#1
Goedendag DF-ers,
Ik heb gisteren cannabis via bong gerookt en dat viel eigenlijk wat tegen. Het gebruik van een bong lijkt zo eenvoudig, maar ik kwam er al snel achter dat ik me op sommige praktische zaken niet had voorbereid. Nu vraag ik me dan ook af of ik het wel op de juiste manier gebruikt heb.
1. In hoeverre moet je de wiet fijn maken en aandrukken? Ik heb de wiet (0.5 gram) gisteren namelijk enkel een beetje uit elkaar getrokken, de bowl gevuld met deze kleinere stukjes en vervolgens de boel lichtjes aangedrukt zodat er nog wel voldoende lucht doorheen kan. Is dit de goede manier of moet je het fijner maken en een grinder gebruiken om de bowl te vullen?
2. Hoe vaak moet je de bowl opnieuw aansteken en het 'bong ritueel' herhalen? Moet je doorgaan totdat er geen rook meer vanaf komt, totdat alle wiet volledig verkoold is of is de meeste THC er wel uit na een paar keer oplichten?
Ik heb hem gisteren, denk ik, zo'n 6 tot 8 keer opnieuw aangestoken. Al is mijn bong is wel vrij klein.
3. Moet je de bowl bovendien een keer 'opschudden' zodat de wiet die onder in de bowl zit naar boven komt en deze makkelijker te verbranden is? Ik heb nu namelijk het idee dat er nog wat groene ongeschonden stukjes onder in de bowl zitten.
Ik weet dat ik het niet helemaal verkeerd heb gedaan want ik voelde dat 'het iets deed', maar deze effecten vielen eigenlijk vooral wat tegen. Het voelde een beetje als een opkomende psilocybine trip; een beetje gaar, maar dan wel met een vleugje paranoia, dysforie en honger.
4. Was de dosis (0.5 gram) te laag of zijn de effecten gewoon vrij subtiel?
Het is prima als cannabis niets voor mij blijkt te zijn, maar THC heeft op papier een unieke werking waar ik toch wel nieuwsgierig naar ben. Ik wil het wel een 'goede en eerlijke kans' geven voordat ik er een mening over heb en het afschrijf.
5. Ik ben zelf eigenlijk ook vooral geïnteresseerd in hallucinogenen en drugs die invloed hebben op je denkwijze en perceptie. Heeft cannabis, volgens jullie ervaring, ook zo'n effect of wordt cannabis vooral gebruikt voor het 'lekkere gevoel'?
6. Ik heb nu nog ongeveer één gram wiet over. Hoe zal ik dit gaan gebruiken? Ik ben geen roker, dus misschien wil ik er edibles van gaan maken. Is dat aan te raden?
Pfoeh, dat zijn meer vragen geworden dan ik had gepland! Hopelijk kunnen jullie er een (paar) beantwoorden.
Alvast bedankt en een fijn (paas)weekend!
Ik heb gisteren cannabis via bong gerookt en dat viel eigenlijk wat tegen. Het gebruik van een bong lijkt zo eenvoudig, maar ik kwam er al snel achter dat ik me op sommige praktische zaken niet had voorbereid. Nu vraag ik me dan ook af of ik het wel op de juiste manier gebruikt heb.
1. In hoeverre moet je de wiet fijn maken en aandrukken? Ik heb de wiet (0.5 gram) gisteren namelijk enkel een beetje uit elkaar getrokken, de bowl gevuld met deze kleinere stukjes en vervolgens de boel lichtjes aangedrukt zodat er nog wel voldoende lucht doorheen kan. Is dit de goede manier of moet je het fijner maken en een grinder gebruiken om de bowl te vullen?
2. Hoe vaak moet je de bowl opnieuw aansteken en het 'bong ritueel' herhalen? Moet je doorgaan totdat er geen rook meer vanaf komt, totdat alle wiet volledig verkoold is of is de meeste THC er wel uit na een paar keer oplichten?
Ik heb hem gisteren, denk ik, zo'n 6 tot 8 keer opnieuw aangestoken. Al is mijn bong is wel vrij klein.
3. Moet je de bowl bovendien een keer 'opschudden' zodat de wiet die onder in de bowl zit naar boven komt en deze makkelijker te verbranden is? Ik heb nu namelijk het idee dat er nog wat groene ongeschonden stukjes onder in de bowl zitten.
Ik weet dat ik het niet helemaal verkeerd heb gedaan want ik voelde dat 'het iets deed', maar deze effecten vielen eigenlijk vooral wat tegen. Het voelde een beetje als een opkomende psilocybine trip; een beetje gaar, maar dan wel met een vleugje paranoia, dysforie en honger.
4. Was de dosis (0.5 gram) te laag of zijn de effecten gewoon vrij subtiel?
Het is prima als cannabis niets voor mij blijkt te zijn, maar THC heeft op papier een unieke werking waar ik toch wel nieuwsgierig naar ben. Ik wil het wel een 'goede en eerlijke kans' geven voordat ik er een mening over heb en het afschrijf.
5. Ik ben zelf eigenlijk ook vooral geïnteresseerd in hallucinogenen en drugs die invloed hebben op je denkwijze en perceptie. Heeft cannabis, volgens jullie ervaring, ook zo'n effect of wordt cannabis vooral gebruikt voor het 'lekkere gevoel'?
6. Ik heb nu nog ongeveer één gram wiet over. Hoe zal ik dit gaan gebruiken? Ik ben geen roker, dus misschien wil ik er edibles van gaan maken. Is dat aan te raden?
Pfoeh, dat zijn meer vragen geworden dan ik had gepland! Hopelijk kunnen jullie er een (paar) beantwoorden.
Alvast bedankt en een fijn (paas)weekend!