met GHB kun je stoppen 1 dag ziekte, plots klats van de ene op de andere dag. Niet ziek worden, niets. Psychische nasleep vergeten we even want dat is een ander verhaal maar heroïne stoppen van de ene op de andere dag? Zonder medicatie? Zonder ziek te worden? Vergeet het maar. Klik om te vergroten... Onzin. Als je echt hoge dosissen neemt van alcohol, GHB of benzo's en dit een lange tijd doet, dan kun je bij cold turkey stoppen epileptische aanvallen krijgen, hallucinaties en delirium tremens. Dit zal niet iedere gebruiker krijgen, want het hangt af van de duur van de verslaving en de dosis. Maar de risico's zijn veel groter dan bij heroïne."
"Undercover Buster zei: Kan ja. Ik heb een staatslot gekocht, ik kan de jackpot winnen. Heb je een onderbouwing dat de risico’s groter zijn dan bij heroïne? Bij heroïne krijgt iedereen ze namelijk. Bij de andere middelen KUN je ze krijgen. Ik lees hier overigens iets over 10ml per keer om te gaan slapen. 10ml is 2 buisjes toch? Ben niet echt thuis in maten en shit. Oude stempel he. Maar van 10ml ga je gewoon knock als het goede is. Dat is geen slapen man. Pak 15ml goede en je word wakker in het ziekenhuis met een katheter in je pisbuis als je pech hebt. Of je stikt in je eigen kots als je nog meer pech hebt. Kan ik hier veel haters hebben maar denk wel dat iedereen het hier mee eens zal zijn. Klik om te vergroten... Ik weet niets van GHB, behalve dan dat het op dezelfde receptoren werkt als de middelen die ik aanhaalde. Dat is dus mijn veronderstelling. Overigens is het zeker met die anderre middelen hoor dat je bepaalde afkickverschijnselen krijgt. ZO werken de hersenen nu eenmaal en heb ik zelf ook mogen ondervinden (mijn tripreport van mijn delirium tremens staat bij de tripreports). Ik wil niet belerend doen voor de rest en iedereen maakt eigen keuzes. Maar de meeste mensen die en heroïne hebben moeten afkicken en benzo's, geven vrijwel allemaal aan dat benzo-afkick veel erger is. Ik denk dat GHB ook erger is dan hero om af te kicken. De ernst ervan verschilt wel naar gelang de periode dat het middel is genomen en de dosis. Misschien dat mensen die hero gebruiken wel vaker een hogere dosis nemen dan mensen die 1 benzo per dag nemen of sporadischer GHB, zodat het lijkt alsof dat minder vervelend is om af te kicken."
"Als je niet wil afvallen kun je ook bij de apotheek van die Nutricia voedingsdrankjes halen. Daar zit vanalles in en 300 kcal per flesje ofzo. Zo ben ik ooit aangekomen toen ik een te laag BMI had (door vergeten te eten, niet met opzet)."
"De Dunne zei: Ik zal een klein voorbeeld geven: Een kennisje van mij slikt al jaaaaaaren AD, ze zegt dat ze elke ochtend een bakje kwark eet, middags 2 sneetjes brood, avonds aardappels en groente en 1x per week “mag ze” een bakje chips of nootjes van der zelf. Toch zegt ze 30kg te zijn aangekomen door de AD. 30 kg aankomen met het weinige wat zij zelf zegt te eten is echt fysiek onmogelijk. Zij is duidelijk (bewust of onbewust) niet eerlijk tegen zichzelf (en anderen) over wat ze eet.. Jammer want ze hoeft niet te jokken er over. Ik veroordeel haar niet en anderen ook niet. Toch voelt zij zich genoodzaakt te jokken over hoeveel en wat ze eet. Komt dat door de druk van de maatschappij? Of door schaamte? Erg vervelend vokr haar ook he, ze voelt zich er niet fijn bij. Voel je alsjeblieft NIET boos of aangevallen, dat is zooo niet de bedoeling van deze post van mij! Het is mijn bedoeling mensen bewust te maken van hun voedingspatroon en eerlijk te zijn tegen henzelf. Als je niet 100% eerlijk bent tegen jezelf zul je nooit afvallen. Het zou zo fijn zijn als iedereen in reine is met hun eigen geest en lijf. Mijn diëtiste waar ik al heel lang kom beaamt dat. Nogmaals, het is geen aanval of lelijke veroordeling maar een tip om jezelf te accepteren en lief te hebben. Zodra je eerlijk bent met jezelf kan alles , bijna alles dan, veranderen. Klik om te vergroten... Het is ook gewoon simpele natuurkunde. Mocht een middel zo effectief met minimale input energie opwekken, dan