Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Not gonna lie, heb niet alle 15 pagina's gelezen, dus hopelijk zit ik hier niet zomaar te herhalen wat een ander al gezegd heeft :P. Een inzicht die ik laatst had, specifiek naar psychedelica en MDMA toe, is dat wanneer je een voldoende grote dosis neemt er een balans gevormd wordt tussen je twee hersenhelften en het moment dat die twee in perfecte sync staan - lees hart (emotie) en hoofd (ratio) - dan bereik je wat ik de christus of Boeddha energie wil noemen. Ram Dass' guru sprak hier ook al over met hem, dat hij wel een "waarde" zag in wat een psychedelicum kan doen, maar dat je dit ook zonder kan en zou moeten bereiken zonder. Mijn persoonlijk gevoel gelooft dan weer liever dat Jesus' 40 dagen en 40 nachten in de woestijn met de uitdaging van de duivel "gewoon" een zware trip was. Denk wijnruit of ergot of whatever :P. Want menige trippers kunnen het duistere kantje van pakweg psilocybine beamen. En Siddharta zat in een veld Hennep toen hij verlichting bereikte, dus ja... ik zie er geen graten in om het al trippend te doen. En bovendien, verlichting is geen constante staat, maar eerder zoals je heel af en toe bewust ademhaalt en het dan weer vergeet en het weer automatisch gaat. Zelfbewustzijn werkt volgens mij ook zo. Verlichting gaat er niet om dat de Syssifus arbeid fysiek of mentaal lichter wordt, het gaat erom dat je de steen omarmd terwijl je 'm omhoog duwt. Dat ondanks dat je niet anders kan dan hem omhoog duwen, je alsnog zegt van ik kies om hem te duwen en ik ben er ok mee."
"Raver zei: Die huisarts in opleiding hier denkt t allemaal wel even te weten. Mega ergerlijk. Ze zouden me hier liever in een delier zien dan dat ze me iets geven voor het slapen. Klik om te vergroten... Bah wat naar voor je om van dat soort persoon af te moeten hangen Raver zei: Vandaag nog.. Reikte en klankschalen. Plus de liefde van m'n vriendin. Klik om te vergroten... Da's het beste medicijn!"
"OMG! Ik was al trots dat er uberhaupt iets groeit op mijn cakes, laat staan een volledige canopy. Nu ben ik wel heeeeeel geinteresseerd hoe je dat er vanaf hebt gebracht ^^. Zelf ben ik met 2 projectjes bezig: Natalensis en Pan. Cyans TTBVI. Beiden volgens de laatste versimpelde methode van GordoTEK: broed mengen met bulk in een bak die drijft op eenzelfde bak met water in en een aquarium verhitter op 28 graden. Eens gekoloniseerd de deklaag aanbrengen en dan gewoon 3x per dag bevochtigen. De pan cyans is intussen aan de tweede oogst bezig. De eerste oogst was ik eigenlijk niet thuis en dus hebben ze niet voldoende water gekregen, deze keer autistisch te werk gegaan en de flush is al veel groter, maar nowhere near jouw resultaten. Wat een paddenstoelen porno van jou zeg Bij de Natalensis lette ik er wel op dat die tegen het vliegenraam aan gingen groeien, dus daar heb ik die erfa gehaald en het deksel er gewoon opgezet waardoor de vochtigheid binnen blijft en dit lijkt ook te lukken."
"Kriel zei: Thanks 😊 het heeft flink wat tijd en werk gekost om deze resultaten te behalve, en heel veel mislukte tubs.. Ik ben tegen heel veel problemen aangelopen in het hele proces maar de laatste maanden zijn de resultaten stabiel en lijken de problemen opgelost. Als je specifieke vragen hebt kan je altijd een bericht sturen 😁 Super tof om te zien dat je met succes pan cyans kweekt, is mij tot nu toe nog niet gelukt. May the fungus be with you 🍄 Klik om te vergroten... Ja hier ook hit and miss hoor, maar sinds ik een zelfgemaakte laminor flow hood heb, lijkt alles iets beter te lukken. Maar ik heb nog steeds ettelijke potten mais die ik moet wegkieperen omdat er toch besmettingen zitten. Maar ook dit zorgt er bizar genoeg voor dat ik me nog meer vastbijt en het steeds beter wil doen. Aan agar plates ben ik nog niet toe. Ik heb nog enkele spuiten met liquid culture die ik wil laten verder groeien in een grotere bokaal. Voorlopig lukte het om verse liquid culture te gieten in een bokaal die volledig was gekoloniseerd en die ik net ervoor had geleegd. Het leek me aannemelijk dat er nog voldoende in de bokaal hing om die liquid culture te activeren. En dat bleek correct, maar ik weet niet hoeveel keer je dit kan herhalen alvorens je het mycelium uitput. Zelfde met een graan transfer, da's ook al gelukt . En mag ik vragen welke soorten je allemaal succesvol hebt gekweekt op die foto's? En met welk graan boek jij het beste resultaat? Ik gebruik popcorn, maar het gaat toch wel vaak mis."
