Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed als beste redmiddel om wakker te blijven. (cafeïne heeft weinig effect)

Speed als beste redmiddel om wakker te blijven. (cafeïne heeft weinig effect)

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
V
Vergane GlorieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Laatst zat ik even een beetje hardop te denken en ik heb even een stelling: Speed in plaats van cafeïne!

Toelichting:
Aan de lopende band heb je wisselende diensten (dag/nacht) en je wordt véél ingepland, dus de onregelmatigheid ligt hoog. (en een goeie structurele manier van rusten wordt dus moeilijk in dit geval.)

Wat nou dan, als cafeïne om wakker te blijven, weinig tot geen effect lijkt te hebben en je tegen 04:00u in de ochtend zit te knikkebollen en je nog tot 08:00u moet werken (en daarna nog naar huis moet rijden).

In plaats van die cafeïne, een capsule met 20-40 mg speed in je systeem gooien.
Ik heb gehoord dat je dan mákkelijk wakker blijft én je hebt de zichtbare bijwerkingen niet, zoals een malende bek, grote pupillen, extreem droge mond etc. (Dat zijn de dingen die ik heb vernomen... dus enkel wakker blijven en geen side effects... maar toch... drugs op je werk...?)

Wat vinden de forumgebruikers hier, van deze stelling?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
P
PortobelloLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik vind dat bijzonder dom omdat je je baan kunt verliezen of je vrijheid/financiële zelfredzaamheid als je tijdens je autorit iemand aanrijdt die blijvend letsel oploopt. Kun je wel zeggen dat dat niet door de speed komt en dat kan ook zo zijn, maar een goeie (letselschade)advocaat maakt daar korte metten mee.

Nachtdiensten/wisselende diensten zijn gewoon slecht voor een mens en de een komt die man met de hamer eerder tegen dan de ander. Ik werd helemaal gek en kon niet eens meer slapen. Ik ben van baan gewisseld en kreeg medicatie om te kunnen slapen.

Voor mij is geen baan het waard om langzaam mijn mentale gezondheid te verliezen. Of mijn fysieke. Volgens mij zijn daar allerlei arbowetgevingen voor, dat je na een bepaald aantal nachtdiensten zoveel uur vrij moet zijn. Ik zou met dat in het achterhoofd een nieuwe inplanning bewerkstelligen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Is dit een serieuze stelling?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Drugs op je werk is bad, mkay...

edit;
Microdosering psychedelica uitgezonderd. :tonguewink:
P
PortobelloLid
01-01-2024, 00:00
#5
acht.zes zei:
Drugs op je werk is bad, mkay...
Klik om te vergroten...
Behalve LSD.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
@Portobello
Behalve LSD ja!

Ik ga even editten lol!
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."