Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Nog niet op gelet, dus ik vermoed niets speciaal, wat echt als stopwoord kan gezien worden. Wel wil ik altijd iedereen gerust stellen, wil ik dat iedereen zich vermaakt en verontschuldig ik mij meer. Maar deze kenmerken zitten sowieso al in mijn karakter, dus worden enkel sterker. Voornamelijk omdat ik een vrij grote mensenkennis heb, en rapper dan anderen merk hoe iemand zich voelt of wat hij/zij wenst te bekomen. Ookal zal mensen hun reactie altijd zijn 'maar neen' of 'je moet je niet verontschuldigen daarvoor' enzovoort. Maar stel dat je het niet doet, dan loopt het af, zoals ik het voorspeld had."
"Als kind ligt uw smaakpatroon nog volledig anders. Zo zullen vele kleine kinderen geen witloof lusten. Omdat dergelijke smaken voor hen instinctief ervaren worden als zijnde giftig o.a. En bier is een smaak die daar enigszins aan gelinkt is. Veel heeft natuurlijk ook opvoeding te maken, het eetpatroon van het gezin, tv (bvb: samson lust ook geen spruitjes, bah vies), enz. Maar zonder in kastjes te willen denken, zit het een beetje in onze cultuur ingebakken. Zo zullen mannen rapper geacht worden bier te drinken, en vrouw het niet te lusten. Zo zie ik de meeste vrouwen witte wijntjes, cava of cocktails drinken, in het "beste" geval een kriek. Een lesbiënne van het mannelijke type zal al rapper bier drinken en een vrouwelijke homo de vrouwendrankjes. De uitzonderingen bevestigen de regel natuurlijk. Dus als jonge kerel, zal je al rap wel eens een pintje drinken. Maar de meesten vinden het dan echt niet lekker. Maar bij mij persoonlijk had ik er na een tijdje echt wel eens zin in. En zeker niet om te drinken in het algemeen, maar dan echt in een pint (de smaak). Is bovendien ook iets dat bij de goedkopere dranken (vooral vroeger dan :P) gerekend wordt, dus om uit te gaan, kom je al rap bij wijn-bier, kriek, cola of water uit als jongeling(e) met bescheiden budget. Natuurlijk associeer je het op de duur met gerechten, bvb frieten/patat met een pint enz Al smaakt voor mij dan nog altijd een cola het best. Bier heeft ook een rijke geschiedenis, net als dranken als whiskey, wijn, rum, gin, ... Dus voor mij is het zelfs een passie om altijd eens iets nieuws te proeven. Maar echt aanleren om het te lusten, lijkt mij niet zo. En dan drink je toch gewoon wat je lust? Al lusten vele vrouwen het niet op vooroordelen en verwachtingspatroon, want er is zo een diversiteit, dat iedereen wel iets zal lusten. Al zeggen de meeste vrouwen dan wel: 'ja maar, alleen die geur al en dat schuim ...'. Deze zijn moeilijk te bekeren."
"La Chouffe en Tripple Chimay."
"Hoh, maar dan kan ik er nog noemen hoor. Maar bij deze kom ik vaak uit. En de topic is toch: beste (favoriete) bier? Pils is vooral een kwestie van een propere tapinstallatie (inzake hoofdpijn), voor de rest zullen weinigen een blinde test doorstaan. Al heb ik ook wel mijn 'vaste merken'. En uiteraard spreek ik dan op niveau van het café/de bar. Ik spreek niet over de goedkoopste halve liters, in de goedkoopste warenhuizen. Al giet dat ook weg uiteindelijk."
"Voor mij Mila Kunis graag."
"De prijzen zijn gewoon exuberant geworden. Voor die prijs zou het inderdaad top mogen zijn. Tijden."
"Kan allemaal perfect hoor, twijfel soms ook of ik hetzelfde ervaar bij bepaalde drugs. Zo had ik bij coke al een verwachtingspatroon, omdat ik daar al heel wat over gehoord en gezien had. Daarom is dat voor mij eerder teleurstellend uitgevallen, zelfs bij een soort waarvan de meer ervaren mensen zeiden dat het super was. Dus de meeste ervaringen die ik lees, lopen nogal uiteen met de mijne. Maar ben van nature geen alfamannetje qua gedrag, en ik krijg net een groter zelfbewustzijn, dan vele mensen die zich net super in hun vel voelen, en de wereld lijken aan te kunnen. Maar natuurlijk krijg ik ook wel zin om te bewegen en dergelijke meer. Dus allemaal positief hoor, maar op mij (tot nu toe?) niet de werking die ik voor ogen had. Maar bvb xtc, daar wist ik helemaal niks van. Was heel spontaan gekomen, in alle veligheid uiteraard, met dezelfde mensen als altijd. Maar onbevangen is mij dit nog veel beter gevallen en quasi elk verhaal dat ik hier lees erover, kan ik mij bijna perfect in vinden. Dus leuk en ook mijn favoriet. Weed kan ook wel verschillen van: intensiteit gebruik, setting, alleen/met twee/veel volk, uw persoonlijke stemming enzovoort. Dus je mag je persoonlijk gevoel uiteraard omschrijven."
