Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Er zijn momenten waarop ik trek heb, ik wil me dan anders voelen dan ik me op dat moment voel. Ik ben dan geneigd om te denken dat ik door middelen te gaan gebruiken me beter zal gaan voelen. Dit is mijn gebruikneiging die ik mezelf aangeleerd heb omdat ik mezelf heb wijs gemaakt dat het leven alleen uit ervaringen zou moeten bestaan die ik mag uitkiezen. Ik wil me altijd goed voelen, me slecht voelen moet mij bespaard blijven. Ik heb mezelf aangeleerd om ongewenste gevoelens te verhelpen omdat ik ze niet wil verdragen. Want als ik me goed voel dan vind ik het leven goed. En als ik me slecht voel dan vind ik het leven waardeloos. Ik heb dan ook de neiging om anderen en gebeurtenissen verantwoordelijk te houden voor hoe ik me voel en wat ik denk of doe. Ik wil dan geen argumenten horen van anderen dat ik wel eens ongelijk kan hebben. Ik ben dan geneigd om te denken dat mijn waarheid de enige echte absolute waarheid is. Zoals ik het zie zo is het en niet anders. Ik wil dan het liefst met rust gelaten worden. Ze moeten dan niets aan mij vragen want op dat moment is alleen mijn emotionele beleving belangrijk. Ik wil me dan ook niet openstellen voor anderen omdat mijn eigen behoeftes belangrijker zijn.  Ik weet door ervaring dat ik dan dingen kan gaan doen waar ik achteraf spijt van ga krijgen. Ik weet dat ik met mijn acties anderen dan verdriet en pijn kan bezorgen. Ik wil dan een snelle fix om me anders te voelen en wil vooral niet denken aan de gevolgen op de lange termijn. Hoewel ik denk dat ik me beter ga voelen door te gebruiken ga ik me na gebruik al vrij snel slechter voelen dan voor mijn gebruik. Mijn verantwoordelijkheden zijn er dan ook nog steeds, er komt zelfs meer gedoe bij dan voor mijn gebruik. Hoewel ik denk dat ik ongewenste gevoelens niet kan verdragen is de werkelijkheid dat ik deze wel degelijk kan verdragen. Er zijn vele situaties geweest die voor mij lastig waren en toen heb ik ook niet gebruikt. Ik weet ook dat de dingen niet altijd gaan zoals ik ze wil hebben. Het leren hiermee om te gaan zal me krachtiger en meer volwassen maken.     Dus hoewel ik ongewenste gevoelens het liefst op de korte termijn wil verhelpen door te gaan gebruiken is het beter om mij te blijven richten op wat ik echt belangrijk en waardevol vind in het leven. Ik kan beter realiseren dat mijn gedachten en gevoelens gewoon weer voorbijgaan als ik er niet tegen vecht of eraan hecht. Ik neem mezelf voor om vandaag niet te gebruiken en ga op zoek naar andere gezondere manieren om mezelf te kunnen ontspannen en/of om mezelf te stimuleren. Ik zal blij zijn als ik niet heb toegegeven aan mijn verslaving, hiermee zwak ik mijn verslaving af en versterk ik mijn ontwikkeling. Ik voorkom hier ook veel gedoe met mezelf en anderen mee, ik hoef niets te herstellen en kan verder gaan met waar ik mee bezig ben: een waardevol leven dat ik zelf aanstuur in plaats van een slaaf te zijn."
