Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Mindless zei: Apart dat er ook motieven en dergelijke worden waargenomen door verschillende mensen die daar persoonlijk helemaal niets mee hebben/hadden. Ikzelf bijvoorbeeld ook: Maya achtige patronen/motieven waar ik persoonlijk geen enkele waarde aan vast had gekoppeld, maar die ik dus en velen met mij ook zie op bijvoorbeeld paddo's en truffels. Klik om te vergroten... Zeker apart, Het onderbewuste schijnt alles wat we ooit waarnemen op te slaan, dus het kan ook zijn dat de patronen wel ergens gezien zijn, maar dat dit niet is onthouden. Of het zit in het collectieve onderbewuste? Zeg het maar. Maar blijft fascinerend. Zelf zag ik vaak hele schouwspellen in het structuurbehang. Leek vaak op de jacht, zag dan mannen met speren achter dieren aan rennen, in grot-tekening stijl! Behoorlijk vermakelijk!"
"Lsd vind ik wel geschikt, half zegeltje. Truffels/paddo's lijken me minder. Grotere kans dat de duistere elementen in de muziek met je gedachten aan de haal gaan. Vind de vibe op hardcore/style feesten ook vaak meer "ego-driven" dan op bv. een psy trance festival. Dus meer popiejopie gedrag etc. Kan zeker wat met je doen onder invloed van tripmiddelen."
"Je bent al goed geholpen met bovenstaande berichten, als aanvulling daarop nog wat praktische zaken; om een betrouwbaarder effect te kunnen krijgen met een natuurproduct als truffels, raad ik aan een grotere hoeveelheid te kopen, deze te drogen (dunne plakjes snijden en op keukenpapier, dagelijks verversen, 4-5 dagen en klaar) en vervolgens te vermalen met bv. een koffiebonen maler. Nu heb je een mix van alle truffels en is het effect "voorspelbaarder", voor de interval van dagen waarop je gaat microdoseren persoonlijk voorkeur, probeer bv eerst de meest gebruikte protocollen. De eerste is 1 dag microdoseren en dan 2 dagen niet. Dit cyclusje herhaal je. De andere is 4-5 dagen wel, 3-2 dagen niet. De laatste bevalt mij beter. Om het maximale uit je experiment te halen kan je een dagboekje bijhouden om te zien hoe je je op en na de doseringsdagen voelt. Succes!"
"Graag gedaan. Ben dan langer achter elkaar in de andere staat, voor mijn gevoel hou ik dan meer vast van wat ik dan leer. Deed de laatste keer een periode van ongeveer 3 maanden met die interval. Vind het doorgaans ook prettig om te microdosen, sommigen zullen zeggen dat je teveel neemt als je het goed merkt, in dat geval noem ik het minidoseren hehe."
"OtherShore zei: Je hebt eergisteren (dus donderdag) een microdosis genomen van 0,2 gram truffels? En je overweegt vandaag weer een dosis te nemen? Waarschijnlijk heeft dat niet veel zin, want twee dagen overslaan is vanuit tolerantie overwegingen toch echt het minimum. Verder geef je aan dat je al doodop bent. Hoewel je van LSD meestal energie krijgt, is dat bij truffels vaak niet zo. Dus in die zin lijkt het me ook niet de juiste oplossing. Ik heb het gevoel dat je een microdosis truffels ziet als mogelijke vervanger voor alcohol. Klopt dat? Klik om te vergroten... 2 dagen overslaan is niet eens nodig bij een boel mensen, ik deed 4-5 dagen op, 3-2 af. Werkte prima, merkte de laatste dag van de cyclus amper dat het effect minder was."
"Lucide dromen na trippen is me bekend. Laatste keer changa (NN-DMT) had ik dezelfde nacht een lucide droom. Stel dat dit je vaker gebeurt dan kun je doen wat je wel leuk lijkt, vliegen bijvoorbeeld. Doe alsof je springt en je blijft zweven en kan nu omhoog en alle andere kanten op. Lucide dromen kunnen erg leuk zijn, je kan ook oefeningen doen om bewuster te worden tijdens je dromen."
"Je kan ook eerst een dag ceremonie doen, zijn ook wel overdag. Dan kun je in de ochtend beginnen en thuis slapen. Zelf ook wel gekeken naar dit soort ceremonies, 1x een san pedro ceremonie bijgewoond, vond de groep en begeleiders niet erg prettig en onprofessioneel (voor zover je dit kan verwachten tijdens een ceremonie?) dus nu wat huiveriger."
"Casrus zei: Hoe dat zo? Bij mij Ayahuasca-workshop vond ik hun mening over mijn homoseksualiteit achterlijk (dat dit door misbruik op jeugdige leeftijd zou komen... onzin bij mij) -maar ja, het was in Drenthe, wat wil je?- maar de rest leken ze wel erg goed te doen. Klik om te vergroten... De "shamaan/ceremonieleider" was best nonchalant over zijn rol en zei bijna letterlijk dat hij ook maar wat deed, wat mij niet echt een veilig gevoel gaf om er goed in op te gaan. Er was een dude die de aandacht telkens trok met hoe hard hij ging en dat hij steeds meer wou, denk dat met een iets serieuzere benadering van organisatie daar minder ruimte voor zou zijn. Ja dat wat je zei over hun visie op homoseksualiteit vind ik ook raar, sommige mensen denken te weten hoe zaken zijn, terwijl er altijd zoveel factoren zijn die iets bepalen. Lastige balans tussen wat ik aangaf, de "eerlijkheid" van dat we het allemaal niet weten, en denken het exact te weten. Daarbij is ieder individu anders en de een is beter bestand tegen zulke invloeden. Zelf kan ik best achterdochtig zijn, slecht van vertrouwen in medemens/onbekenden. Dit zorgt er voor mij voor dat ik wel een bepaalde mate van respect nodig heb in een ceremoniële setting, en van te voren is dit via mail/telefonisch contact soms lastig te bepalen. Ga vast weer eens een poging doen. Hoop dat jouw eventuele toekomstige reizen ook meer vanuit gelijkwaardigheid mogen gaan!"
"Heb zelf wel wat ervaring met microdoseren, 2x 2 kweek setjes gekocht en hier beide keren rond een ons truffels van geoogst. Nam meestal 4-5 dagen achter elkaar een dosis tussen 0,4 en 0,7 gedroogde truffels. Gemiddeld was de dosering 0,55 zou ik zeggen. Bij een feestje of op een mooie dag vaak hoger en de lagere doseringen op dagen met meer verplichtingen. Ben benieuwd of iemand de Paul Stamets stack heeft geprobeerd. Dit is een vorm van psilocybine, Lions mane, en niacine (B3) de Lions mane schijnt de psilocybine te versterken en heeft neuro herstellende eigenschappen. De niacine zorgt voor een betere opname. Verwacht volgende week zelf te starten en plaats dan hier mijn bevindingen als mensen dit interessant vinden."
"Heb een aantal jaar geleden een boek gelezen (titel vergeten) waarin wetenschappelijke onderzoeken met psychedelica werden besproken. Wat opmerkelijk was, was dat afhankelijk van je (onbewuste) overtuigingen over hoe het na de dood zal kunnen zijn, daar visioenen van kunt krijgen. Christen ziet Jezus, moslim ziet Mohammed, boeddhist ziet Buddha, etc. Misschien als kind een tekenfilm gezien die je dusdanig heeft geraakt op het gebied van wat je hebt gezien?"