Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Niet iedereen raakt verslaafd natuurlijk. ="
"Niet iedereen raakt verslaafd natuurlijk. Ik hebt niets tegen expirimenteren en af en toe bij een feestje .. je kan de vele jongeren bv die er mee beginnen ook niet er van afhouden . Het begint vaak met blowen..je komt via via in aanraking met mensen die eook andere dingen gebruiken. T begint met een feestje hier en daar. En soms blijf thet dara ook bij.: prima. helaas kan niet iedereen dat zeggen , t is net als met drank: niet iedereen eindigd in het park als alcoholist. Het spul is, net als sigaretten en drank, nu eenmaal verslavend gevoelig. Hier op t forum ook diverse verhalen van diverse typen gebruikers. Ik voel mee met degenen die verslaafd zijn.Er zou een aparte hoofd topic in t index voor moeten komen? ! En voor degene die het nog steeds als alleen maar lekker , leuk, geil, spannend, luxe , decadent etc is : ik hoop dat dat zo blijft. Ik zelf moet het zonder neusschot stellen, gelukkgi is mijn serovtonine huishouding weer wat op orde. Ik kan van coke niet meer genieten, daarvor heb teveel gebruikt: iets lijkt er in het genotsgevoel daarvan voorgoed kapot gemaakt: het geeft accuut een klote gevoel al bij de 1e snuif, da' s meer psychisch denk ik. Ik word gelijk hebberig en streef de ene na de ander bevrediging na: roken, alcohol, weer een snuif, sex ..totaal gene voldoening constant op zoek naar de volgende bevredidging. wat dat betreft ben ik er gewoon helemal klaar mee, het is niet anders. Blowen na 2 hijsjes al helemaal van de kaart en wil maar 1 ding: mijn bed in, terwijl een periode van mijn leven stond ik er mee op en ging ik er mee naar bed,,t had amper effect ( meer ) . Een pilletje 1 keer per jaar: dat gaat weer wel, al sta ik letterlijk al 1.5 jaar droog. \\ Mijn contacten gedeleted uit mijn telefoon. toch een paar weken terug voor iemand wat geregeld...in de kroeg, zelf niet naar getaand. In bepaalde kroegen gebruiker er best wel wat de ik ken. Ook in mijn eigen vrienden kring..maar snos feestjes dat doen we niet meer open en bloot. Ik wil zeggen: je kan het niet zomaar uit je leven bannen."
"DR. Sosa zei: vraag jezelf eerst af of je wel het geld hebt om aan deze toch dure drugs verslaafd te graken. ik gebruik zelf meerdere malen cocaine maar heb er toch geen probleem mee om tijdens de week niet te gebruiken, je kan met drugs experimenteren maar gebruik je gezond verstand. Klik om te vergroten... leuk theorie...toch in de realiteit raken er velen aan verslaafd, en geloof me: aan geld voor dope of dope is echt wel te komen , hoe dan ook .."
"Deranged zei: Coke is voor blije mongooltjes, van die simpele knaapjes. Coke is iets waar je als zelfrespecterende echte man niet mee geassocieerd wil worden. Je geeft daarmee een signaal af van zelfvernedering. En dan al helemaal door het ''sos'' te noemen. uote] ach de een noemt het 'sos' de ander... WHAT'S IN A NAME? tuurlijk triest die junky's ..je kan je beter richten op de kracht in mensen ipv dat veroordelende vingertje. Misschien heb je geen idee hoe het is om verslaafd te zijn? Klik om te vergroten..."
"Wat jij als topigstart schrijft klinkt mij bekend in de oren ( heb t zelf ook gehad ) , paranoide , ruzie zoeken, problemen om niets , Kwaad om het minste geringst, kort lontje , super snel van je stuk gebracht, achter alle s'iets 'zoeken, alles is je teveel etc Klinkt als veelvuldig gebruik, dus je lichaam is op ( door slaapgebrek, vitaminegebrek en die troep zelf,. stress !! , je ongelukkig voelen, geen vat meer op je eigen leven etc etc etc ) en dat vind geestelijk zijn weergang. Zo en zo verslaafd zijn op zich vreet al alle leven uit je en is al vermoeiend genoeg. Schrijf veel van je af hier, blijf nadenken over je zelf - je leven- je gevoel. , probeer meer tot jezelf te komen, open je ogen, jij gaat die kracht echt wel vinden hoor om hier mee te kappen. Want beter word het niet: alleen maar slechter. Ik kan je alleen maar laten zien dta je eruit kan komen, ik ben namelijk echt niet beter dan een ander: en mij is het ook gelukt."
