Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer 2CB alleen, fantastisch! :)

Eerste keer 2CB alleen, fantastisch! :)

13 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
T
TomatoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat is 2cb? Heb het nooit gedaan. Wil het wel een keer gaan proberen.
M
MaartenGrunLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Mooi dat je er zo'n goede ervaring mee had. :) Alleen trippen is toch wel iets heel speciaals hè? En dan ook nog in de natuur. :)

MaartenGrun zei:
Ik denk dat de route truffels->2CB->LSD een aangename manier is om kennis te maken met het spectrum aan psychedelische drugs. Daarom denk ik dat ik nu wel klaar ben voor een lichte portie LSD! :P
Klik om te vergroten...
Truffels voor 2C-B? :P Misschien als je een microdosis truffels neemt. En wederom weer de aanname dat LSD meer hardcore is dan truffels/psilocybine. :P Die mythe moet de wereld eens uit. :wink:
Klik om te vergroten...

Oh joh! Ik was er heilig van overtuigd dat LSD wel heftiger moest zijn. Ik heb namelijk iets van 4 keer goeie truffels gegeten maar nooit zoveel lopen trippen als ik hoopte.

Ik heb 250 ugl LSD gekocht. Als ik daar 125 van neem en zonodig later nog eens, hoop ik dan eindelijk echt dat visuele mee te mogen maken, ipv alleen een gek perspectief/groter of kleiner/fellere kleuren etc.

Zal de ervaring wel met jullie delen, als iemand daar in geinteresseerd is natuurlijk haha! :beer:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Haha!

Zal ik je wat vertellen? Dat dacht ik dus eerst ook voordat ik het zelf probeerde. :wink: Geeft verder ook niets, het is alleen iets wat me opvalt dat mensen vaak zeggen als ze zelf nog niet LSD hebben ervaren. Op de een of andere manier heerst dat idee dus heel erg.

Maar zo zwart/wit is het natuurlijk ook weer niet, want psychedelica is sowieso een groep drugs met erg verschillende uitwerkingen op verschillende mensen. Wat me wel heel erg duidelijk is geworden met deze groep, is dat je mindset het allerbelangrijkste is. Daarna de setting en dan pas de drug zelf. Het is niet zoals bijvoorbeeld met wiet of xtc dat als je het gewenste effect niet hebt, dat je dan gewoon wat meer moet nemen. Als je weinig visuals ervaart, kan ik je aanraden om eens aandachtig op je omgeving te letten. In plaats van te denken 'wanneer komen die visuals nou eens?', kun je beter heel erg aandachtig naar dingen gaan kijken en vooral langer dan je normaal gewend bent iets aandacht geven. Zo heb ik meerdere mensen die maar geen deftige visuals leken te kunnen zien dit verteld en ja hoor: na een tijdje naar een vloerkleed of het behang te hebben gekeken, kregen ook zij ongelofelijke visuals. Het heeft even die omschakeling nodig, zeker bij psilocybine (truffels/paddo's). Je moet echt even in die andere mindset komen, waar je de wereld meer bekijkt als een kind.

Als je wilt kun je dat eens proberen. :) Maar het kan ook zomaar zijn dat jij met LSD makkelijker visuals krijgt hoor. Qua heftigheid bedoelde ik vooral de echt psychedelische/geestelijke effecten, het meegevoerd worden in een trip. Daarin wordt psilocybine door de meeste mensen ervaren als meer hardhandig en LSD vaak een stukje meer lichtvoetig.

En uiteraard zijn we geïnteresseerd in jouw eerste LSD ervaring!
M
MaartenGrunLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Haha!

Zal ik je wat vertellen? Dat dacht ik dus eerst ook voordat ik het zelf probeerde. :wink: Geeft verder ook niets, het is alleen iets wat me opvalt dat mensen vaak zeggen als ze zelf nog niet LSD hebben ervaren. Op de een of andere manier heerst dat idee dus heel erg.

Maar zo zwart/wit is het natuurlijk ook weer niet, want psychedelica is sowieso een groep drugs met erg verschillende uitwerkingen op verschillende mensen. Wat me wel heel erg duidelijk is geworden met deze groep, is dat je mindset het allerbelangrijkste is. Daarna de setting en dan pas de drug zelf. Het is niet zoals bijvoorbeeld met wiet of xtc dat als je het gewenste effect niet hebt, dat je dan gewoon wat meer moet nemen. Als je weinig visuals ervaart, kan ik je aanraden om eens aandachtig op je omgeving te letten. In plaats van te denken 'wanneer komen die visuals nou eens?', kun je beter heel erg aandachtig naar dingen gaan kijken en vooral langer dan je normaal gewend bent iets aandacht geven. Zo heb ik meerdere mensen die maar geen deftige visuals leken te kunnen zien dit verteld en ja hoor: na een tijdje naar een vloerkleed of het behang te hebben gekeken, kregen ook zij ongelofelijke visuals. Het heeft even die omschakeling nodig, zeker bij psilocybine (truffels/paddo's). Je moet echt even in die andere mindset komen, waar je de wereld meer bekijkt als een kind.

