Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"De Zandman zei: Goed rondkijken, Goed opletten! Dan zie je vanalles op dat gebied. Zo is er in de nabije omgeving van een afkick kliniek ook nogal eens een dealertje te vinden, die vaak van heel veel verschillende soorten drugs voorzien is. Klandizie te over, daar. Het enige probleem is dat de drugs daar naar binnen moeten worden gesmokkeld en dit is dan ook het moeilijkste van de af te leggen route tussen dealer, en een inmate gebruiker.. en zowaar, dit lukt ze! Soms op heel creatieve manier... Daar staat dan wel een stevige aanschafprijs tegenover. (Omdat het zo lastig is om binnen te krijgen) Bijvoorbeeld een Straatprijs x 3 is heel gebruikelijk. ( als ik dit zo mag omschrijven op df) Ik heb daar zelf geen ervaring mee gelukkig. Klik om te vergroten... Ik heb zelf in een afkick kliniek gezeten (oxycodon verslaving) (brijder) wat een grappenmaker daar. Iedereen zat daar zowat aan de drugs binnen. En als ik vroeg maar waarom zitten jullie dat hier ? Om af te kicken toch? Ohh nee hoor. Lekker warm onderdak, 3x per dag lekker eten. Douchen, schone kleren. Heerlijk. Dat was het antwoord. Vele die daar zaten kregen drugs gewoon super makkelijk naar binnen. Ze werden niet gecontroleerd niks."
"Jbruinsma zei: Jaa ik weet hoe het is in de detox egt kut. zacht uitgedrukt. Maar je moet blijfen denken ik doe het voor me gezondheid en voor de kleine natuurlijk. wat ik net las trouwens. en ik had het daar ook.echt moeilijk zag het soms niet meer zitten emzv en ik was ook verslaafd aan medicatie. En das het zwaarste om van af te kicken En het is een hel. Maar weet ceker dat als je zo denkt. Wat ik net zei, het je ceker gaat lukken. en hoop dat je er goed en wel uitkomt groetjes. Klik om te vergroten... Jeetje wat rot om te lezen. Mag ik vragen hoelang je er hebt gezeten voor het ergste voorbij was? Ik hoop echt dat ik hier niet langer als 3 a 4 weken hoef te zitten."
"Hoi allemaal, Inmiddels een paar maanden verder. Helaas een terugval gehad en toch weer aan de oxy gegaan nadat ik ook mijn moeder verloren ben paar weken terug. Dat was echt het toppunt, ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het niet elke dag gebruik enkel wanneer ik geen uitweg zie en even niks wil voelen. Ik krijg eigelijk alles wat eindigt op pam al van de huisarts maar ik krijg hier gewoon geen gewenst effect bij. Oxy is gewoon niet te doen/ betalen dus ik hoor echt graag van jullie naar advies wat ik als vervanging zou kunnen nemen. Aub ik weet dat ik ervan af moet blijven maar mij leven is gewoon afschuwelijk en alsof het niet erger kon ben ik nu beiden ouders kwijt binnen een paar maanden. Sorry zo sterk ben ik gewoon niet. Zodra ik zonder oxy zit wacht ik een paar dagen en dan neem ik weer suboxone (krijg ik maandelijks op recept) het helpt bij mij enkel tegen de ontwenning maar het haalt de trek in opiaten niet weg. Zou dit met methadon wel het geval zijn? Geen oordelen aub, ik lijd al genoeg."
"_shikantaza zei: Zoek goede therapie / hulp. Meer middelen is niet de oplossing. Daar raak je alleen maar verder van in de put met ook nog eens ontwenning in het verschiet. Klik om te vergroten... Ik vecht er al jaren tegen. Ik kan helaas niet teveel vertellen uit angst dat er hier mensen zijn die mijn verhaal herkennen. Ik ben uitbehandeld bij ggz, alle behandelingen wel gehad tot aan emdr etc. Ik heb me jaren sterk gehouden maar nuchter door het leven gaan is niet voor mij weggelegd. Ik krijg de ene klap ma de andere. Mijn ouderd waren alles voor mij en nu ben ik ze in zo een korte tijd kwijt. Het is nu ieder voor zich. Ik heb naast oxy nooit andere drugs of alcohol genuttigd. Ik lees vaak dat men moet afkicken van bezos, dat is mij gelukkig bespaard gebleven. Ik kan dat maanden slikken en dan stoppen zonder ontwenning. Misschien is mijn lichaam immuun geworden en ben ik alleen zwak voor opiaten. Ik weet het niet. Het is heel makkelijk te zeggen dat het niet de oplossing zit maar als jij al 10tallen jaren met jezelf in gevecht bent en een rug zak draagt van hier naar mexico en er duidelijk word gezegd we kunnen niks voor je doen. Op mentaal gebied speelt er veel en ook heb ik lvb wat alles zoveel zwaarder maakt."