"rambo-berg-geit zei: belachelijk hoeveel domme reacties er geplaatst worden waar hij overduidelijk geen ene moer aan heeft! Als je geen donder te zeggen hebt, doe het dan ook niet joh, logisch toch of niet soms? Klik om te vergroten... waar heeft hij dan wel wat aan volgens jou?????"
"Zoals mijn naam en onderschrift al zegt: ik ben er vanaf gekomen, maar dit heeft jaaaren geduurd. Er was geen toilet te vinden in mijn stad met uitgaan waar ik niet gebruikt had. Alleen dat is al een gekke gewaarwording,. naar de wc om te plassen ipv...En zo nog legio van voorbeelden. Altijd t nachtleven, pas s'ochtends nara bed, nu ben ik zodags als 1 van de eersten op ..nuchter en wel . zo anders. Je kan het hoor, je meot wel willen. ik werd ook een eenzame gebruiker op t laatst bets vaak , alleen thuis , best wel triest . maar je hebt ook verslaafden die in een groep opgaan daar niet van. Lost, iklees eerts nog ff je andere topics ook zal daar nog reageren"
"Beste Lost, Ik ben het niet geheel eens met hje onderschrift.... Als je eenmaal die keuze hebt gemaakt ( zeg:in die val bent getrapt, hooked bent geraakt ) is er wel een weg terug. je betn daar zelf nu al mee begonnen ! Zal alleen niet van de ene op andere dag komen, en met vallen en opstaan. Ik probeer je alleen een hart onder de riem te steken: mij is het gelukt na een aantal jaar flink verslaafd ( snuiven met name ) , geen leven meer, geen familie meer om mij heen, al mijn studievriendinnen kwijtgeraakt etc ect met 1 been in de goot, mijzelf verkopen voor dat spul ..ik kan zo nog wel ff doorgaan. Ik zat in zo''n diep dal. Ineens kreeg ik de geest ( ik kreeg een relatie met een anti- drugdsgebruiker die mij eruit heeft gehaald ..) en ben zelfstandig gestopt. Ineens geen ' vrienden 'meer etc Mijn therapie was 'gewoon 'gaan doen dwz niet in therapie maar ik ben gaan werken dus mij in het normale leven gestort. Ik wil zeggen Lost: Het KAN , ik ken een aantal 'succes verhalen'..die gaven mij de MOED en kracht en durf om ermee te stoppen. Daarom vertel ik je mijn verhaal. Je hebt al een goed begin gemaakt !! 1e weekend zonder coke fantastisch! Neem je eigen leven weer in de greep, ipv dat dat spul de touwtjes in handen heeft . Hopenlijk is over een tijdje jouw onderschrift: YEH there is LIFE after coke liefs en sterkte"
"ieder uur een lijntje?? Klinkt goed maar ik gebruikte wel wat heavyer hoor ... in mijn gezonde doen: ca 0.7 tot 1 gram per avond pp. kan ook zo een halve in 2 uur wegwerken ben t gewend geweest In mijn 'ongezonde' doen: snuif zo 1 gram achterover bijwijze in 1 flinke haal...een lijn van een halve meter of meer Weet neit eens wat mijn 'record'is wat dat betreft. en ach grootverbruik is mij ook niet vreemd..heb bijna 3 jaar dagenlijk s gebruik KLOKJE rond.. ben ik ff blij dat ik daar mee gekapt ben. maar heb natuurlijk nog wel eens een terugval gehad, 2 jaar geleden nog bv t spul heeft ook geen relaxte invloed mee op mij ..als ik gebruik voel ik me gelijk weer zoals die jaren toen . brrrr Ik snuif zo een halve in 1 keer op bijwijze en voel me daarna klote. dan liever sporadisch een pilletje..maar omdat ik bezig met met zwanger raken gebruik ik dus niets meer ."
"Blij dat je zo open bent. Tip: kijk de discovery channel docu erover.. zeer verfrissend. Dat spul vernietigd voorgoed de 'registratie' van kortgezegd 'genot' in de hersenen de zgn Dopamine- Norepinephrin en Serotonine receptoren ( google maar raak)."