Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo, ik kreeg laatst van een maat xtc aangeboden, gratis zou ik het krijgen, maar ik heb er nee tegen gezegd. Ik weet namelijk dat als ik er aan begin, dat er nog vele vele keren zullen komen dat ik het weer zal doen. Hoe zijn jullie ervaringen? Hoe veel kwaad kan xtc? Hoe verslavend werkt xtc? Grz.w"
"Ik zie veel negatiefs hier over ritalin! Een goede vriend van me, heeft ritalin als medicatie voor zijn asperger/autisme/add. Hij vergeet het zo vaak in te nemen dat hij aan het eind van de week een mooie voorraad heeft. Ik kan je een voorbeeld noemen van een heerlijke trip op ritalin en wat drank. Een keer na een avondje uitgaan, tot laat, zeer dronken geworden, hebben die maat en ik met zn tweetjes een dag lang achter de tv zitten uitbrakken. Rond 3 uur besloten we allebei, ik 3, hij 5 ritalinnetjes in te nemen. Vervolgens zijn we naar de supermarkt gelopen om drank te halen, allebei al een beetje scherper en prateriger. We hebben toen een fles wijn gehaald, en twee halveliters. Alles soldaat gemaakt, daarna nog een keer naar de supermarkt gegaan voor meer drank. Toen zat ik hem echt te spacen, het was heel druk in de AH, maar ik ervoer alles als extreem rustig. Het leek net alsof ik in een soort van bal van transparante stof zat die al het geluid absorbeerde. Er waren ongelooflijk veel mensen en ik verbaasde me erover dat het zo stil om me heen was, heel chil. Dat was mn eerste echte space op ritalin, verder neem ik het gewoon als ik zin heb om veel te lullen met maten, ik wordt er altijd heel scherp van, kan goed formuleren en kom op goede ideeen. Meestal neem ik 2 a 3 pilletjes, dan merk ik genoeg, maar wel altijd in combinatie met drank, anders is er niks aan. Hopelijk heb je er wat aan. Grz, W"
"Hallo, ik heb een soort van probleem, eigenlijk is een goede vriend degene met het probleem. Deze zomervakantie heeft die vriend van me ongelooflijk veel geblowd, iedere dag wel zo'n beetje.(veel voor iemand van 17) Sinds deze vakantie is hij zich heel erg raar aan het gedragen, hij doet alsof hij een heel wijs persoon is, die al weet hoe hij zijn leven gaat leiden en doet daarbij alsof ik ook zoals hem moet zijn. Hij geeft mij hierbij de indruk dat hij mijn vriend niet meer wil zijn als ik dat niet doe. Ook zorgt hij ervoor dat hij een enorme afstand creert tussen hem en zijn vrienden, daarmee irriteert hij iedereen. Het gaat zover dat hij een backstep van P. (iemand uit de vriendenkring) heeft gekregen. Ik en mijn maten maken ons een beetje zorgen om hem, want voorheen was hij totaal anders en nu is hij een onbegrijpbaar persoon geworden dat doet alsof hij 'de waarheid' heeft berijkt/ Ik vroeg me af, zit hij niet in een lichte psychose??? Grz, W."
"Ik heb ook een keer falikant hard voor lul gestaan omdat ik te dronken was. Het was voor een schoolfeest en ik was 15, had voor het eerst gezopen maar ik was zo onverstandig als ik was begonnen met wisky na 5 biertjes. Ik was zo nokkie dat ik niet meer goed kon praten, niet rechtop kon staan en dat voor een schoolfeest. Ik werd niet binnengelaten, er zaten een aantal kanker kakkers, want ik zit op het gymnasium, me uit te laggen. Ik hoop nog een keer dat ik ze kankerhard kan vernederen om ze terug te pakken. Maarja voor de rest stond ik voor 100 man voor lul, de volgende maandag op school was ik opeens de dronkenlap etc. Maarja ik heb ervan geleerd, ben de eerste keer bad gegaan maar daarna nooit meet, ben nu 17 en geniet ongelooflijk veel van drank hasj en wiet ieder weekend, heb er 3 keer van gekotst maar voor de rest heb ik altijd genoten. Maarja, ik dacht ik laat mijn verhaal even horen zodat je weet dat je niet de enige bent die zo voor lul heeft gestaan in een dronken bui! Grz, Mr.W"
"Okee, bedankt allemaal voor jullie meningen, ik trek de conclusie dat ik het voorlopig gewoon niet ga proberen, eerst maar eens de middelbare school afmaken! grz"
"Hallo, ik heb hier wel iets zinnigs over te zeggen denk ik. Een vriend me (met ADD, daar is ook ritalin bij nodig) heeft af en toe pillen over, ik neem die dan altijd. Ik wordt er helder van, ik kan me goed concentreren op dingen, ik ben verbaal beter in discussies etc... Ik heb ritalin ook veel gebruikt voor school, als ik veel moest leren nam ik wel eens ritalin, dat hielp bij mij echt. Maar als ik het vergelijk met wiet, hasj en lachgas, dan komt ritalin onderaan de lijst qua werking. De werking van ritalin merk ik alleen als ik dingen ga doen, ik ga er niet van spacen/trippen ofzo, ik voel me alleen meer geconcentreerd dan anders. Grz, W"
"Ik heb ritalin laatst een aantal keren geprobeert in combinatie met drank, en dat is supervet! Ik krijg dan het lekkere nonchalante effect van de alcohol, maar tegelijkertijd ben ik heel helder en kan ik prima functioneren. Ik stond laatst in de Albert Hein, en daar tripte ik hem gewoon op deze combinatie. Het was heel druk in de AH maar al het geluid om me heen leek te vervagen, heel lijp. Daar heb ik echt van genoten. Dus naar mijn ervaring kun je op ritalin wel trippen als je het combineert met alcohol. Grz..."
"Nee man, een backstep, daarmee bedoel ik dat mijn maat P. hem uit frustratie heeft gevloerd, hij vertelde me dat het niet veel had gescheeld of P. had hem in elkaar geslagen. Dat is dus wat die vriend van me bij anderen kan opwekken sinds deze vakantie, hij kickt erop anderen zich kut te laten voelen... En schizo shit dat is echt niet aan de hand, zo ver gaat het nou ook weer niet. Ik blow nog af en toe met hem, en hij gedraagt zich tijdens het blowen gewoon prima, maar zijn hele karakter is gewoon in negatieve zin veranderd nadat hij zoveel had geblowd deze vakantie. En het meest voor de hand liggende vind ik idd dat hij zijn onzekerheid probeert weg te stoppen, maar hij gaat daar gewoon ongelooflijk veel te ver in..."