Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Raver zei: Dat geldt dan uiteindelijk voor elke drug toch? Toch kun je drugs in verschillende categorieën plaatsen wat betreft verslavingsgevaar. Zo heb ik bijvoorbeeld ook mensen in de problemen zien raken door GHB die bijvoorbeeld niet in problemen raakte met andere middelen. GHB heeft toch een bepaald effect wat je erg zorgeloos maakt en zeer onverschillig. Daarbij extra kun je ervan slapen, eten en is het een sterk afrodisiacum. GHB is niet alleen verslavend op zichzelf; maar het gehele plaatje van de drug GHB maakt het in mijn ogen meuk. Klik om te vergroten... Ja die dingen kloppen wel. Het gebruiken als ontspanningsmomentje, het extra genieten van eten/drinken, de enorme boost die het geeft aan seks/geilheid. En daarnaast het feit dat je het steeds weer kunt nemen. Ook als je het samen gebruikt met je partner kun je elkaar in je gebruik ervan versterken. Het is allemaal wel erg tricky. Maja in principe kún je het verantwoord gebruiken, vandaar dat ik het niet per definitie meuk noemde, maar ik snap je punt. Raver zei: Maar goed ik kan het ook niet geheel objectief bekijken. Ik vond het namelijk wel meer dan "niet zo bijzonder" Klik om te vergroten... Nou ja, ik heb er wel mijn momenten op gehad: fijn/open kunnen praten, heel intiem, sensueel en seksueel worden. Maar er zijn veel bijzonderde (dat is geen woord) drugservaringen imo. Waarschijnlijk omdat het een downer is en dus afvlakt. Imo."
"Snuffelaar zei: Weggooien. GHB die niet naar rubberen banden smaakt is óf enorm verdunt óf geen GHB. Trouwens die anijsgeur duidt eerder aan naar MDMA. Klik om te vergroten... Dit is nieuw voor me. Maar heb dan ook nog niet aan rubberen banden zitten likken. Toch eens doen dus. Wat mij vooral opviel was dat het erg zout was."
"Pieterghb zei: Hallo allemaal, Op mijn 24e heb ik 3 maand in een kliniek gezeten wegens verslaving GHB. Daarna ben ik een jaar clean geweest. Ik heb het vooraal voor de mensen om mij heen gedaan waar onder in het speciale 1 persoon, nu is die persoon begin dit jaar ongeneeslijk ziek geworden en hoe ik er op terug kijk is het allemaal heel snel gegaan maar weer een terug val beland. Na 6 maand vol op in gebruik gezeten te hebben eindelijk weer 3 weken clean, de reden waarom ik gebruik is voor het waan idee de betere versie van me zelf te zijn, die persoon zijn laatste wens was dat ik gelukkig zou zijn, en ik die tijd was ik dat niet dus dan schiet alweer snel die klote ghb naar boven. Ik heb net gevoel of leef ik zolang ik mij herinner al met een masker op en weet ik zelf niet eens wie er achter dat masker leeft, daar ben ik nu erg mee bezig. Mensen om mij heen krijgen vrouw en kinderen, en ik weet nog niet eens waar ik thuis hoor qua werk. Erg frustrerend, hebben meer mensen hier enig zins last van? En kunnen mensen beamen door lang genoeg nuchter te wezen die betere versie van jezelf te realiseren zonder die troep? Greetz, Klik om te vergroten... Nuchter worden is 1 ding, maar dat alleen is niet genoeg. Je moet ook het masker dat je zelf hebt gecreëerd bekijken, onderzoeken. Met diepe zelfreflectie. Diep graven: wie/wat ben ik? Onder alle pretentie. En daarin juist niet naar anderen kijken en hoe "ver" zij in het leven zijn. Ten eerste omdat: jij bent hen niet. Vergelijken met een ander heeft nooit zin. Als je moet vergelijken doe het dan met een eerdere versie van jezelf. En minder belangrijk, maar misschien behulpzaam in het loslaten van vergelijken met anderen: wat weet jij van het geluk van de ander die alles aan de oppervlakte "voor elkaar" lijkt te hebben? Wat voorbeeldig en wenselijk kan lijken, kan achter de schermen een complete nachtmerrie zijn. Dit is niet zelden het geval. Je ziet alleen de oppervlakte en projecteert daarop dat die mensen dan wel het geluk zullen hebben dat jij zoekt. Niet doen! Kijk naar jezelf."
"Ulixes zei: Helemaal mee eens. Daarnaast kan de persoon waarvan jij denkt dat diegene het zo goed voormekaar heeft ook on the low een verslaving hebben. Niet alles komt altijd aan het licht, daarom kun je je beter focussen op jezelf! Klik om te vergroten... Nee, je hebt soms werkelijk geen idee wat er zich achter de deuren van huizen afspeelt. Alles kan echt praktisch perfect lijken en bam... Echtscheiding en ineens wordt je verteld dat het al jaren heel erg slecht gaat. Dus gewoon beter helemaal niet jezelf vergelijken met anderen. Alleen met je (eerdere) zelf. Leeft ook nog eens veel prettiger. En ik weet trouwens heel goed dat dit lang niet altijd makkelijk is als je heel erg gewend bent om jezelf met anderen te vergelijken. Immers, we hebben (bijna) allemaal die ongemakkelijke puber fase meegemaakt waarin we on zelfbeeld vooral proberen te halen uit wat anderen van ons denken. Zoiets blijft bij meer mensen dan je denkt nog lang daarna hangen. Maar eenmaal beginnen te stoppen met jezelf te vergelijken met anderen geeft al zo'n rust."
