Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoi allemaal, Ik vraag me af of het gebruik van drugs jullie heeft veranderd. Ik besef me dat dit een best abstracte vraag is en dat 'drugs' een nogal breed begrip is. Bovendien ben ik me bewust van het feit dat er aan deze vraag ook meteen wat aannames (over o.a. identiteit) kleven. Toch ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen en inbreng. Enkele vragen om het misschien wat concreter te maken: Heb je het idee dat je 'persoonlijkheid' is veranderd na één of meerdere ervaringen met drugs? Is je 'wereldbeeld' veranderd na één of meerdere ervaringen met drugs? Is je gedrag veranderd na één of meerdere ervaringen met drugs? Zo ja, welke drugs hebben de grootste invloed gehad op je persoonlijkheid en/of gedrag? Ik heb ook een poll, op basis van de 'Big Five personality traits', bijgevoegd. Ik heb geen idee of het daadwerkelijk iets zal toevoegen, maar misschien kan de uitkomst wel interessant zijn. Bedankt!"
"Bedankt allemaal! Ik vind het erg boeiend om jullie (uitgebreide) posts en ervaringen te lezen. Ik snap ook dat het moeilijk (of eigenlijk onmogelijk) is om een 'oorzakelijk verband' te leggen tussen drugsgebruik en eventuele veranderingen. We worden allemaal vanzelf wat ouder en met een beetje geluk ook wijzer. Ik vind het ook mooi om te zien dat, op dit moment, de optie 'Ik ben meer 'friendly/compassionate' (A) dan voorheen' de meeste stemmen heeft. Nogmaals bedankt voor de reacties!"
"Ik wil wat meer gaan experimenteren met drugs/psychedelica, maar ik twijfel nog wat over de volgende stap. Ik snap dat er niet één vaste logische volgorde is en dat het lastig is om verschillende drugs met elkaar te vergelijken, maar misschien hebben jullie toch nog wat tips of advies voor me. Ik ben vooral geïnteresseerd in (legale) hallucinogenen. Op dit moment ben ik ook erg benieuwd naar drugs met een dissociatieve werking. Zelf dacht ik aan DXM, Salvia Divinorum of een hogere dosis truffels (ik heb nu slechts ervaring met 10 gram). Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Is DXM de moeite waard of heeft DXM zijn populariteit vooral te danken aan het feit dat het lange tijd erg makkelijk verkrijgbaar was? Is het verpulveren van de bolletjes in Daro Retard capsules nog steeds de beste methode? Ik las dat het kauwen van Salvia niet echt effectief is en dat er daardoor vaak wordt gekozen voor een waterpijp/bong. Nu ben ik niet zo'n fan van roken en ik twijfel al een tijdje om een vaporizer aan te schaffen. Dit is echter een vrij dure investering aangezien ik er voor Salvia eentje nodig heb die een temperatuur van 240 °C kan bereiken. Heeft iemand toevallig ervaring met beide methodes (roken en kauwen) om Salvia te gebruiken? Is het verschil tussen deze methodes echt zo groot? Of heb ik misschien iets over het hoofd gezien, zoals bijvoorbeeld mescaline, dat ik beter eerst kan gebruiken? Bedankt!"
"Psychedelibee zei: Als je vooral benieuwd bent naar dissociatieven dan valt truffels eigenlijk af. DXM is eigenlijk best leuk hoor, het is een beetje een aparte dissociatief aangezien het ook sterk op je serotonine werkt en dus wat minder verdovend is dan de meeste andere dissociatieven. Maargoed best leuk spul dus en het heeft ook verschillende plateaus afhankelijk van de dosering. Je kunt die bolletjes het beste crushen en dan weer terug in de capsule stoppen. Salvia werkt veel heftiger als je het rookt, het verschil is echt gigantisch. Dat komt overigens ook deels omdat je met roken makkelijk een concentraat kunt gebruiken ipv de normale bladeren. Met een concentraat roken ben je 5 tot 10 minuten echt totaal van de kaart. Met kauwen ben je 30 tot 60 minuten een beetje dromerig maar heel bijzonder is het niet. Als het niet perse dissociatief hoeft te zijn kun je zeker ook truffels in een hogere dosering gaan proberen. Klik om te vergroten... Bedankt! Ik denk dat ik zowel een portie truffels als DXM bestel. Dan kan ik weer even vooruit en heb ik nog zeeën van tijd om me te verdiepen in vaporizers. SkittlesAndMe zei: 1. Ik zou gewoon even wat tripreports lezen. Dan weet je heel snel wat je leuk lijkt. 2. Daarna koop je datgeen wat je opviel 3. Drugs opeten, roken of snuiven 4. Hoezee Klik om te vergroten... Haha, bedankt voor je stappenplan. Misschien maak ik het inderdaad ingewikkelder dan het eigenlijk is."
"Liefhebbertje zei: Beste drugs on geil te worden Een onwijs leuke meid die je oer gevoel los maakt Kan geen drugs tegen op Klik om te vergroten... Vooral in combinatie met een paar dagen van tevoren geen sex/masturbatie."
"Ik gebruik vitamine B12, vitamine D (in de winter), algenolie & creatine. Als ik weinig of geen sojamelk heb gedronken, dan pak ik ook nog een supplement met calcium. Bovendien heb ik ook nog een potje met vitamine C & zink staan dat ik neem als ik het toevallig zie staan."
