Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"njammèhh, zou ik zkr wel doen"
"ik ben die vriendin, en ik was dat van plan"
"als ze nog te jong zijn kan je het nooit zeker zijn. ik heb 4 planten, waarvan ik dacht toen ze jong waren dat er 2 mannetjes waren. had het mis bij 1 plantje, die toch een vrouwtje was. hoe je het kan denken bij jonge plantjes: -mannelijke plantjes zijn snel groter dan de vrouwelijke. -de vrouwelijke krijgen sneller bladgroei tussen de okselknoppen, vertakkingen -mannelijke plantjes zijn soms lichter van kleur. -de mannelijke krijgen onderaan snel gele blaadjes. -en de bladtenen vermeerderen sneller bij de vrouwelijken. (dus de vrouwelijke kunnen al blaadjes hebben met 7 tenen, terwijl de mannelijke er nog maar 5 heeft) maar pas planten wegdoen als je het zeker bent. want dit zijn maar vermoedens die je kunt hebben."
"SpacingBen zei: Me~plantu~isme~moat zei: als ze nog te jong zijn kan je het nooit zeker zijn. ik heb 4 planten, waarvan ik dacht toen ze jong waren dat er 2 mannetjes waren. had het mis bij 1 plantje, die toch een vrouwtje was. hoe je het kan denken bij jonge plantjes: -mannelijke plantjes zijn snel groter dan de vrouwelijke. -de vrouwelijke krijgen sneller bladgroei tussen de okselknoppen, vertakkingen -mannelijke plantjes zijn soms lichter van kleur. -de mannelijke krijgen onderaan snel gele blaadjes. -en de bladtenen vermeerderen sneller bij de vrouwelijken. (dus de vrouwelijke kunnen al blaadjes hebben met 7 tenen, terwijl de mannelijke er nog maar 5 heeft) maar pas planten wegdoen als je het zeker bent. want dit zijn maar vermoedens die je kunt hebben. Klik om te vergroten... Kan je dat echt zo zien? Hoe weet je dat? En ik maar moeite doen, mijn ogen scherp stellen, om te kijken of ie al wat meer vertakkingen kreeg/okselgroei/whatever :P Klik om te vergroten... uhm.. je kan het niet zien je kan het denken, hoe ik dat weet.. paar dingen gelezen en vooral gezien bij mijn plantjes. zijn maar dingen die ik beschrijf, die ik opgemerkt heb."
"graag gedaan"
"yuww iedereen, bennik weer met een vraag. planten (buiten) staan in volle bloei, mooie toppen, neemt minder water op, veel gele bladeren, ziet er wel nog vitaal, gezond uit. nu wordt het wel erg koud snachts en ging ik vragen of het een goed idee is om ze binnen te zetten (waar er wel niet zo veel licht is) en ofdat het aan te raden is datik ze nu zou oogsten om toprot te voorkomen. heb veel rondgezocht op internet en de ene site zegt datje je planten het best zo lang laat staan en de andere zegt datje ze moet oogsten om toprot te voorkomen. dus nu vraag ik jullie raad. thxx Luv you all -x-"
"heb 2 planten, volop in groei, kga eens zeggn hoe ik het gedaan heb in kkorte stappen: naar de winkel vragen achter hun beste zaai-stekaarde voor delicate zaden. vul een pot met die aarde maak een putje van 1 cm, wat water en hup zaad erin. 2 weken wachten, dan hupla ontkiemt, vanaf datie ontkiemt is, veel licht geven, zorg voor temperatuur tussen 16 - 26 graden, 24 graden is tbeste. ik gebruik lampen en bij mooi weer de zon. zo krijg je mooie plantjes en een hele tijd later is het dan opeens tijd om te oogsten, knip takken af, knip bladuitsteeksels af, zodat je de knoppen overhoudt, laat die 2-3 weken drogen in het donker tot ze goed grijs zijn. en knipafval kan je gebruiken voor dessertjes mee klaar te maken. kan zijn dame uitleg ni perfect is, maar met die informatie doe ik het."
"de opbrengst binnen: +- 300-500 gram per m2maar dit varrieert heel erg."
"yuuu, waar je dit het beste kon posten, was de crea hoek. maar swat, staat nu hier die white spirit is inderdaad schadelijk voor je. je zegt dat afspoelen niet gegarandeerd is, maaru, afspoelen zou toch geen probleem denk ik. was niet zo slim om white spirit te gebruiken. had je beter met gwn zeep ofzo proberen af te schrobben. je moet ook opletten met je folie. alluminiumfolie kan schadelijke gassen vrijgeven bij het branden ertegen. en die gassen inhaleren is slecht voor je longetjes en de rest daarbinnen. dus je antwoord op je vraag: white spirit inhaleren is erg schadelijk. dus mijn tip is: koop een pijpje, veel minder werk, veel meer zekerheid, of gwn de goeie oude methode : rollen, sparken en smokun"
"ze lijken zo hard op mijn planten. supr gwn"