"Dag beste mensjes! Vorig jaar heb ik voor het eerst een growkit gekocht en dat is zo goed meegevallen dat ik de smaak voor zelfkweek volledig te pakken had. Echter, ik had het niet serieus aangepakt (geen steriele omgeving, geen ontsmettingsalcohol, ...). Een recipe for disaster dus! Intussen veel meer over dit onderwerp gelezen en ook ontdekt dat er methoden bestaan waarbij je eigenlijk geen snelkookpan hoeft. (ik woon namelijk erg klein en zo'n blaft wil ik niet in mijn kitchenette). Ik heb namelijk gezien dat menig webshop reeds gesteriliseerde rogge verkopen. Ik heb 2 zakken van 3 liter besteld. Vervolgens heb ik een sporenspuit van McKenaii besteld. Dit is 20ml en zou in principe voldoende moeten zijn om die twee zakken graan te bevruchten. Intussen een opbergbox van de action omgetoverd tot still-air-box. Verder ben ik van plan om mijn bulk in 4 opbergboxen te verdelen van 10 liter. Die wil ik in 2 grotere opbergboxen zetten in water met een aquariumverwarmer. Voor het bulksubstraat ga ik kokos en vermiculiet gebruiken. Ik had een handige calculator online gevonden om een idee te hebben hoeveel ik moet bestellen: Coco Coir / Vermiculite Calculator Coco Coir / Vermiculite Calculator. Used to determine the amount of coco coir, vermiculite, gypsum powder, grain, water, and other necessary ingredients for the creation of grain spawn and bulk substrate in order to cultivate mushrooms at home. oneearthmushrooms.com Ik heb wel een vraag over gips en/of kalk. In de action zag ik tuinkalk liggen voor 1 euro/kg. Kan ik dit gebruiken als "gypsum" of heb ik het helemaal mis? Wat zou ik hiervoor kunnen gebruiken en waar kan ik dit vinden? *edit* Ik (denk) dat het gips in kwestie calciumsulfaat is. Dat lijkt men bij bier, tofu en in aquaria ook te gebruiken en kost gelukkig maar iets van 6 euro voor een kilo. Ik zou graag alles netjes bijhouden in deze post met progress updates en foto's en zo"
"De twee zakken graan zijn intussen geïnoculeerd. Ik heb twee plastieken dozen van 10l gestapeld. In de onderste zit een verwarmingsmat die de temperatuur hopelijk stabiel genoeg houdt in afwachting van de aquariumverhitter. In de bovenste doos zitten de twee zakken graan. Op die manier zitten de zakken niet rechtstreeks tegen de mat. En ik heb er een kartonnen doos rond gezet zodat alles mooi in het donker staat!"
"Kriel zei: Ik durf niet te zeggen of deze tuinkalk geschikt is. Ik weet wel waar je de “juiste” kan bestellen maar ik weet niet of het tegen de regels is deze bron te benoemen. Het is een Nederlandse website waar supplies worden verkocht voor de kweek van eetbare paddestoelen als bijvoorbeeld oesterzwammen. Klik om te vergroten... Ik denk dat ik wel weet welke site je bedoelt . Denk dat zij ook gesteriliseerde rogge verkopen trouwens Kriel zei: Mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag. Heb inmiddels flink wat ervaring opgedaan en flink wat mogen oogsten. Klik om te vergroten... Dankjewel! Neo-Shulginist zei: k heb altijd met zeer veel tevredenheid gekweekt op gesteriliseerde rogge zonder andere toevoegingen. Ik zou die tuinkalk dus gewoon laten voor wat het is. Klik om te vergroten... Da's duidelijk. Dankjewel voor de tip!"
"Neo-Shulginist zei: Met deze hoeveelheid aan rogge kan het wel gaan lonen om zelf een snelkookpan te kopen. Die dingen zijn niet extreem duur (denk aan 60-80 euro). En je kan er ook heerlijke linzensoep of stoofvlees mee maken. Klik om te vergroten... Welke zou je aanraden of is dat ook een vendor benoemen? Hier even een leuke update: Intussen heb ik de aquariumverwarmer ontvangen en heb ik er een dubtub van gemaakt. De 2 rogge zakken zitten elk in een aparte doos in een grotere doos met water. De methode lijkt te werken, want er lijkt leven in de brouwerij van 1 zak. Bij die zak had ik wel gezorgd dat hij verhoogd staat van de onderkant van de doos. Bij de andere zak zat ie gewoon in de doos. Heb hem nu verhoogd en benieuwd of ie wat gaat doen."