"Ik leef nu ruim een jaar veganistisch en ik kan het eigenlijk iedereen aanraden. Het is gezond, het zorgt voor veel minder dierenleed, het heeft een veel lagere klimaatbelasting t.o.v. dierlijke producten en ik heb een heleboel nieuwe recepten en ingrediënten (tempeh!) ontdekt. Ik ben dus, zoals je misschien aan bovenstaande sales pitch kunt opmaken, vrij enthousiast over veganistisch eten en leven. PakTaxi zei: Veganist is toch iemand die bijvoorbeeld ook geen eieren eet? En nog een paar andere dingen die vegetariers bijvoorbeeld wel eten. Wat is bijvoorbeeld de reden dat ze geen eieren eten? Klik om te vergroten... De leefomstandigheden van 'normale' (scharrel)kippen zijn, ondanks het positieve beeld dat scharrelen bij veel mensen oproept, behoorlijk slecht. Bovendien wordt 50% van de kuikentjes gedood omdat de haantjes geen eieren kunnen leggen en ook niet productief genoeg zijn om vetgemest te worden voor de vleesproductie. Sommige vegatariets/veganisten doen het echt wel voor de show en natuurlijk een groot deel niet. Maar kan me zoooo en zoooooo irriteren aan die showpeople. #bewust #vegan #healtylifewantikbeneenveganenjijniet. Klik om te vergroten... Ik heb hier een beetje gemengde gevoelens over. Aan de ene kant juich ik het natuurlijk toe en ieder stukje vlees dat niet wordt gegeten is winst, maar aan de andere kant zie ik ook dat dat veel mensen door zulke posts op Instagram of Facebook totaal verkeerde verwachtingen krijgen. Ze gaan dan vegan/plantaardig eten omdat ze denken dat dit een soort wonderdieet is om snel fit te worden en af te vallen. Zo werkt het natuurlijk niet waardoor ze het veganistisch/plantaardige dieet na een paar weken weer volledig opgeven en weer teruggaan naar hun oude levensstijl."
"Liefhebbertje zei: Oke dan had ik het mis Klik om te vergroten... Hey Liefhebbertje, Existentiële vragen en dilemma's blijven lastig en ik denk dan ook niet dat er één juist antwoord is. Je bent hier op dit moment misschien in de minderheid, maar je hebt het niet mis. Misschien denken we er allebei in de toekomst heel anders over."
"Ik volg dit topic en de vragen van Dacide ook met interesse. Bedankt allemaal! dacide zei: Nog een vraag: In topics over ALD-52 wordt tevens vaak gesproken over AL-LAD. Ook een soortgelijke stof. zijn er ervaringsdeskundigen hier, die beide stoffen al eens geprobeerd hebben? Klik om te vergroten... Ik zou aan deze vraag ook nog 1p-lsd willen toevoegen. Begrijp ik het goed dat al deze RC qua werking en chemische structuur erg weinig van elkaar verschillen? Zo ja, is het dan verstandig om de oudste variatie (volgens mij is dat ALD-52 in het geval van LSD) aan te schaffen omdat hier waarschijnlijk meer ervaring mee is opgedaan? Ik vind het wel echt jammer dat LSD illegaal is, want de wereld van research chemicals en het gebrek aan onderzoek zit me toch (nog) niet helemaal lekker."
"Goedendag DF-ers, Ik heb gisteren cannabis via bong gerookt en dat viel eigenlijk wat tegen. Het gebruik van een bong lijkt zo eenvoudig, maar ik kwam er al snel achter dat ik me op sommige praktische zaken niet had voorbereid. Nu vraag ik me dan ook af of ik het wel op de juiste manier gebruikt heb. 1. In hoeverre moet je de wiet fijn maken en aandrukken? Ik heb de wiet (0.5 gram) gisteren namelijk enkel een beetje uit elkaar getrokken, de bowl gevuld met deze kleinere stukjes en vervolgens de boel lichtjes aangedrukt zodat er nog wel voldoende lucht doorheen kan. Is dit de goede manier of moet je het fijner maken en een grinder gebruiken om de bowl te vullen? 2. Hoe vaak moet je de bowl opnieuw aansteken en het 'bong ritueel' herhalen? Moet je doorgaan totdat er geen rook meer vanaf komt, totdat alle wiet volledig verkoold is of is de meeste THC er wel uit na een paar keer oplichten? Ik heb hem gisteren, denk ik, zo'n 6 tot 8 keer opnieuw aangestoken. Al is mijn bong is wel vrij klein. 3. Moet je de bowl bovendien een keer 'opschudden' zodat de wiet die onder in de bowl zit naar boven komt en deze makkelijker te verbranden is? Ik heb nu namelijk het idee dat er nog wat groene ongeschonden stukjes onder in de bowl zitten. Ik weet dat ik het niet helemaal verkeerd heb gedaan want ik voelde dat 'het iets deed', maar deze effecten vielen eigenlijk vooral wat tegen. Het voelde een beetje als een opkomende psilocybine trip; een beetje gaar, maar dan wel met een vleugje paranoia, dysforie en honger. 4. Was de dosis (0.5 gram) te laag of zijn de effecten gewoon vrij subtiel? Het is prima als cannabis niets voor mij blijkt te zijn, maar THC heeft op papier een unieke werking waar ik toch wel nieuwsgierig naar ben. Ik wil het wel een 'goede en eerlijke kans' geven voordat ik er een mening over heb en het afschrijf. 5. Ik ben zelf eigenlijk ook vooral geïnteresseerd in hallucinogenen en drugs die invloed hebben op je denkwijze en perceptie. Heeft cannabis, volgens jullie ervaring, ook zo'n effect of wordt cannabis vooral gebruikt voor het 'lekkere gevoel'? 6. Ik heb nu nog ongeveer één gram wiet over. Hoe zal ik dit gaan gebruiken? Ik ben geen roker, dus misschien wil ik er edibles van gaan maken. Is dat aan te raden? Pfoeh, dat zijn meer vragen geworden dan ik had gepland! Hopelijk kunnen jullie er een (paar) beantwoorden. Alvast bedankt en een fijn (paas)weekend!"