Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsalcohol 21 + KAN TOCH NIET!!

alcohol 21 + KAN TOCH NIET!!

33 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
K
KrsLid
01-01-2024, 00:00
#1
hahaha idd laat die dealers met rust man :grin:
M
Miss-BehaviourLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hahahaha ik zit er niet mee, ik ben allang de 21 gepasseerd en al mijn vrienden ook.. :beer:
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Tja, in principe boeit t me niet heel erg veel ivm mijn lft. 23. Mja, ik gun jullie toch wel minstens het zelfde plezier als dat wat ik heb gehad.
d
dallandraLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mac... zei:
Tja, in principe boeit t me niet heel erg veel ivm mijn lft. 23. Mja, ik gun jullie toch wel minstens het zelfde plezier als dat wat ik heb gehad.
Klik om te vergroten...

das lief van je :grin:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#5
kijk mac nu, hij zuipt er flink op los :P

Maar zou dit anders zijn als hij 2 jaar geleden pas was begonnen met drinken? Zou hij op een andere manier aan veel alcohol komen?

Ik vraag me wel af of veel mensen niet minder gaan drinken voor hun 21e... zou best kunnen...

Op mijn 14e dronk ik niet vaak maar als ik dronk wel veel...

Op me 16e een tijdje EN heel veel EN heel vaak...

Weet neit hoe het zou zijn als je 21 moest zijn voor alcohol...

Als ze de leeftijd van wiet mar niet verhogen :wink: dit is tenslotte softdrugs eh :wink: Het verschil mag er zijn :P

Maja waarschijnlijk maken die leeftijden niet veel uit... Ik heb sinds ik blow vrijwel altijd aan wiet kunnen komen, waarom zou dit anders zijn met alcohol?
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Precies, denk dat de meeste ouders het ook wel goed zouden keuren als hun kids vanaf bv 16 jaar beginnen met drinken. Dan halen de ouders het zelfs nog wel in huis voor hun kroost of als ze een feestje willen geven. Dus tja, dan zal het wel niet echt een probleem opleveren.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Is dit alleen in nederland of ook in belgie?
d
dallandraLid
01-01-2024, 00:00
#8
volgens mij alleen in nederland...ze zijn het van plan,maar het is er nog niet door.
het heeft hier(in NL) in de krant gestaan.
m
michielxboxerLid
01-01-2024, 00:00
#9
dallandra zei:
speedsieweepy zei:
tjah eer dat voorstel er doorheen is ben ik togh al wel 18 aangezien zoiets altijd zoooo lang duurt bij ut ministerie gebeuren. :beer:
Klik om te vergroten...

haha en 21 ben ik al dus mij maakt t niet uit!
Klik om te vergroten...

mij zou dat wel uitmaken, stel je voor je gaat met een kennis/vriend/nicht/neef/broertje/zusje die jonger is dan jou lekker uit. Dan is het toch niet leuk als diegene niet mag drinken, terwijl diegene er wel mee om kan gaan en het niet mag!

lutz
d
dallandraLid
01-01-2024, 00:00
#10
michielxboxer zei:
dallandra zei:
speedsieweepy zei:
tjah eer dat voorstel er doorheen is ben ik togh al wel 18 aangezien zoiets altijd zoooo lang duurt bij ut ministerie gebeuren. :beer:
Klik om te vergroten...

haha en 21 ben ik al dus mij maakt t niet uit!
Klik om te vergroten...

mij zou dat wel uitmaken, stel je voor je gaat met een kennis/vriend/nicht/neef/broertje/zusje die jonger is dan jou lekker uit. Dan is het toch niet leuk als diegene niet mag drinken, terwijl diegene er wel mee om kan gaan en het niet mag!

lutz
Klik om te vergroten...

aangezien ikzelf meestal de jongste ben,is dit bij mij niet echt van toepassing.
M
Me~plantu~isme~moatLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hier heb ik het wel over Belgie,
maar ookal verhogen ze de leeftijd tot 21,
kdenk dater bij ons altijd wel winkeltjs blijven bestaan waar je je alcohol kunt kopen, zonder pasport of problemen over je leeftijd.
ik ben 15 en als er een serieus feestje gevierd moet worden, kanik altijd terecht in de kleine drank en sigarettenwinkeltjes in mijn buurt. mijn zus is 12 en zelf zei koopt haar drank daar zonder probs.
zeker als ze opengehouden worden door buitenlanders.
koop ik regelmatig(alleen bij feestjs e) wel vodka, jenever en andere sterke dranken zonder enige problims.

dus welke leeftijd ze erook op plakken. velen kijken er toch niet achter, als ze maar verkopen kunnen(geld ook voor sigaretten)
en anders zend ik gwn me moeder achter drank:)
m
michielxboxerLid
01-01-2024, 00:00
#12
spacekonijn zei:
hahaha vet krijg je weer allemaal straat dealers enzo :grin:

nee dat gaat helemaal niet werken in ons systeem en faalt keihard

ideetje van het cda ofzo?
Klik om te vergroten...

lijkt me kkgaar ID'tje doe dan 17 ofzo, ik begrijp soms wel dat mensen zestien te jong vinden, zie je zo'n ventje van 16 die eigenlijk 14 lijkt weetjewel zo kapot veel bier kopen. Ik bedoel als ze er 17 van maken kan ik het nog begrypen. Maar 21!:confused:

lutz
N
NicoleLid
01-01-2024, 00:00
#13
ben ook al 21 dus voor mij maakt het niet uit.
maar toch wel lullig voor de jongere mensen. vind dat af en toe een alcoholische drank toch echt wel moet kunnen op die leeftijd
r
roaren*Lid
01-01-2024, 00:00
#14
is dit alleen voor nederland of geldt dit ook voor belgie?
c
caravanbezoekerLid
01-01-2024, 00:00
#15
nou heb ik gvd gehoord dat ze de leeftijd om alcohol te kopen en te drinken naar 21 willen verhogen


is dit zo ??? op spuitne en slikken zeiden ze dit ook al
K
KrsLid
01-01-2024, 00:00
#16
we gaan echt teveel amerika achterna...spijtig
s
speedsieweepyLid
01-01-2024, 00:00
#17
ik had gehoord dat ze bier en wijn en minder sterke dranken naar 18 jaar en ouder wilden verhogen en dat 21 niet meer doorging ofzo. :confused:
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#18
hahaha vet krijg je weer allemaal straat dealers enzo :grin:

nee dat gaat helemaal niet werken in ons systeem en faalt keihard

ideetje van het cda ofzo?
d
dallandraLid
01-01-2024, 00:00
#19
ja,ik heb ook gehoord dat je voor alle alcohol,dus ook bier enz 18 moet zijn dan...niet 21
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#20
ehm, volgens mij mogen ze al geen sterke drank meegeven ook al ben je 18, en dan bedoel ik de echte sterke drank: wodka enzo

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."