"jam zei: En zijn ze er al ondertussen? Klik om te vergroten... Beide zakken zijn gaan schimmelen. Ik begrijp niet goed wat er mis is gegaan. Ben nogal gefrustreerd want er kruipt toch steeds redelijk wat tijd en middelen in om deze hobby mogelijk te maken en het is me nog steeds niet gelukt. Back to grow kits for now :/ EDIT: Ik heb een vermoeden dat er teveel vochtigheid was, waardoor dat de luchtfilters niet alle contaminatie tegen konden houden. Als ik het nog eens probeer wacht ik liever op een warmer klimaat zodat ik niet moet prielen met verhitters etc. Had anderen gezien die succesvol warmtematten gebruikten. Ach ja, I tried."
"@C. Ubensis Bedankt voor de moed om dit hier te delen! Ik hoop dat de dingen intussen opgeklaard zijn voor je. Zelf herkende ik me enorm in jouw verhaal en ben ik zelf eigenlijk ook het noorden kwijt, en dat ook al een paar jaar. Het is ongeveer begonnen na de covid periode met een burn-out. Dat manifesteerde zich vooral in paniekaanvallen tijdens het weekend over maandag terug naar school (leraar) te gaan en enorme zelf-haat. Ik had destijds het gevoel dat ik zoveel delen van mijn leven had geleefd als pleaser en dat ik helemaal niet herkende wie ik leek te zijn? Ik voelde me verloren en wou een nieuwe richting uit met mijn leven, maar leek niks te vinden die mij hieruit kon halen. Bovendien een hele zooi met vaste benoeming, waardoor ik geen uitkering kreeg en dus ook geen kans op een heroriëntatie van beroep. Ik zie in dat mijn toenmalig gebruik en ontdekking van allerhande psychedelica mij toen mede de dieperik in hebben gejaagd, omdat ik precies dissocieerde van het leven en constant weg wou zijn. Therapie hielp destijds niet, en ik voelde ergens aan dat mijn huisarts mij thuis liet zolang ik naar een psycholoog ging, ook al had ik niet het gevoel dat dat hielp. Sterker nog, ik had het gevoel dat we er met praattherapie niet gingen uit geraken. Mijn "oplossing" destijds was om alles even op hold te zetten en om mijn biezen te pakken op een fiets en om helemaal naar Turkije te rijden, daar een vliegtuig op en dan richting India verder fietsen tot het ophoudt. Goed, dat heb ik dus effectief gedaan en best trots op. Maar ik was destijds niet voorzien op de knagende vraag "en wat als ik terugkom?". Toen kwam ik ongeveer 2 jaar terug zwaar depressief en gedesillusioneerd bij mijn moeder terecht, ook het grijpen naar middelen kwam terug. Na enkele maanden leerde ik mijn probleemgeval ex kennen waar ik momenteel door de pijn van de scheiding ga, maar dit komt ten einde. EDIT: Juist, zij was destijds net verliefd geworden op dat avontuurlijk en vrijzinnig kantje van me. En paradoxaal genoeg zijn we toch gewoon een relatie aangegaan van huisje boompje tuintje terwijl we dat schijnbaar beiden verwierpen. Het kwam er pas uit bij een koppeltherapiesessie dat ik teveel had opgegeven voor haar en dat het nu aan haar was om ook dingen in het schaaltje te leggen. Nja toen steigerde ze eens en gooide ze me nog eens buiten... Dit is intussen geleden van de vorige zomer en ik heb het nog laten aanslepen tot vorige week. In die twee jaar met haar vertoonde ik nog steeds dezelfde patronen en was werk nog steeds een moeilijkheid. Steeds lijkt het erop dat terug naar school de enige optie is en tegelijkertijd kan ik dat totaal niet aan. In onze relatie was ze ook onduidelijk naar haar houding over middelen: als we het samen deden was er niks aan de hand, maar als ik dan eens alleen iets nam, dan was ik de junk. Intussen ben ik nog steeds aan het vechten met de papieren om eindelijk een uitkering te krijgen, zodat ik eindelijk een andere weg kan inslaan, hopelijk. Maar dit alles duidt mij opnieuw op de hamvraag of ik daar wel überhaupt zin in heb. Ik voel nog steeds dat gevoel dat ik me weer schik naar wat een ander mij toewenst en dan voel ik weer dat pleasen. Ergens zou ik liever terug verdwijnen op de fiets en van dag tot dag leven zoals ik toen deed. Ik besef dat dit geen houdbare long-term commitment is, maar dit was de puurste essentie van mezelf die ik de afgelopen jaren heb mogen ervaren zonder enige middelen. Sinds ik van haar weg ben, moet ik zeggen dat ik wel veel gezonder omga met mijzelf en het gebruik van middelen. Ik herken de valkuil en negeer de verleiding: meestal ga ik dan eerst eens naar buiten om een wandeling te maken of wat te sporten en dan heb ik al een natuurlijke dopamine boost. Ik ben trouwens sowieso van plan om mijn volledige voorraad aan wat ik nog heb mee te geven aan pa om in zijn kelder weg te stoppen. Maar ja. Ook de weg goed kwijt dus :/"