hebben we een enorme doorbraak te pakken die de energiecrisis oplost. Gaat niet. Ik weet ook uit ervaring hoe lastig het is om in te schatten hoeveel calorieën je binnenkrijgt op een dag. Ik houd het nu bij en dan ook alles, boter op je brood, olie waar je in bakt, en ik weeg dingen af. Ik heb ook als regel maar maximaal 1 vet belegsoort te gebruiken op brood, zoals pindakaas. Want een boterham pindakaas per dag te veel is na een jaar 8 kilo aankomen. Ook de andere kant ken ik, voordat ik mijn middel kreeg waardoor ik meer eetlust kreeg had ik precies het tegenovergestelde: nooit honger. Meermaals ben ik daarom veel te licht geweest, BMI van 16.8 bijvoorbeeld. Dat heb je zelf ook niet zo snel door, tot iemand je vertelt dat je er uit ziet als iemand in een concentratiekamp. Het brein is een wonderlijk iets en houdt graag vast aan een status quo, ook al betekent dat dat de realiteit niet wordt gezien. De meeste mensen zijn onbedoeld niet eerlijk over hun inname. Ik ken mensen die zeggen dat ze minder dan ik eten, maar toch tweemaal zo veel wegen als ik. Dat is onmogelijk, en ze zitten niet dag en dag op mijn lip. Als ik uitga en wat drink en een aardige maaltijd neem (zonder toetje overigens), dan eet ik ervoor bijna niets en de dag erna eet ik ook heel weinig. Dat zien ze niet."
"Je slaapt niet echt met benzo's. Je bent gewoon KO, net als met alcohol. Ik heb uiteindelijk mirtazapine gekregen. Dat is een antidepressivum maar in zeer lage dosis wordt het voorgeschreven voor slaapproblematiek. Dat neem ik nog. Nadeel: je krijgt er enorme vreetlust van. Xanax is voor mij het meest recreatief. In het begin dan, daarna neem je het omdat je niet meer zonder kunt. Eigenlijk is zoiets alleen met mate recreatief, maar dat ben ik."
"Legio Patria Nostra zei: Zolpidem is een verdomd goed slaapmiddel. Neem er nooit meer dan één. (20 mg geloof ik) Doe je dit wél, dan kan je bizarre ervaringen gaan krijgen. Slaapwandelen en zo. Ik heb er heel wat versleten, soorten bedoel ik,, en zolpidem (still Nockt) is de beste. Voor mij, dan. Ik had ooit aan 30 mg temazepam nog niet genoeg....maar deze zolpidem werkt al jaar en lang, uitstekend! Klik om te vergroten... Zolpidem is raar! Alles is dan ineens in sepia als je dat neemt. Zó wazig. En ja die verhalen ken ik ook, allerlei dingen doen als je denkt dat je slaapt (las eens dat iemand z'n muur had geverfd..). Had er halfjaartje geleden eentje van iemand gekregen weer (vroeger kreeg ik het gewoon van mijn dealer, ik bedoel: arts) en weer die sepiakleuren. Vond dat wel leuk. Was voor mij ook niet echt verslavend ofzo."
"Legio Patria Nostra zei: In mijn specifieke geval camion er Geen ander middel worden ingezet. Na afhakelijkheid van oxcycodon was er alleen dit bekende middel. Het kon dus niet anders. Klik om te vergroten... Dat is mooi balen dan. Ik wil niet de betweter uithangen maar is er nooit echt iets beters geopperd voor je rugpijn? Pijn ontstaat niet zomaar. Ik weet wel dat het soms zoeken is naar die ene arts die wat breder kijkt dan de tunnelvisie van zijn specialisme, maar toch. Succes met de afbouw. Hoelang moet je nog? Laat je je in de tussentijd wel behandelen bij een fysio? Of een sportarts misschien? Die hebben vaak beter een idee hoe een lijf functioneert in verschillende stadia van activiteit dan een andere specialist."
"Is er dan een stuk van je maag verwijderd ofzo? Je kunt ook zetpillen nemen. Da's ook niet leuk maar toen ik mijn amandelen liet verwijderen hielp dat wel (1000mg paracetamol om de zoveel uur). Ik zou liever in 1 keer kappen met die shit, dan ben je er met een week van af."
"Ik vind het niet gek. Je hersenen zijn een wonderlijk iets vol enorm kleine neurotransmitters en elektrische pulsen. Elke disbalans voel je. En methadon tegen rugpijn? Misschien ben ik naïef maar ik heb daar nog nooit van gehoord."
"Benzo's werken op GABAa-receptoren (net als alcohol), maar er zijn ook studies naar GHB gedaan die zeggen dat GHB ook deels werkt op GABAa-receptoren. Zoals dit onderzoek uitlegt."