"De Zandman zei: Sjongejonge wat heb je een zwaar leven, @Miems , dit valt allemaal niet mee, dat begrijp ik na het lezen van dit topic.... Je zoekt dus een roes. Methadon gaat je die roes niet geven, naast oxycodon zou ik niet weten wat je om die roes te kunnen krijgen, zou kunnen nemen. Soms gaat het leven niet zonder medicijnen, wat zegt de HA hierover? Klik om te vergroten... Je weet half niet hoe erg het is. De huisarts ziet me al aankomen, ik ga ook niet meer naar de eerste hulp ookal heb ik pijn. Ze denken meteen die wilt weer pillen scoren. Lag daar een keer de hele dag dood te gaan van de zenuwpijn en zelfs paracetamol wouden ze niet geven. Dus dat heb ik afgezworen. Pregabaline heb ik geprobeerd omdat men zei dat dat ook een roes kan geven maar niet bij mij in elke geval. Ik weet dat het niet de oplossing is maar voor nu om te overleven heb ik die roes gewoon nodig. Oxy is de enige die me dat tot nu toe geeft maar het is onbetaalbaar. Dus is er voor mij geen andere opties. Want naar de huisarts vaan en oxy vragen ze zien me al aankomen"
"Manu76 zei: Heel veel sterkte! Wat noem jij een roes en wat gebeurt er als je geen roes krijgt? Mediteren heb je zeker al geprobeerd en dagboek om dagelijks op te schrijven hoe je je voelt om te kunnen vergelijken of je je steeds beter begint te voelen na een aantal weken? Klik om te vergroten... Ik voel me dan heel ontspannen, alsof ik zweef. Ik denk nergens aan. Alleen al het idee dat ik het in huis heb geeft me al een goed gevoel. Maar het is helaas nier te betalen dus zoek ik een alternatief waarbij je geen naald nodig hebt. Ik heb naalden angst. Dagboek, mediteren, therapie 15 jr lang alles gehad. Niks helpt mij"
"OtherShore zei: Volgens mij zijn de meningen hierover verdeelt. Methadon geef in ieder geval een sterkere roes dan suboxone en dat is wat @Miems nu krijgt. Of het in de buurt komt van oxy weet ik niet. Hetzelfde geldt in principe voor suboxone. Ik zou methadon denk ik toch een kans geven, want anders kom je uit bij heroïne en dat lijkt me nog verwoestender. Klik om te vergroten... Van suboxone krijg ik geen roes en dat is volgens mij ook de bedoeling van dat medicijn. Die krijg ik elke maand van de huisarts. Maar ik heb er niet veel aan. Helpt tegen ontwenning maar haalt bij mij niet de trek van opiaten weg zoals ze beweren."
"OtherShore zei: Okay, dus is methadon dan geen betere optie? Klik om te vergroten... Ze doen heel moeilijk. Als je eenmaal bekend staat als verslaafde dan krijg je niks meer."
"Even wat meer info. Ik gebruik oxycodon niet dagelijks. Ik krijg naandelijk een hoop doosjes suboxone om de trek van oxy weg te halen alleen dar doet het niet in mijn geval. Mentaal heb ik zoveel aan mijn hoofd en mijn rugzak is zo zwaar dat ik uitbehandeld ben omdar geen enkel therapie in 15 jr tijd mij geholpen heeft. Ik krijg de ene klap na de andere. Mijn hart doet fysiek pijn en ben geketend voor het leven dat weet ik. Dus op momenten zoals nu verlang ik gewoon naar die roes/high om even niks te voelen. Geloof me aks ik mijn verhaal zou vertellen dan zouden sommige verbaasd zijn dat ik nog op mijn benen sta. Mijn hele leven bestaat uit trauma's. Benzos doen mij niks en soms slik ik ze maanden maar kan in een keer stoppen zonder ziek re worden. Ik gebruik oxy om de paar weken/maanden. Alleen de prijzen worden onmenselijk dus gewoon niet te betalen."
"Sterretje1984 zei: Ik mis mijn oxycodon als pijnstiller heel erg. Ooit 2 nekwerfels gebroken en daardoor altijd zenuwpijn. Maar doordat ik de oxy ging misbruiken en ik de roes lekkerder vond dan de pijnstilling besloten dat ik ermee moet stoppen. Want als ik de dosis neem die voldoende is als pijnstilling ga ik altijd na een tijdje weer misbruiken voor de roes. Kun jij de metadon aanraden als pijnstilling? Of geeft dat ook een roes? Ik wil namelijk een middel dat de pijn stilt maar geen roes geeft. Bij mijn huisarts, pijnspecialist en neuroloog kom ik niet verder. Die vinden het onzin dat ik wil stoppen met de oxycodon (zeggen dat een diabeet ook niet stopt met insuline, en dat ik dit zo moet zien). Heb elke 3 maanden een behandeling bij de pijnbestrijding wat de scherpe randen van de pijn af haalt maar pijnvrij ben ik alleen met oxycodon. Hiervoor naproxen en tramadol geprobeert maar dat werkt niet voldoende. Ook fentanyl geprobeert maar dat geeft meer bijwerkingen dan oxycodon dus ook niet heel wenselijk. Klik om te vergroten... In de kliniek waar ik zat zat er ook een man die aan de methadon zat om af te kicken van heroïne. Volgens hem was methadon nog erger om van af te komen dan oxycodon."