Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"P.s. moet ook meestal poepen voor gebruik en tijdens come-up (xtc en aanverwante RC's), is niet ongebruikelijk, combi "voorpret" en effect van de drugs zelf. Op piek en verder nooit last hiervan."
"Ik ben gestart met Ritalin medicatief, 2x p.d. 10mg (ochtend en rond de middag). Omdat het 4-6 uur duurt verwacht ik in de avond geen issues als ik wiet dan wel xtc (o.i.d....) zou gebruiken, maar voor de zekerheid ben ik benieuwd naar jullie mening/ervaring."
"Nog even hierop terugkomend: mijn laatste x 4-FMA/5-MAPB een aantal weken geleden was i.d.d. minder overweldigend dan normaal. Dag ervoor nog methylfenidaat genomen. Lijkt dus te kloppen....."
"De Zandman zei: Wat is dat toch voor een spul, phenibut? Hoe is de werking van dat materiaal? Het is verslavend geloof ik, als ik het goed lees? Graag informatie van een kenner! Klik om te vergroten... GABA-analoog, zeg maar familie van Pregabalin, Baclofen en GHB. Werking is wel lang en come-up kan ook uren duren. Als alternatief is er F-phenibut dat sneller werkt en korter duurt. Ik heb nooit GHB gedaan maar Phenibut wel, bij doses rond 1,5-2g een mood-lifter en licht drinken gevoel. Ik vermoed dat GHB nog iets heftiger/recreatiever is o.b.v. trip reports maar ik kan het dus niet zelf vergelijken."
"Ff een bump want nuttige info voor mensen die meer willen weten over Purple Mandala. Bij 2 vendors exacte samenstelling opgevraagd, eentje wist 't niet (wtf...), de ander gaf aan 1 buisje is 90mg 5- MAPB (dus niet 5-APB) + 45mg 4-FMA. Dit is m.i. gecombineerd behoorlijk forse totaaldosis maar te doen. De combi an sich had ik al eens geprobeerd met beiden iets lichter gedoseerd, dat was lollig. Het blijft bezopen dat dit niet gewoon bekend is cq. niet op het label staat....."
"Neo-Shulginist zei: Die producten zijn echt een groot schandaal. Gewoon altijd alleen maar stofnamen kopen mensen. Dit soort producten zijn echt supergevaarlijk omdat je zelf nul controle hebt over wat je inneemt en je ziet dat de verkopers hun verantwoordelijkheid ook niet nemen. Klik om te vergroten... Nog even los van de betrouwbaarheid, dus zit er wel echt in wat ze zeggen: áls het klopt, zet het dan gewoon op 't label, zo ingewikkeld is dat toch niet. Inderdaad onbegrijpelijk risico."
"Ik zie in grote lijnen een goed plan, en behoorlijk degelijk onderbouwd, maar m.i. teveel focus op sociale setting cq. gebruik binnen speciale ruimtes of gelegenheden (festivals). Ik ben juist een thuisgebruiker van verschillende soorten drugs/rc's en wil dat bij voorkeur niet elders doen. Daarmee behoor ik ook tot een categorie die vrijwel per definitie geen overlast geeft (tenzij ik op een iets te wilde trip het raam uit wil vliegen of ik een heart attack krijg o.i.d.....). Ik ben er in elk geval voorstander van elk middel van de straat en uit het verkeer te houden (zoals een beetje voor alcohol ook geldt). En hoe dan ook beleid nuchter (pun not intended) baseren op daadwerkelijke risico's en schade aan individu en maatschappij. Dat vereist ook degelijk onderzoek naar bijv. Rc's. Als je welke drug dan ook daarmee objectief kan vergelijken met alcohol en roken en daar grotendeels je beleid op baseert zouden er m.i. veel overblijven in de meeste categorieën (psychedelica, stimulanten, cannabis, entactogenen) die je wat mij betreft (streng) gereguleerd kan toestaan voor thuis of aangewezen plekken (festivals, (social) clubs etc.), i.c.m. goede voorlichting. Ieder z'n pleziertje, decriminalisatie en verantwoordt gebruik (tot op zekere hoogte dan...)."
""Mag ik vragen wat voor drugs je thuis gebruikt, en waar je dat het meest vind botsen? En de aanvullende vraag: waarom gebruik je het liefst thuis en waarom zou je dat liever niet elders doen?" Wiet paar x per maand, tryptamine 1 à 2x per maand, entactogene stimulant 4 à 5 x per jaar. Ik gooi eigenlijk altijd wel een jointje in de mix. Ik ga wel voor een dikke high/trip en dan voel ik me niet prettig in onbekend gezelschap, zelfs niet zo onder vrienden (waarvan sommigen 'm ook wel lusten, daar niet van). Wel eens xtc gedaan bij het uitgaan maar dat waren lage doses. Ik vind het geweldig om de controle een beetje te verliezen maar dan dus wel in vertrouwde omgeving. Entactogeen bewaar ik voor een avond/nacht met m'n vriendin, thuis of hotel, zo een ben ik er 😁. P.s. ik ergerde me kapot aan die politie commissaris die zo nodig iets moest vinden van rc vendors. Je gejatte fiets is de moeite niet waard maar wél wat vinden van iets dat nota bene nu feitelijk niet crimineel is en dus ook geen zaak van politie/justitie. Handen tekort maar dat kan er dan nog wel bij?"
"OtherShore zei: Ik kreeg vandaag een mailtje van een bekende rc vendor die beweert dat het verbod waarschijnlijk ingaat op 1 juli 2024. Of deze informatie betrouwbaar is weet ik niet. Waarschijnlijk niet. Klik om te vergroten... Dat is volgens mij wel het streven. Is me nog steeds niet duidelijk trouwens wat wel en niet onder verbod gaat vallen maar ik dacht in elk geval alle (entactogene) stimulanten zoals 6-apb, 2-fma, 3-cmc, 5-mapb enzovoorts maar niet tryptamines zoals 5-meo-mipt en 4-ho-met, of lsd-analogen. Maar correct me if I'm wrong... Edit, vond deze vrij gedetailleerde lijst https://www.changingperspective.info/nieuws/lijst-stoffen-verboden/"
"DennisD zei: Waarom is dat eigenlijk? Zo'n klein pikkie na gebruik? Klik om te vergroten... Vasoconstrictie door dopaminerge en serotonerge drugs (alles wat min of meer stimuleert dus xtc, speed etc.). Je bloedvaten trekken samen en je gereedschap staat of valt (pun intended) met het vermogen bloed er in te pompen o.b.v. verwijde vaten. Dat verwijden wordt dus tegengewerkt. Daarnaast zorgt serotonine ook voor onderdrukking van orgasme (is zelfs medicijn op gebaseerd dat helpt bij premature ejaculatie: dapoxetine). Jammer hè, alles komt met een prijs: wel de geilheid en drive, minder de bijbehorende fiere staander. Combineren met viagra (vaatverwijdend) helpt, maar is waarschijnlijk extra belastend voor hart- en bloedvaten dus wordt niet aangeraden."