"Uit eigen ervaring weet ik dat het weinig zin heeft om mensen te 'behoeden' om basen af te raden maar toch zal ik met mijn 'pleidooi' beginnen..... +/- 4,5 jaar geleden kocht ik een mooi appartement in Rotterdam. Ik had een succesvolle carriere als Account Manager en mijn ex vriendin was Accountant. We hadden twee mooie auto's voor de deur staan en verdiende flink. In het verleden was ik een notiore stapper. Ik was vaak te vinden in Club X en in Parkzicht in Rotterdam. Gebruiken doe ik inmiddels zo'n 14 jaar. Ik het begin is dat speed of een pilletje, later aan de coke, snuiven wel te verstaan. Het begint allemaal heel onschuldig, recreatief gebruik zeg maar. Je ben 'sociaal' bezig zeg maar (ahum...) In het begin dat ik in contact kwam met basen vond ik het allemaal niet zo spannend... Toen woonde ik op mezelf in Rotterdam, had genoeg geld en begon steeds meer te basen. Het was zelfs zo dat ik snuiven op het laatst zonde van de coke vond (vind) Mijn vriendin en ik waren op een gegeven moment alleen nog maar solitair aan het gebruiken. Van stappen was geen sprake want teveel coke (in welke vorm dan ook) kan je en erg ongemakkelijk gevoel geven. Ik gleed steeds verder af, ging doordeweeks gebuiken, belde mijn werkgever op met flauwe smoesjes dat ik ziek was of iets dergelijks, at onregelmatig en alles behalve gevarieerd en ik verslonsde mijn administratie. (met de gedachte dat het allemaal wel los zou lopen) Voor ik het wist was ik mijn baan kwijt.... logisch als je om de twee weken "ziek" bent.... Ik en mijn ex vriendin gingen steeds meer gebruiken want tja, werk hadden we niet meer dus je bed hoef je ook niet meer op tijd uit. (mijn ex was om dezelfde reden ontslagen) Binnen een half jaar heb ik 32.000 euro op de basepijp gegooid. Maar rekeningen betalen ho maar....... Ik was er te laks voor geworden en ik leefde 's nachts en sliep overdag. Ik had nog steeds de ilusie dat het allemaal wel goed zou komen... Ik ben nu 1,5 jaar weg uit Rotterdam, heb een torenhoge schuld, heb in een kliniek gezeten, ben weer op mijn bek gegaan (drie weken elke dag gebased) en sta nu op een wachtlijst voor de volgende (zeer intensieve) opname in een kliniek. Ik weet wel,.....Ik heb 'de top' gezien en nu de put.... maar gebruiken dat wil ik niet meer...... Basen is ZEER verslavend en zorgt ervoor dat je in een isolement komt. Zodra je gaat gebruiken als je in je eentje bent (en dat gaat ongetwijfeld komen als je regelmatig based) dan gaat het de verkeerde kant op.... Helaas spreek ik uit ervaring... Sterkte in je keuze!"
"Cheers Kim.... Een paar pijpjes blijft het bij mij helaas nooit bij.... alles moet altijd extreem bij mij... Ik had tijd over denk ik, vandaar zo'n lang bericht daarstraks.. weet ook niet wat me bezielde"
"Ik doe nu niet veel meer, maar in mijn 'Hoogtij dagen' snoof ik zo'n 3 a 4 gram per dag en als ik aan het basen was dan had ik op een "goeie" avond 15 gram achter mijn kiezen."
"Stijve tong kreeg ik niet maar er groeide wel iets anders Goeie GHB is alleen bijna niet meer te krijgen. Niet meer in Zuid Holland voor zover ik weet. Kijk ook eerst goed naar de substantie en proef of het ziltig is. Niet gelijk teveel nemen."
"Mijn eerste keer GHB was echt wel gaaf. Ik heb in het verleden regelmatig GHB gebruikt en ik ben er nog nooit out van gegaan. Mijn gouden regel is geen alcohol erbij drinken! Inmiddels is het best lastig om aan goeie GHB te komen.. Ik zou wel weer een keer goeie willen hebben. Zelf maken zie ik niks in."
"Nou, dan heb ik er hele andere ervaringen mee. Ik vond het geweldig! De ene keer een lijntje coke en de andere keer een flesje. Ik heb nog geen betere sex gehad dan met deze combinatie!"
"Ik ga het niemand persoonlijk aanraden maar ik vind het een leuke drugs mits 'verstandig' gebruikt. Geen alcohol en de eerste keer niet meer dan 4ml. Verder is het lastig om aan goeie GHB te komen. Ik heb al een tijd geen goeie meer op..."
"Ik ben wat dat betreft ook een wandelende apotheek.... Ik heb nog genoeg tramadol 75mg liggen en Oxycodon 10mg i.p.v. Ocycontin maar dat is eigenlijk hetzelfde. Dit slik ik ook tegen de pijn."
"Nou, als er iets is dat je niet wil proberen dan is het Hero.... Eerst krijg je het ontiegelijk heet en ga je zweten, daarna krijg je overal jeuk en dan kots je je hele lichaam leeg.... Bovenstaande is ongeveer wat er gebeurt bij een eerste keer Heroinegebruik. Niks spannends aan en al helemaal niet gezellig...."