"Hallo allemaal,
Drie maanden geleden heb ik voor het eerst 2C-B gebruikt met een vriend van me, aangezien we allebei heel graag een keer echte visuals wilden hebben. We hebben al eerder wel eens truffels gedaan, maar meer dan wat kleurvervormingen kwam dat niet helaas.
Wie? Ik (195cm, 90kg) en mijn beste vriend (180 cm, 75kg)
Waar? Op mijn kamer
Wat? Allebei 1 pilletje 2C-B om 22:30
We hadden allemaal spullen gepakt/gekocht om het zo nice mogelijk te maken: ik had ergens nog een enorm zachte deken gevonden en zo een draaiende bol met verschillende kleuren. Voor de rest gewoon veel lekker eten en drinken en een gram wiet voor als we niet zouden kunnen slapen.
Dus, we namen allebei het pilletje in en gingen op ons gemak een beetje gamen nadat we de kamer een beetje hadden opgeruimd en versierd, om de tijd te doden tot het insloeg. Na ongeveer 45 min- uur begon ik een tintelend gevoel te krijgen in mn hersenen, wat bij mij ook bij XTC het signaal is dat het stofje begint te werken. Mn vriend voelde nog niks. Dacht hij. Nadat ik iets begon te voelen deed ik namelijk de console uit en de muziek aan. En waaauw, wat een sfeerverandering! Meteen begon het gevoel sterker te worden, ook bij mijn vriend, omdat we er allebei opeens heel erg aan toe gaven denk ik.
Toen hebben we heel lang lopen praten over hoe we ons voelden enzo, we waren heel geïnteresseerd in de gevoelens van elkaar. Ik voelde een heerlijk warm, vertrouwd en fijn gevoel door me heen gaan en voelde me op de een of andere manier heel bevoorrecht en intens gelukkig toen hij zei dat ik zijn beste vriend was. Door al dit praten hadden we niet echt op de muziek gelet, waardoor opeens de Tomorrowland Aftermovie 2013 aan stond. Dit trok onze aandacht, en toen we naar het de aftermovie zelf gingen kijken was dat prachtig. Het leek alsof wij midden in die menigte stonden, en de muziek.... die ging letterlijk dwars door ons heen, op een positieve manier natuurlijk! Op een gegeven moment werd dit bijna te intens, al die impressies in de aftermovie, maar het was het meer dan waard! Als ik er nu aan terugdenk krijg ik nog een glimlach op mn gezicht.
Hierna gingen we een potje Call of Duty spelen, en dit was misschien nog wel indrukwekkender dan de aftermovie. We dachten letterlijk dat wij het waren die daar aan het rondlopen waren, ergens in een prachtig tropisch regenwoud. Dit was zelfs zo realistisch dat we ook echt niet gedood wilden worden, wat erin resulteerde dat we ons alleen maar in een hoekje van de map bleven verstoppen.
Het was inmiddels al een uurtje of 3, en helaas merkten we dat het aangename gevoel van de 2C-B plaats ging maken voor een leeg gevoel. Niet dat het niet leuk was, maar toch hadden we beide iets van: ''Wat dit het nou?'', waarna we, heel dom natuurlijk, besloten om de stad in te gaan om te kijken of we aan wat meer 2C-B konden komen. Na lang geen mensen aan te durven schieten, was het meteen raak bij de eerste poging. Een groepje aardige gasten zei dat ze geen 2C-B hadden, maar wel 2C-E, wat ze het 'grote broertje' van 2C-B noemden. Ze gaven ons gratis 1 pilletje en na een kort gesprek gingen we terug naar huis.
Een beetje anticlimactisch misschien, maar we voelden eigenlijk (zo goed als) niks van dit stofje, behalve dat de muziek wat mooier was en dat we lang wakker bleven. Op een gegeven moment wilden we wat wiet roken om te gaan slapen, maar bleek dat we geen vloeitjes meer hadden... We waren echt wanhopig toe aan een joint, dus kwamen we met het briljante idee om een koffiefilter te gebruiken, dichtgeplakt met haargel.
Geen aanrader.
Toen maar gewoon een paar uur muziek geluisterd in bed en rond 7:30 in slaap gevallen. Al met al een beetje een tegengevallen ervaring met 2C-B, hadden er wel wat meer van verwacht. Vooral het gebrek aan visuals (zelfs met ogen dicht) vond ik persoonlijk jammer. Zeker wel de moeite waard geweest, maar volgende keer 2 pilletjes per persoon proberen!"
In: Eerste keer 2C-B, gelijk ook 2C-E erbij :o
1-1-2024