"Heerlijk report en grappige situaties. Met beiden (dmt en lsd) geen ervaring, maar naar beiden zeer nieuwsgierig. Dmt heb ik nog nooit voorhanden gehad, lsd +- de kans gehad, maar heb toen gepast. Om de reden dat ik voorheen voor al de rest had gepast (en pas 1.5j geleden mijn eerste keer 'harddrugs' probeerde), namelijk het luisteren/aanhoren van badtrips van anderen en ik die dan vanalles in mijn kop prent (of daar schrik voor heb, om op de foute momenten daaraan te denken). Al heb ik bij alles wat ik probeerde goed de test doorstaan. Wat er mij vooral van weerhield is dat mijn vaste "partner in crime" (met veel meer ervaring) er niet zo voor te vinden lijkt, dus ik kijk voorlopig de kat uit de boom. Echter heeft hij ook geen voorliefde voor paddo's en truffels, wat ik dan weer wel zeer voor te vinden ben. Is ook omdat we verschillend in het leven staan. Hij wil eerder oppeppend en love-feelings tijdens het uitgaan (ik ook hoor), maar ik ben ook een denker/piekeraar/"filosoof"/prater over niet alledaagse dingen/...dus dat sluit daar dan soms goed bij aan."
"Klinkt heerlijk! Zelf heb ik helaas geen enkele extreme passie (zoals muziek maken of een sport beoefenen) of extreem talent, maar kan me voorstellen dat dat toch nog een extra dimensie is dan. Zelf ben ik 26j. Beginnen smoren op mijn 15, en van mijn 18 tot op heden zeer intensief (lees: dagelijks, met enkele periodes wel minder tot niet, maar zeer schaars). Harddrugs heb ik altijd op afstand gehouden en kwam er ook niet extreem veel mee in aanraking. Was zelfs de enige van mijn klas (6de middelbaar) die sigaretten rookte (niets om trots op te zijn hoor, integendeel, maar om een beeld te scheppen). Ook al 1x paddo's gedaan, als ik ongeveer 20 was. Iets langer dan een jaar geleden mijn eerste keer speed gedaan. Had het nooit verwacht, maar het gebeurde spontaan. Vervolgens eens coke. Nadien kwam xtc. Nadien kristallen (mdma). En daarna truffels. Verder ga ik niet. Spuiten en consoorten zijn uit den boze en voor lsd heb ik enige angst. Mijn favoriet blijft inderdaad de eerste keer xtc. Met niets te vergelijken voor mij. Ik zou zo terug zappen naar dat moment. Zeer herkenbaar altijd. Moest dat het algemene gevoel zijn (zonder gevolgen): niemand depressief en niemand eenzaam."
"Wat bij mij sowieso wel blijft (tot op heden, zo een +-8x gedaan): - Uren lijken minuten (totaal geen tijdsbesef) - Zin om te bewegen, feesten of muziek luisteren en socializen De liefde zal ook afhangen van hoe je zelf normaal bent he. Als je altijd stil en timide bent, en al iets aanhankelijker en praatgrager bent, is dat misschien uniek. Maar als je sowieso al een sociaal knuffelbeest bent, dan valt dat misschien minder op. Ook de hoeveelheden en termijnen natuurlijk. Al nam ik het ook al eens korter opeen (toevallig) en had ik dezelfde effecten. Maar zoals met alles dat lekker en tof is, is doseren het beste, al is het niet altijd leuk. Maar heb er al elke keer goed op gereageerd en +- hetzelfde ervaren, dus valt zeer goed mee. Al is die eerste keer natuurlijk uniek, ik sluit mij hier bij aan, want dat tikkeltje zenuwen van wat gaat komen bvb, maakt het toch bijzonder. Later verwacht je misschien zaken en kan dat gaan meespelen. Als je een vrouw bent, let er wel ten zeerste mee op. Ik heb al timide vrouwen zien veranderen in weerloze slachtoffertjes van extreem vuile gasten, die er op uit zijn. Omdat je zelf ook in de flow bent, lijkt het alsof je dat misschien zelf ook wilt. Terwijl bij de meeste rape-drugs de slachtoffers (deels) KO zijn. Tenzij dat voor jou een deel van de fun is natuurlijk, dan heb ik mij niet te moeien uiteraard."