Als je wilt kun je dat eens proberen. :) Maar het kan ook zomaar zijn dat jij met LSD makkelijker visuals krijgt hoor. Qua heftigheid bedoelde ik vooral de echt psychedelische/geestelijke effecten, het meegevoerd worden in een trip. Daarin wordt psilocybine door de meeste mensen ervaren als meer hardhandig en LSD vaak een stukje meer lichtvoetig.

En uiteraard zijn we geïnteresseerd in jouw eerste LSD ervaring!
Klik om te vergroten...

Oke! Thanks voor de interessante en behulpzame info! Ik hou jullie op de hoogte
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Interessant filmpje dat imo best goed over weet te brengen hoe de lsd ervaring ongeveer is. Al is de echte ervaring natuurlijk nooit echt uit te leggen. Ben benieuwd naar je report als het ervan komt. :)
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Spoiler
Mindless zei:
Interessant filmpje dat imo best goed over weet te brengen hoe de lsd ervaring ongeveer is. Al is de echte ervaring natuurlijk nooit echt uit te leggen. Ben benieuwd naar je report als het ervan komt. :)
Klik om te vergroten...

Ik bekijk veel van zijn filmpjes! Echt rete interessant!
H
HermesLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dit klinkt echt heel nice! Ik zat er zelf ook aan te denken om iets soortgelijks te gaan doen. Wil echter wel 2-cb eerst samen met iemand doen om te kijken hoe ik erop reageer en wat een goede dosis is.

Ben je tijdens je wandelingetje in het park veel mensen tegengekomen? Mij zou dat misschien een beetje tegenstaan.
M
MaartenGrunLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hallo allemaal,

Ik wil graag mijn 2CB ervaring van gisteren met jullie delen, omdat het zo'n succes was! :)
Een paar maanden geleden heb ik met een vriend voor het eerst getript op 2CB, met allebei een pilletje van 15 mg. Dit was heel gaaf, maar een beetje een 'net-niet' evaring voor m'n gevoel.
Ik had twee pilletjes van 20 mg gekocht vorige week, om bij een afterparty te gebruiken met dezelfde vriend. Dit kwam er echter niet meer van, en daarom besloot ik om te kijken hoe ik reageerde op in m'n eentje trippen.

T0 (18:30): 1 pil van 20 mg ingenomen

T30: naar de coffeeshop gegaan om een klein jointje te roken, omdat ik merkte dat ik een beetje gespannen was (niks om me zorgen over te maken echter)

T45: ik voelde me extreem stoned worden, alsof de 2CB het effect vertienvoudigde. Alleen dan zonder een extreme bodyload oid; alleen de 'fijne' effecten werden versterkt! :stoned:

T90: ik begon een beetje onrustig te worden, dus ik besloot een wandeling te gaan maken door een nabijgelegen park. Fiets laten staan, lekker rustig naar het park gelopen. Ik genoot intens van de prachtige bomen en de rimpelingen in het water van het meertje. Ook groepen eenden en zwanen leken ineens extreem interessant om naar te kijken!! Rustig een tweede jointje gedraaid op een bankje met uitzicht over het meertje en de zakkende zon. Geweldig uitzicht echt.

T180: ik ging weer een beetje rondlopen en verbaasde me constant over hoe groot en mooi de bomen waren. Vooral een enorme treurwilg leek een soort eeuwenoud, mythisch monument!

T210: teruggelopen naar de coffeeshop, eerst even een patatje gegetenbij de Mac, wat ik zonder enige problemen binnen kon houden! Kwam wel een bekende tegen daar, en die moét haast wel gemerkt hebben hoe langzaam ik reageerde op zijn groet :tearsofjoy: , ik hoopte dat hij gewoon dacht dat ik stoned was...

T270: Naar huis gefietst, ging ook zonder problemen. Ik voelde me nog behoorlijk vaag, maar voelde op de een of andere manier een sterke behoefde om nog even door te trippen.

T300: besloten om het tweede pilletje ook maar te nemen! Heerlijk rustig door lopen trippen in m'n bed, zag mijn gestreepte deken prachtig op en neer deinzen. Even wat muziek geluisterd, en daarna beetje lopen dromen en denken met m'n ogen dicht. Ik kan niet met zekerheid zeggen of ik heb geslapen, omdat ik zéér lucide en echt lijkende dromen had, die ik me nog herinner. Het enige wat ik weet is dat de volgende keer dat ik op m'n mobiel keek, het opeens 8:30 's ochtends was.