"Ik tag @Spyro even voor je. Die weet geloof ik veel van GHB en mogelijk ook wat over out gaan daarop. Al zie ik haar de laatste tijd niet veel online. Zelf niet genoeg ervaring mee om je hier goed over te informeren. Klinkt wel erg naar. Hopelijk heb je gauw antwoorden en beterschap."
"N3K0 zei: @Spyro heeft toch ook een beetje afstand genomen van iedereen helpen met GHB problemen? Klik om te vergroten... O shit klopt ja, helemaal vergeten. Sorry @Spyro. Er zitten hier echter ook wel anderen met kennis ervan zie ik."
"Helemaal begrijpelijk @Spyro. Soms moet je toch voor jezelf kiezen, ook al wil je graag helpen. Daarnaast - en dit is hard - kun je mensen die niet écht beter willen worden niet helpen. De wens is er natuurlijk vanuit zo iemand, maar de drive erachter en de discipline is er niet. Als je zulke mensen gaat proberen te helpen zul je merken dat je ze op sleeptouw gaat nemen, terwijl zij alsnog ten onder gaan en jou dan ook nog meetrekken de afgrond in aan datzelfde sleeptouw. Natuurlijk gun je het iedereen uit die hel te komen want niemand verdiend zo'n miserabel bestaan, maar het kan nooit de bedoeling zijn in hun hel meegetrokken te worden. Het is een verschrikkelijk iets om zoiets mee te maken. Blij dat je deze keuze voor jezelf maakt en echt: als het moeilijk is om het verantwoordelijkheidsgevoel los te laten: blijf herhalen aan jezelf dat helpen goed is, maar dat het nooit ten koste van jezelf mag gaan. Bovendien, je hebt zo te lezen al zoveel mensen geholpen... Dit is het juiste ding om te doen."
"Spyro zei: Bedankt… Wie weet in toekomst wel weer. Maar ik ben gewoon op… Klik om te vergroten... Dan word je op een gegeven moment eigenlijk wel gedwongen om te stoppen met helpen en dat is voor het beste. Nu de tijd nemen voor jezelf. Als er 1 heel vreemd iets is dat ik heb geleerd de laatste jaren, is dat heel veel mensen niet beter WILLEN worden. Dat klinkt in eerste instantie heel erg raar, want wie wil nou niet ontsnappen uit een duidelijk helse situatie. En natuurlijk willen ze ook wel uit die situatie komen, maar dat is maar een flinterdun willen/wensen. Om ECHT te stoppen en/of te veranderen, moet je willen stoppen met je hele wezen en ook bereid zijn door het pijnlijke proces van stoppen heen te gaan. En dat laatste willen heel veel mensen gewoon niet. Ze willen er al uit zijn, ze willen niet het proces doorgaan. En dat is imo waarom het soms zo onbegrijpelijk kan lijken en zo frustrerend kan zijn dat mensen steeds aangeven te willen stoppen, maar maar nooit ECHT stoppen. Ze zijn nog niet op het punt aangekomen dat ze met elke vezel in hun lichaam willen stoppen. Pas als dat laatste het geval is, kun je iemand bijstaan in dat proces (als hij/zij dat wenst), maar zal alsnog diegene zelf de driving force achter het stoppen/beter worden moeten zijn."
"GHB en alcohol combineren wordt zeer afgeraden, omdat ze samen mogelijk voor ademhalingsproblemen zorgen. Ik lees dat dit al met kleine hoeveelheiden GHB kan gebeuren. GHB wordt vrij snel door het lichaam afgebroken. Na 8 uren is het in het bloed niet meer aan te tonen. Maar bij jou zit er dus maar 4 uren tussen. Ik zou het afraden om te combineren, maar er zitten hier echte GHB experts en die hebben er misschien een andere mening over."
"Raver zei: Na een chemische reactie kun je niet meer spreken van de stoffen die het vooraf waren. Ik durf te wedden dat er meer ingrediënten met een doodshoofd in andere drugs gaan die je zonder pardon gebruikt. Maar goed dat geef je zelf al aan. 🫢 Gootsteenontstopper is niks meer dan een sterk zout. Deze is PH neutraal gemaakt door de reactie dus ; het zal wel zout proeven. Klik om te vergroten... Dat klopt. Raver zei: Daar sta ik volledig achter. Meuk van de bovenste plank. Maar dan vooral omdat het zo verslavend is. Klik om te vergroten... Het is tricky spul en ik hoef het niet meer want zo bijzonder was het ook niet, maar het is niet per definitie meuk denk ik. Het hangt er erg vanaf of iemand er verslavinggevoelig voor is en of iemand het wel/niet verantwoord kan gebruiken met doseren en dergelijke."