Ik voelde me een beetje gedesoriënteerd, maar na wat koppen koffie kon ik prima naar mijn werkgroep gaan om 11 uur.

Conclusie: ik kan iedereen aanraden om dit ook eens zelf te proberen! Vooral een wandeling door de natuur is echt een enorme aanrader. Al met al vind ik 2CB een erg fijne, stuurbare drug die niet de heftig is. Ik denk dat de route truffels->2CB->LSD een aangename manier is om kennis te maken met het spectrum aan psychedelische drugs. Daarom denk ik dat ik nu wel klaar ben voor een lichte portie LSD! :P

Ik hoop dat jullie het een leuk/behulpzaam stukje vonden! Veel tripplezier toegewenst allemaal! :wave:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#9
google!!!

En waarom proberen als je niet weet wat het is? En heb je zijn verhaal niet gelezen?

Zoveel verschillende manieren waarop jou bericht niet ok is. Geen sterke start op het forum, maar we geloven in je.


Tomato zei:
Wat is 2cb? Heb het nooit gedaan. Wil het wel een keer gaan proberen.
Klik om te vergroten...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mooi dat je er zo'n goede ervaring mee had. :) Alleen trippen is toch wel iets heel speciaals hè? En dan ook nog in de natuur. :)

MaartenGrun zei:
Ik denk dat de route truffels->2CB->LSD een aangename manier is om kennis te maken met het spectrum aan psychedelische drugs. Daarom denk ik dat ik nu wel klaar ben voor een lichte portie LSD! :P
Klik om te vergroten...
Truffels voor 2C-B? :P Misschien als je een microdosis truffels neemt. En wederom weer de aanname dat LSD meer hardcore is dan truffels/psilocybine. :P Die mythe moet de wereld eens uit. :wink:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#11
probeer eens mescaline
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Noorderplantsoen + psychedelica, jaaaa! :mrgreen:
Zelf ook wel eens in droomstaat getript op 2c-b, erg aparte en zeer ontspannen ervaring, alleen jammer dat ik me er niet zoveel van herinner behalve dat ik me zeer content voelde. :tongueout:
Krijg ook weer zin om eens alleen op 2C-B te trippen, lekker ontspannen altijd, met andere mensen er bij geeft toch wel een heel andere ervaring.

Mindless zei het al maar een goede portie hollandia truffels, holy guacamoley, ik dacht dat 'deze wereld' nep was, uit een 'save file' getrokken, zag werelden als filmfragmenten voorbij komen. Kan me moeilijk voorstellen dat er veel psychedelica heftiger zijn dan psilocyne. :P
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hier echt mee eens hoor. Ik zou echt 2C-B op 1 zetten dan LSD dan Truffels Maar die twee laatste zijn wel enorm verschillend in heftigheid met doseringen dus daar licht het ook flink aan. Maar 2C-B echt op 1.

Mindless zei:
Mooi dat je er zo'n goede ervaring mee had. :) Alleen trippen is toch wel iets heel speciaals hè? En dan ook nog in de natuur. :)

MaartenGrun zei:
Ik denk dat de route truffels->2CB->LSD een aangename manier is om kennis te maken met het spectrum aan psychedelische drugs. Daarom denk ik dat ik nu wel klaar ben voor een lichte portie LSD! :P
Klik om te vergroten...
Truffels voor 2C-B? :P Misschien als je een microdosis truffels neemt. En wederom weer de aanname dat LSD meer hardcore is dan truffels/psilocybine. :P Die mythe moet de wereld eens uit. :wink:
Klik om te vergroten...
M
MaartenGrunLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hermes zei:
Dit klinkt echt heel nice! Ik zat er zelf ook aan te denken om iets soortgelijks te gaan doen. Wil echter wel 2-cb eerst samen met iemand doen om te kijken hoe ik erop reageer en wat een goede dosis is.

Ben je tijdens je wandelingetje in het park veel mensen tegengekomen? Mij zou dat misschien een beetje tegenstaan.
Klik om te vergroten...

Snap ik, ik had inderdaad hetzelfde. Wel zo fijn om een nieuwe drug te proberen met iemand erbij. Al is het maar voor je gemoedsrust! :)

Hahaha jazeker, dat was wel een beetje ongemakkelijk. Begreep achteraf pas waarom iedereen die langs liep 'hoi' zei: ik glimlachte natuurlijk enorm naar iedereen!! :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."